حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 16 اپل عملکرد Face ID را در برخی آیفون‌ها از کار می‌اندازد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

تعداد فزاینده‌ای از کاربران اپل پس از آپدیت آیفون خود به iOS 16، با مشکلات Face ID مواجه شده‌اند. کاربران گزارش داده‌اند که عملکرد Face ID آن‌ها بلافاصله پس از نصب iOS 16 دیگر به‌درستی کار نمی‌کند.

از کار افتادن Face ID در آپدیت iOS 16 اپل

درحال‌حاضر تعداد کاربرانی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، مشخص نیست. بااین‌حال، یک تاپیک در Reddit که دو ماه پیش شروع شد، تعداد فزاینده‌ای از کاربرانی را نشان می‌دهد که گزارش داده‌اند که عملکرد Face ID آیفون‌شان پس از به‌روزرسانی به نسخه جدید سیستم‌عامل اپل یعنی iOS 16، دیگر کار نمی‌کند.

پیغام نمایش‌داده‌شده پس از آپدیت به iOS 16 به‌صورت مقابل است: “Face ID is not available, try setting up Face ID later.”

کاربری آیفون خود را به فروشگاه اپل برد و تعمیرکاران ادعا کردند که این یک نقص سخت‌افزاری است. کاربر دیگری در 27 اکتبر در انجمن اپل نوشت که Face ID پس از به‌روزرسانی به iOS 16.1 روی آیفون خود کار نمی‌کند. علاوه‌بر این، بازنشانی Face ID یا راه‌اندازی مجدد دستگاه به رفع مشکل کمکی نکرد. اوایل ماه اکتبر گزارش شد که بیلد iOS 15.7.1 Release Candidate برای برخی از کاربران Face ID را از کار انداخته است. بااین‌حال، اپل در نسخه نهایی این مشکل را برطرف کرد.

از کار افتادن Face ID در آپدیت iOS 16 اپل

از کار افتادن Face ID در آپدیت iOS 16 اپل

در این برهه از زمان، به‌نظر می‌رسد هیچ چیز برای کاربرانی که گوشی آیفون خود را به iOS 16 آپدیت کرده‌اند، کار نمی‌کند و اپل نیز بیانیه‌ای را صادر نکرده است. اگر Face ID روی iPhone یا iPad شما کار نمی‌کند، صفحه پشتیبانی اپل یک سری مراحل را ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که دستورالعمل‌ها راه‌حل‌های خاصی را برای این مشکل ذکر نکرده‌اند. اگر مشکلی با نرم‌افزار وجود داشته باشد، اپل احتمالاً در به‌روزرسانی‌های بعدی iOS 16 این مشکل را برطرف خواهد کرد.

نظر شما درباره از کار افتادن Face ID در آپدیت نسخه جدید سیستم‌عامل اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی