حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت طبق تیزر این شرکت به زودی معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | Windows، مایکروسافت

مایکروسافت در مورد برنامه های بزرگ ویندوز خود در Build 2021 این هفته صحبت نمی کند، و این به دلیل آن است که این شرکت در حال آماده سازی جزئیات سیستم عامل بعدی رایانه شخصی خود به طور جداگانه است. مدیر عامل شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا، صبح امروز در جریان سخنرانی Build خود به آن اشاره کرده و اعلام کرد که در ماه های اخیر، در حال تست “نسخه بعدی ویندوز” بوده است.

نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت

“به زودی ما یکی از مهمترین بروزرسانی های ویندوز در دهه گذشته را به اشتراک خواهیم گذاشت تا فرصت اقتصادی بیشتری را برای توسعه دهندگان و سازندگان باز کنیم. من طی چند ماه گذشته، خود میزبان آن بوده ام و به طور خارق العاده ای از نسخه بعدی ویندوز هیجان زده ام. قول ما به شما این است: ما امروز فرصت بیشتری را برای هر توسعه دهنده ویندوز ایجاد خواهیم کرد و از هر سازنده ای که به دنبال ابتکاری ترین و جدیدترین پلتفرم باز برای ساخت، توزیع و کسب درآمد از برنامه ها است، استقبال می کنیم. ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن موارد بیشتر در آینده نزدیک هستیم.”

این نطق اصلی ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در جریان رویداد امروز بود.

مایکروسافت در ماه های اخیر در کنار برخی تغییرات قابل توجه UI در سیستم عامل، روی فروشگاه برنامه جدیدی برای ویندوز کار کرده است. به نظر می رسد نادلا با قول گشودن اقتصاد بهتر برای توسعه دهندگان و سازندگان در خود ویندوز، در اینجا به تغییرات فروشگاه اشاره می کند.

مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای “نوسازی بصری گسترده ویندوز” است

توجه ویژه به توسعه دهندگان

این احتمالاً شامل برخی تغییرات قابل توجه در فروشگاه ویندوز می شود که به توسعه دهندگان امکان می دهد هر برنامه از این سیستم عامل، از جمله مرورگرهایی مانند Chrome یا Firefox را ارائه دهند. شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت حتی ممکن است سیستم عامل های تجاری شخص ثالث را برای برنامه ها مجاز کند، بنابراین توسعه دهندگان می توانند کاهش 15 درصدی سهم برنامه ها که متعلق به مایکروسافت می باشد و کاهش 12 درصدی سهم بازی ها را تجربه کنند.

اشاره خاص نادلا به “نسخه بعدی ویندوز” نیز جالب است. مایکروسافت معمولاً از همه چیز به عنوان “ویندوز 10” یاد می کند، و این بیان می تواند نشان دهنده آن باشد که این شرکت در حال آماده سازی برای ارائه تغییرات مهم تری در ویندوز است که از تجربه شهودی کاربر با آن نیز، فراتر می رود.

نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت

نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت

برخی از قابلیت های نسل آینده ویندوز

مایکروسافت هفته گذشته تأیید کرد که ویندوز 10X، سیستم عاملی که برای دستگاه های با صفحه نمایش دوتایی توسعه داده شده بود، کنسل شده است. غول نرم افزاری اکنون به جای آن، بهترین قابلیت های ویندوز 10 ایکس را که یک نسخه ساده تر از ویندوز بود، وارد نسخه اصلی ویندوز 10 می کند. ما انتظار داریم تغییرات قابل توجهی در رابط کاربری ویندوز آینده با اسم رمز “Sun Valley” مشاهده کنیم.

برخی از این قابلیت ها از جمله آیکون های جدید سیستم، پیشرفت File Explorer و پایان شمایل برخی از آیکون های دوره ویندوز 95، از هم اکنون ارائه شده است. مایکروسافت همچنین در زمینه بهبود مبانی اصلی ویندوز، با رفع مشکل مرتب سازی مجدد برنامه ها در چندین مانیتور، افزودن ویژگی Xbox Auto HDR و بهبود پشتیبانی صوتی بلوتوثی، تمرکز دارد.

نادلا اضافه می کند، ما “به زودی” درباره آینده ویندوز اطلاعات بیشتری منتشر خواهیم کرد. بنابراین انتظار می رود در هفته های آینده نوعی اعلامیه یا رویدادی از سوی این شرکت، پیش رو داشته باشیم.

دارک مود مایکروسافت آفیس بهبود می یابد

نظر شما راجع به نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت چیست؟ آیا تغییرات طراحی و ارائه قابلیت های جدید در این سیستم عامل را می پسندید؟ به نظر شما چه ويژگی هایی نیاز است تا در جهت بهبود تجربه کاربری، به نسخه بعدی آن اضافه شود؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مایکروسافت عزیز
اگه میخوای آپدیت به اصطلاح پشم ریزون واسه ویندوز بدی همه قابلیت های جدیدش به کنار، یه کاری کن اونایی که مثل من سیستمشون قدیمیه بتونن ویندوز رو بکشن وگرنه نمیشه که بخوای کلی قابلیت اضافه کنی ولی بهینه سازی رو بیخیال شی.

Tanha122

دوستان کسی در مورد ویندوز ۱۰ پرو چیزی میدونه و چ قابلیت هایی نسبت به ویندوز ۱۰ داره ممنون میشم راهنمایی کنید

ویندوز ۱۰ پرو میانه ویندوز ۱۰ و نسخه اینترپرایز هست
یکم قابلیت های تجاری و اینا بیشتره ولی تو ایران بیشترشون پشتیبانی نمیشه یکیم میزان مصرف رم تو نسخه های پیشرفته بالاتره نسخه هوم رو بزنی بهتره.

صدرا مخملی

آخ جون به شدت منتظره ویندوز جدید هستم 😍

البته خودم کامپیوترم هر چی داشت رو عوض کردم جز ویندوزش هنوز ویندوز 7 هستش :دی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی