حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش فروش آیفون و افزایش فروش گوشی های اندرویدی گزارش شد

نوشته

1 هفته قبل | یک دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

نبرد بین iOS و اندروید ادامه دارد. در حالی که اپل به طور سالانه مدل های جدید آیفون را عرضه می‌کند، اما سازندگان گوشی های هوشمند اندرویدی مانند سامسونگ، شیائومی و اوپو بی وقفه به دنبال افزایش سهم خود از بازار هستند. گزارش های اخیر حاکی از کاهش فروش آیفون های اپل است. میزان فعال‌سازی آیفون به پایین‌ترین حد خود رسیده است. در ادامه به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

میزان فعال‌سازی آیفون در بازار آمریکا کاهش یافته است

گزارشی که CIRP منتشر کرده، نشان می‌دهد که میزان فعال‌سازی آیفون در بازار ایالات متحده، در مقایسه با تلفن های هوشمند اندرویدی کاهش قابل توجهی داشته است. آخرین داده ها نشان می‌دهند که میزان فعال‌سازی گوشی های اپل به حدی کاهش یافته که در ۶ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

کاهش میزان فعال‌سازی آیفون های اپل/ داده های CIRP

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، میزان فعال‌سازی آیفون های جدید در ایالات متحده طی سال گذشته میلادی، کاهش شدیدی داشته است. نرخ فعال‌سازی در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۳ حدود ۴۰ درصد بود. هم‌اکنون اما میزان فعال‌سازی آیفون های اپل به ۳۳ درصد کاهش یافته است. این ضعیف‌ترین عملکرد اپل از سال ۲۰۱۷ میلادی است. این کاهش فروش آیفون، نشان‌دهنده افزایش سهم بازار گوشی های هوشمند اندرویدی است. CIRP چندین مورد را عامل کاهش فروش iPhone می‌داند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دلایل کاهش فروش iPhone چیست؟

اولین مورد عدم وجود ویژگی های جدید در مدل های اخیر آیفون است که انگیزه کافی برای ارتقاء به آیفون جدید برای کاربران فراهم نمی‌کند. دلیل دیگر این است که گوشی هایی که مردم از قبل خریداری کرده‌اند و هنوز استفاده می‌کنند، کافی است. به عنوان مثال، یک کاربر iPhone 11 هنوز می‌تواند بدون هیچ مشکل اساسی از گوشی هوشمند خود استفاده کند. عدم تغییر و ثبات طراحی آیفون های اپل نیز دلیل دیگری است که افراد را از تعویض تلفن هوشمند خود منصرف می‌کند.

کاهش فروش ۱۹ درصدی آیفون های اپل در کشور چین همزمان با افزایش فروش هواوی

نظر شما چیست؟ آیا اپل در سراشیبی سقوط گیر کرده یا می‌تواند با معرفی گوشی های جدید، دوباره به اوج بازگردد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

گزارش‌های سالانه اهمیت بیشتری دارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی