حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ نرم افزاری جدید iOS 16 رویت شد؛ سیگنال ضعیف در کنار نمایش ناخواسته پنجره‌های پاپ آپ

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

این روزها حرف و حدیث زیادی درباره نسخه جدید سیستم عامل اپل، یعنی iOS 16 وجود دارد. اگرچه اپل نسخه جدید سیستم عامل خود را به قابلیت‌های مفید و بسیار کاربردی مجهز کرده است، اما از سویی دیگر، مشکلات نرم‌افزاری زیادی نیز در این آپدیت دیده شده است. اکنون نیز باگ نرم افزاری جدید iOS 16 رویت شده است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ترنجی همراه باشید.

باگ نرم افزاری جدید iOS 16 رویت شد؛ سیگنال ضعیف در کنار نمایش ناخواسته پنجره‌های پاپ آپ

نسخه رسمی iOS 16 اپل به مدت دو هفته به صورت عمومی در دسترس است. اگرچه این آپدیت با چندین ویژگی جدید همراه است، اما باگ‌های زیادی نیز به همراه دارد. اخیرا گزارش‌هایی از مشکلات چسبیدن پنجره‌های پاپ‌آپ و سیگنال ضعیف گزارش شده است. البته، iOS 16 فقط در نسخه بتا در دسترس است، بنابراین این مشکلات جای تعجب ندارند. به گفته 9To5Mac، مشکلی در iOS 16 بر ویدیوهای ضبط شده در حالت افکت فیلم تاثیر می‌گذارد.

این اشکال باعث می‌شود که ویدیو در نرم‌افزار ویرایش iMovie و Final Cut Pro باز نشود. بر اساس گزارش‌های موجود در انجمن‌های پشتیبانی اپل و در Reddit، ویرایشگرهای ویدیوی خود اپل، iMovie و Final Cut Pro، نمی‌توانند ویدیوهای حالت افکت فیلم ضبط ‌شده با آیفون‌های دارای iOS 16 را باز کنند. علت این خطا نامشخص است، اما گزارش‌ها به طور مداوم بیان می‌کنند هنگامی که کاربران سعی می‌کنند ویدیویی شبیه به فیلم را ویرایش کنند، برنامه‌ها خطای «افکت سینمایی فعال نمی‌شود» را نشان می‌دهند.

باگ نرم افزاری جدید iOS 16

لازم به ذکر است که حالت افکت فیلم، جلوه‌ای شبیه به یک فیلم هنگام ضبط ویدیو به شما می‌دهد. حالت افکت فیلم قابلیتی است که اپل آن را در سری آیفون ۱۳ معرفی کرده است. با حالت افکت فیلم، دوربین سری آیفون ۱۳ می‌تواند ویدیوهایی با عمق میدان کم ضبط کند. همچنین می‌تواند فوکوس را به آرامی تغییر دهد تا ویدیو ضبط شده بتواند جلوه‌ای شبیه به فیلم‌های سینمایی داشته باشد.

پس از ضبط ویدیو در حالت سینمایی، کاربران می‌توانند ویدیو را در برنامه Photos در آیفون یا سایر دستگاه‌های پشتیبانی شده ویرایش کنند. برای ویدیوهایی که در حالت سینمایی گرفته شده‌اند، کاربران می‌توانند عمق میدان و فوکوس ویدیو را تنظیم کنند. این علاوه بر عملیات ویرایش استانداردی است که برای همه ویدیوها اعمال می‌شود.

در حال حاضر، هیچ پاسخ رسمی از طرف اپل در رابطه با این مشکل در iOS 16 وجود ندارد. با این حال، یک راه حل موقت این است که ویدیوهای دارای جلوه های سینمایی را در آیفون ویرایش کنید و سپس آن فیلم‌ها را از طریق AirDrop در Mac به اشتراک بگذارید. اپل می گوید iOS 16.1 اواخر امسال منتشر خواهد شد. علاوه بر افزودن پشتیبانی از فعالیت‌های لحظه‌ای در برنامه‌های شخص ثالث، این آپدیت شامل گزینه جدیدی برای شارژ با قابلیت انرژی پاک برای کاربران ایالات متحده می‌شود. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس جدید به طور کلی طراحی آیفون ۱۳ پرو را ادامه می‌دهند. این مدل‌ها اساسا هیچ تغییری در ظاهر یا پیکربندی ندارد.

باگ نرم افزاری جدید iOS 16

با این حال، آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس طیف کاملی از ارتقاها را به همراه دارند. این برای اولین است که یک آیفون با صفحه نمایش مجهز به پانچ هول عرضه می‌شود. همچنین برای اولین بار است که یک آیفون از طراحی بسیار خلاقانه “جزیره پویا” استفاده می‌کند. علاوه بر این، سری Pro با پردازنده نسل جدید A16 Bionic عرضه می‌شود.

به گزارش GizChina، این تراشه از فرآیند ۴ نانومتری بهره می‌برد و بالاترین فرکانس پردازنده آن ۳.۴۶ گیگاهرتز است که عملکرد آن بسیار فراتر از رقیب برتر و پرچمدار فعلی اسنپدراگون ۸ پلاس در دنیای اندروید است. علاوه بر این، دوربین پشتی گوشی به یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض ارتقا یافته است. همچنین این دستگاه از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو استفاده می‌کند.

با این حال، دوربین جلو همچنان یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. طبق گزارش‌ها، آیفون ۱۴ پرو بدون شک یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اپل در سال جاری است. نسخه بنفش نیز به انتخاب اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان تبدیل شده است. فقط می‌توان گفت که اگر نقصی در کیفیت ساخت آن وجود داشته باشد، کاربرانی که می‌خواهند این نسخه را خریداری کنند، باید مراقب مشکلات آن باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان