حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iPadOS 16 از حافظه داخلی به‌عنوان رم مجازی در آیپدهای M1 استفاده می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت

اپل در آخرین نسخه از سیستم عامل مخصوص تبلت‌های خود، iPadOS 16، قابلیتی را اضافه کرده است که به مدل‌های M1 آیپد پرو و آیپد ایر این شرکت اجازه می‌دهد تا از فضای حافظه داخلی و در دسترس، به‌عنوان حافظه رم مجازی برای شماری از کارهای سنگین مانند ویژگی Stage Manager استفاده کنند.

رم مجازی iPadOS 16 اپل

با iPadOS 15، برخی از برنامه‌ها می‌توانند تا 12 گیگابایت حافظه رم را در بالاترین کانفیگ M1 ‌iPad Pro که دارای 16 گیگابایت رم است، استفاده کنند. با iPadOS 16 و استفاده از حافظه مجازی، اپل به‌میزان قابل‌توجهی مقدار حافظه‌ای را که یک برنامه می‌تواند استفاده کند با بهره‌مندی از فضای ذخیره‌سازی موجود در دستگاه، افزایش می‌دهد.

برای مدل‌های M1‌ iPad Pro، برنامه‌ها می‌توانند تا 16 گیگابایت حافظه رم برای سنگین‌ترین برنامه‌ها استفاده کنند. مدل‌های نسل پنجم آیپد ایر با تراشه M1 و حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

استفاده از حافظه مجازی و سقف حافظه بالاتر به لیستی از ویژگی‌هایی می‌پیوندند که با iPadOS 16 در انحصار iPad Pro و iPad Air با تراشه M1 خواهد بود؛ ازجمله بزرگ‌ترین ویژگی این نسخه از سیستم‌عامل یعنی Stage Manager. درواقع، اپل به Digital Trends گفته است که Stage Manager به استفاده از رم مجازی متکی است.

قابلیت Stage Manager و استفاده از رم مجازی در iOS 16

قابلیت Stage Manager و استفاده از رم مجازی در iOS 16

Stage Manager روشی کاملاً جدید برای کاربران حرفه‌ای برای استفاده از iPad است که به کاربران این امکان را می‌دهد که چندین پنجره از یک برنامه را به‌طور همزمان باز کرده و بر روی یکدیگر قرار دهند. Stage Manager همچنین برای اولین بار پشتیبانی کامل از نمایشگر خارجی را در iPadOS فعال می‌کند.

iPadOS 16 درحال‌حاضر در دسترس توسعه‌دهندگان است و نسخه آزمایشی عمومی آن در ماه جولای منتشر خواهد شد. iPadOS 16 همچنین برای همه آیپدهای پشتیبانی‌شده از آن در پاییز امسال در دسترس است.

دیدگاه شما پیرامون امکان استفاده از حافظه داخلی آیپدهای M1 اپل به‌عنوان رم مجازی در سیستم عامل iPadOS 16 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی