حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه‌ نهایی برنامه فیس‌بوک برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، منتشر شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

نسخه آزمایشی برنامه فیس‌بوک برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل در اوایل سال جاری میلادی منتشر شد اما برای نصب آن، کاربران باید “منطقه” دستگاه خود را برای اطمینان از نمایش این برنامه در استور ویندوز تغییر دهند. با این‌حال، ‌به‌تازگی نسخه نهایی برنامه فیس‌بوک برای سیستم‌‎عامل ویندوز ۱۰ موبایل منتشر شده است و شرکت فیس‌بوک، کار بر روی برنامه خود را برای این سیستم‎عامل، نهایی کرده است. برای جزئیات بیش‌تر، همراه ترنجی باشید.

آنچه که لازم است بدانید، برنامه منتشرشده فیس‌بوک برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل از برنامه این شبکه‌ اجتماعی در سیستم‌عامل آی‌اواس اپل پورت شده است؛ بنابراین، قابلیت‌هایی که با نصب این برنامه به کاربران ارائه می‌شود، دقیقاً همان چیزی است که کاربران آی‌اواس تجربه می‌کنند. این موضوع، از این جهت حائز اهمیت است که پیش‌تر، تجربه تنها بخشی از قابلیت‌های یک برنامه برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز فون و ویندوز ۱۰ موبایل، ممکن بود و این در حالی است که کاربران سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس، از تمامی قابلیت‌های یک برنامه استفاده می‌کنند.

البته شرکت فیس‌بوک، برنامه رسمی خود را با پروژه Islandwood برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل از آی‌او‌اس، پورت نکرده است و این شرکت، از پلت‌فرم اختصاصی خود برای این کار بهره برده است. برای اطلاع، پروژه Islandwood، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا برنامه‌های توسعه‌ داده شده خود را برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس برای ویندوز ۱۰ موبایل، به آسانی پورت نمایند. ارائه این پروژه، با این هدف ارائه شده است که با کمبود برنامه برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، مقابله شود و این موضوع در حالی است که عرضه آن، چندان نتوانسته توجه توسعه‌دهندگان را برای حضور در پلت‌فرم ویندوز ۱۰ موبایل، ترغیب نماید. البته در حال‌حاضر، این موضوع وجود دارد و شاید در آینده با معرفی سرفیس‌فون به همراه به‌روزرسانی رداستون ۲، نظر توسعه‌دهندگان نسبت به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل تغییر نماید.

1471553051_facebook_kjsdhbfase

در کنار این موضوع، جالب است بدانید که حداقل دو برنامه فیس‌بوک در ویندوز استور وجود دارد و در صورتی‌که دقیق‌تر شوید، این تعداد به چهار برنامه افزایش می‌یابد. در واقع، برنامه‌ای که در تصویر بالا به همراه نسخه آزمایشی برنامه فیس‌بوک مشاهده می‌کنید، توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده است و این، اولین دفعه است که شرکت فیس‌بوک، نسخه‌نهایی برنامه خود را برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل عرضه می‌کند. هم‌چنین، جالب توجه است که نسخه‌نهایی برنامه فیس‌بوک به‌عنوان یک به‌روزرسانی برای فیس‌بوک Beta ظاهر نشده و در عوض، این برنامه به صورت یک برنامه مجزا لیست شده است.

شرکت فیس‌بوک با انتشار نسخه‌نهایی برنامه خود برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، اکنون، مجموعه‌ای کامل از برنامه‌های خود را برای سیستم‌عامل ویندوز و ویندوز ۱۰ موبایل ارائه داده است؛ این موضوع، جالب توجه خواهد بود.

[su_button url=”https://www.neowin.net/news/facebooks-windows-10-mobile-app-is-finally-available” target=”blank”]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی