حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iPadOS 16 اپل ۲ آبان ۱۴۰۱ عرضه می شود + macOS Ventura

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اپل

اپل مدتی است که تصمیم گرفته سیستم عامل آیپدهای خود را از آیفون‌ها جدا کند. محصولاتی که مدت‌ها از یک سیستم عامل با نام iOS استفاده می‌کردند، حالا iPadOS دارند. جدیدترین نسخه این سیستم عامل iPadOS 16 است که کمی تاخیر در عرضه داشت. همزمان با رونمایی از ۲ آیپد جدید اپل اعلام کرد که آپدیت iPadOS 16 دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ عرضه می شود. همچنین سیستم عامل macOS Ventura هم در همان روز در دسترس قرار خواهد گرفت.

آپدیت iPadOS 16

اپل امروز صبح اعلام کرد، بالاخره دوشنبه هفته آینده یا ۲ آبان ۱۴۰۱ می‌توانید آیپد او اس 16 را در اختیار داشته باشید. سیستم عامل جدید شامل پشتیبانی از ویژگی چند وظیفه ای Stage Manager اپل است که حرکت بین چندین برنامه را در iPad شما آسان تر می کند.

آپدیت iPadOS 16

آپدیت iPadOS 16

این ویژگی همچنین در macOS Ventura هم وجود دارد که در همان روز عرضه می شود. سیستم عامل iPadOS 16 در کنار آیپد پرو M2 عرضه می شود. کمی بعدتر هم روی آیپد نسل ۱۰ در دسترس خواهد بود. برای نصب سیستم عامل جدید به یکی از آیپدهای زیر نیاز دارید:

  1. ۱- آیپد یا آیپد مینی نسل پنجم با بالا
  2. ۲- تمام مدل‌های آیپد پرو
  3. ۳- نسل سوم آیپد ایر به بالا

در نسخه‌های آزمایشی iPadOS 16 مشخص شد که اپل در تطبیق سخت افزار عالی خود با نرم افزار است. جای تعجب نیست که آیپد جدید دارای صفحه کلید جادویی (یا همان Magic Keyboard) بازطراحی‌شده هم است. با سیتسم عامل iPadOS 16 تبلت اپل برای برخی کاربردها تبدیل به یک جانشین لپتاپ خواهد بود.

در مورد macOS Ventura باید گفت که این به‌روزرسانی مهم‌تر از به روزرسانی سیستم‌عامل سال گذشته است، اگرچه Stage Manager احتمالاً یک ویژگی بحث‌برانگیز برای برخی از کاربران خواهد بود. ولی خوب است که می شود آن را کاملا خاموش کرد.

شما منتظر آپدیت iPadOS 16 هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)