حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه بتا عمومی iOS 16 و iPadOS 16 اپل رسما منتشر شد + آموزش نصب

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، برترین‌های ترنجی

اپل امروز به‌طور رسمی اولین نسخه بتا عمومی iOS 16 و iPadOS 16 را برای آزمایش‌کنندگان منتشر کرد و برای اولین بار از زمان کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC2022، فرآیند آزمایش بتای iOS 16 را برای عموم کاربران ارائه کرد. توسعه‌دهندگان تاکنون سه نسخه بتا داشته‌اند و درنتیجه، اولین بتا عمومی مصادف با سومین بتای توسعه‌دهندگان است.

نسخه بتا عمومی iOS 16 و iPadOS 16 اپل

کاربران عمومی نسخه جدید که برای برنامه آزمایش بتای اپل ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند پس از نصب گواهینامه مناسب از وب‌سایت Public Beta، به‌روزرسانی‌های iOS و iPadOS 15 را دانلود کنند.

iOS 16 از یک صفحه قفل کاملا جدید با والپیپرهای قابل‌تنظیم بهره برده که زمان و ویجت‌ها را در حالت‌های جدیدی نمایش می‌دهد؛ به‌علاوه اعلان‌ها به‌روزرسانی شده‌اند تا از پایین صفحه، به نمایش درآیند. همچنین صفحه‌های قفل چندگانه نیز در نسخه جدید سیستم‌عامل همراه اپل پشتیبانی می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را با حالت‌های فوکوس مرتبط کنید.

نسخه بتا عمومی iOS 16 و iPadOS 16 اپل

نسخه بتا عمومی iOS 16 و iPadOS 16 اپل

برنامه Messages از ویرایش و حذف پیام‌ها و همچنین علامت‌گذاری پیام‌های خوانده‌نشده پشتیبانی می‌کند. SharePlay دیگر محدود به FaceTime نیست، بنابراین می‌توان از پیام‌ها برای ارتباط بین افرادی که محتوا را با یکدیگر به‌اشتراک می‌گذارند استفاده کرد. تماس‌های FaceTime را می‌توان از یک دستگاه به دستگاه دیگر ارسال کرد و اپلیکیشن Health نیز یک ویژگی دارویی جدید برای ردیابی ویتامین‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید، بدست می‌آورد.

درجایی دیگر، اپل درحال جایگزینی گذرواژه‌ها با Passkeys است و سافاری اکنون از Shared Tab Groups برای همکاری پشتیبانی می‌کند. در برنامه Mail، می‌توانید ایمیل‌ها را برنامه‌ریزی کرده، ارسال آن‌ها را لغو کنید و یادآوری‌های بعدی را دریافت کنید و برنامه Maps نیز از مسیریابی چندمرحله‌ای پشتیبانی می‌کند.

iCloud Shared Photo Library روشی راحت برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها با اعضای خانواده ارائه می‌دهد و Apple Pay Later به کاربران اجازه می‌دهد تا برای خریدهای Apple Pay به اقساط بدون هزینه پرداخت کنند. برای آیپدها،iPadOS 16 یک برنامه آب‌وهوا و یک سیستم چندوظیفه‌ای جدید به نام Stage Manager را ارائه می‌کند؛ اما مورد آخر، فقط برای آیپدهایی است که از تراشه M1 بهره می‌برند.

آموزش نصب بتا عمومی

ثبت‌نام برای دریافت نسخه بتا iOS 16 یا iPadOS 16 ساده است و می‌توان آن را ازطریق آیفون یا آیپد انجام داد. دستورالعمل‌ها به شرح زیر است:

1. در دستگاه iOS خود، Safari را باز کنید و به وب‌سایت برنامه بتا اپل بروید.

2. روی دکمه Sign up کلیک کرده و Apple ID خود را وارد کنید، یا اگر برای آزمایش بتا به‌روزرسانی قبلی ثبت‌نام کرده‌اید، با Apple ID خود وارد شوید.

3. در صورت نیاز، با شرایط و ضوابط برنامه بتا اپل موافقت کنید.

4. پس از ورود به سیستم، صفحه اصلی را می‌بینید که راهنمای نسخه‌های بتا عمومی است. روی iOS (یا iPadOS اگر درحال نصب بر روی iPad هستید) کلیک کنید.

5. دستورالعمل‌های اپل را به‌دقت بخوانید و سپس با استفاده از لینک موجود در بخش «enroll your iOS device» ،«Get Started» را انتخاب کنید.

6. با دنبال کردن دستورالعمل‌های اپل یا با استفاده از آموزش زیر، مطمئن شوید که از نسخه فعلی iOS خود با استفاده از Finder یک نسخه پشتیبان بایگانی‌شده تهیه کنید. این به شما امکان می‌دهد در صورت لزوم به iOS 15 برگردید و اگر از تجربه تست iOS 16 لذت نمی‌برید، این مورد بسیار مهم است.

7. به پایین بروید و روی دکمه «Download profile» کلیک کنید.

8. هنگامی که یک پنجره بازشو می‌بینید که می‌گوید وب‌سایت در تلاش است یک نمایه پیکربندی را بارگیری کند، روی “Allow” کلیک کنید.

9. برنامه Settings را در دستگاه iOS خود باز کنید و سپس روی بخش «Profile Downloaded» که درست زیر اطلاعات Apple ID شما قرار دارد کلیک کنید.

10. در گوشه سمت راست بالای صفحه، روی “Install” کلیک کنید.

11. رمز عبور خود را وارد کنید و سپس دوباره روی “Install” کلیک کنید. اگر یک نمایه بتای قبلی نصب کرده‌اید، ممکن است لازم باشد آن را در این مرحله از قسمت General > Profile حذف کنید و مراحل بالا را دوباره انجام دهید. در غیر این صورت، با متن رضایت موافقت کنید و برای بار سوم روی «Install» کلیک کنید.

12. سپس روی Done کلیک کنید.

13. تلفن شما از شما می‌خواهد راه‌اندازی مجدد کنید. ازآنجا به صفحه تنظیمات اصلی بازگردید.

14. در بخش «General»، به «Software Update» رفته و سپس «Download and Install» را انتخاب کنید.

15. پس از دانلود به‌روزرسانی بتا، می‌توانید روی «Install Now» کلیک کنید تا راه‌اندازی شود و ازآنجا، آیفون سیستم‌عامل جدید را نصب کرده و مجدداً راه‌اندازی می‌کند و درنهایت شما با نسخه iOS 16 راه‌اندازی می‌شوید.

دستگاه‌های سازگار با نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اپل

iOS 16 با آیفون 8 به بعد سازگار است و متأسفانه پشتیبانی از مدل‌های آیفون 6s و آیفون 7 را حذف می‌کند. آیفون‌هایی که قابلیت اجرای iOS 16 را دارند در زیر فهرست شده‌اند:

آیفون 13

آیفون 13 مینی

آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو مکس

آیفون 12

آیفون 12 مینی

آیفون 12 پرو

آیفون 12 پرو مکس

آیفون 11

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو مکس

آیفون XS

آیفون XS Max

آیفون XR

آیفون X

آیفون 8

آیفون 8 پلاس

آیفون SE (نسل دوم یا بالاتر)

iPadOS 16 با آیپدهای زیر سازگار است:

آیپد پرو (همه مدل‌ها)

آیپد ایر (نسل سوم به بعد)

آیپد (نسل پنجم به بعد)

آیپد مینی (نسل پنجم به بعد)

درنهایت نظر شما پیرامون نسخه بتا عمومی iOS 16 و iPadOS 16 اپل و قابلیت‌های جدید این سیستم‌عامل‌ها چیست؟ درصورت بهره‌مندی از آیفون و یا آیپد سازگار، آیا قصدی برای نصب نسخه‌ی عمومی بتا دارید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی