بستن
ترنجی

۷ راه برای شادتر شدن در کمتر از یک دقیقه

no thumb

بعضی از روزهایتان به بهترین نحو به پایان می‌رسند و شما هیچ احساس ناراحتی در آن نمی‌کنید اما گاهی اوقات، روزها آنطور که انتظار دارید پیش نخواهند رفت و شما سعی دارید جلوی چنین لحظاتی را بگیرید و از طرفی هیچ وقتی ندارید. وقت باارزش شما به سرعت در حال سپری شدن است اما با سختی کارهایی که باید انجام بشوند و یا ناراحتی‌هایی که واقعا بی‌مورد نیستند. در چنین حالتی شما توانایی استراحت به مدت ساعت‌ها را هم نخواهید داشت تا بتوانید به وضعیت خوبی دست پیدا کنید. پس باید چه کرد؟ این ۷ راهی است که می‌توانند شما را در کمتر از یک دقیقه خوشحال کنند! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

۱٫ نعمت‌های خود را بشمارید! 

هنگامی که لحظات سختی را می‌گذرانید، احتمال این وجود دارد که تمام نعمت‌ها، خوبی‌ها و امکانات در دسترس خود را فراموش کنید! در چنین لحظاتی به تنها چیزی که فکر می‌کنید، بدی‌ها و بدبختی‌های (!) زندگی خود است؛ در همین لحظه یک کاغذ و قلم برداشته و تمام نعمت‌های خود را در آن بنویسید، در کمتر از ۱ دقیقه از لیست بلند بالای نعمتهای خود شگفت زده خواهید شد!

۲٫ کمی شکلات بخورید!

اگر همه چیز به سختی یا بد پیش می‌رود، از خوردن شکلات دریغ نکنید! با توجه به مقدار کالری موجود در انواع شکلات، می‌توان به این نتیجه رسید که شکلات باعث بالا رفتن انرژی شما و شادابی شما می‌شود. وقت خود را برای افسرده و ناراحت بودن تلف نکنید، خوردن چند تکه شکلات در جنین لحظاتی، به دقیقه هم نمی‌کشد!!

۳٫ به یک دوست فکر کنید!

اگر لحظات پر استرس و بدی را می‌گذرانید، یا وضعیتی بد را می‌گذرانید، شاید به خاطر تنهایی شما باشد. کمی نشسته و به یک دوست که موجب لبخند شما می‌شود فکر کنید! آن وقت است که با انرژی سرشاری به کار خود ادامه خواهید داد.

۴٫ خود تاکیدی را فراموش نکنید! 

در لحظات سخت، سراغ تنها چیزی که نباید بروید، سرزنش خود است. به خودتان یادآوری کنید که چقدر شخص باهوش و بااستعدادی هستید و این لحظات بد نیز سپری خواهند شد. به خودتان بگویید در چنین لحظاتی می‌توانم از خطاهایم درس گرفته و به شادتر بودن، موفق‌تر بودن و قوی‌تر شدن خود کمک کنم.

۵٫ مدیتیشن ۴۵ ثانیه‌ای می‌تواند جالب باشد!

هنگامی که به تفکرات بدی دچار شدید، سریعا یک مدیتیشن ۴۵ ثانیه‌ای انجام داده و تاثیر آن را ببینید! تایمر موبایلتان را بر روی ۴۵ ثانیه تنظیم کرده، چشم‌هایتان را ببندید، شانه‌ها را شل کنید و تفکرات بد خود را به عنوان بازدم در یک نفس عمیق به بیرون برانید. هنگامی که تایمر شروع به زنگ زدن کرد، چشم‌ها را باز کنید. مطمئن باشید طی ۱۰ ثانیه اولیه از تاثیرات آن به وجد خواهید آمد!

۶٫ یک لیست “با تشکر از شما” تهیه کنید!

شاید در زمان ناراحتی، از تمام اطرافیان خود بیزار باشید! همان لحظه کاغذ و قلمی را برداشته و سعی کنید حداقل نام ۵ نفر از اشخاصی که در چند روز گذشته به شما کمک کرده اند را یادداشت کنید؛ به کاغذ بیشتری نیاز دارید، اینطور نیست؟!

۷٫ به مدت ۳۰ ثانیه جشنی برای خود به پا کنید!

در لحظات بد، خستگی و ناراحتی چیزهایی هستند که از آن‌ها بیزارید. فکر می‌کنید دلیل آن چیست؟ شاید کم تحرکی عامل چنین وضعیتی باشد؛ پس از جای خود بلند شده و کمی تحرک داشته باشید! این عمل موجب گردش بهتر خون در بدنتان خواهد شد و موجب شادابی شما می‌شود.

[su_button url=”http://www.inc.com/kevin-daum/7-ways-to-get-happier-in-less-than-a-minute.html”]inc[/su_button]

0
0
برچسب ها: 7 راه برای شاد بودنراه های شادتر بودنکمتر از یک دقیقهمهارت های زندگی

صدرا مخملی

نویسنده صدرا مخملی

شروعی تازه ....

۵نظر

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    موارد ۱ و ۲ و ۷ خوب و تاثیر گذارن مخصوصا مورد ۱ که میفهمیم چه نعمتهایی رو خدا بهمون داده.
    انشاءالله سربلند باشید

    0
    0

درج نظرات: