حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل مصرف باتری iOS 16 با گذشت ۲ هفته همچنان پابرجاست

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، اخبار

سیسم عامل iOS 16 اپل مدتی است که منتشر شده است و در این نسخه شاهد این هستیم که اپل قابلیت‌ها فراوانی به آن افزوده است. اما این آپدیت مشکلاتی مانند لغزش دوربین را داشت که البته با یک آپدیت برطرف شد. با این وجود مشکل مصرف باتری iOS 16 با گذشت ۲ هفته همچنان پابرجاست. با ترنجی همراه باشید.

مشکل مصرف باتری iOS 16 با گذشت ۲ هفته همچنان پابرجاست

تصور اینکه کسی با آیفون ۱۲ پرو مکس یا آیفون ۱۳ پرو مکس از عمر باتری شکایت داشته باشد، سخت است. حتی آیفون ۱۱ پرو مکس هم با یک بار شارژ حداقل یک روز کامل را پشت سر می‌گذارد. اما به گفته برخی از کاربران توییتر که در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند، برخی از دارندگان آیفون از زمان عرضه iOS 16 متوجه کاهش عمر باتری دستگاه خود شده‌اند.

در واقع آپدیت iOS 16.0.2 هیچ باگی را که بر باتری مدل‌های آیفون ۱۳ و مدل‌های قدیمی‌تر تاثیر گذاشته است، از بین نمی‌برد. اگر منصف باشیم، انتظار می‌رود که در اولین به‌روزرسانی این سیستم‌ عامل جدید، عمر باتری کمی کاهش پیدا کند، زیرا دستگاه در پس‌زمینه کارهای بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌دهد تا مطمئن شود که با سیستم‌ عامل جدید به‌ خوبی کار می‌کند. این مورد پس از یک به‌روزرسانی بزرگ مانند آنچه که با iOS 16 منتشر شد، بیشتر دیده می‌شود.

مشکل مصرف باتری iOS 16

با این حال، اکنون تقریبا دو هفته گذشته است و هر گونه بررسی‌های انجام شده در پس‌زمینه باید تکمیل شده باشد. البته کسانی هستند که می‌گویند اپل عمدا مصرف باتری را افزایش می‌دهد تا کاربران فعلی آیفون را به خرید آیفون ۱۴ سوق دهد. این موضوع را نمی‌توان خیلی زود و صریح باور کرذ، اما باید به این نکته اشاره کنیم که اپل iOS 16.0.2 را منتشر کرده است که چندین باگ از جمله آن مشکل عجیبی که باعث می‌شد مدل‌های پرو آیفون ۱۴ هنگام ضبط ویدیو در استفاده از برنامه‌های شخص ثالث دچار لرزش شود را برطرف کرده است.

بهتر است توجه داشته باشید که به‌روزرسانی iOS 16.0.2 هیچ تغییر یا بهبودی برای باتری در هیچ مدل آیفونی ارائه نکرده است. اما اگر این مشکل ادامه پیدا کند، نمی‌توان آپدیت iOS 16 را مقصر این موضوع بدانیم و ممکن است شاهد فشار کاربران بر اپل برای رفع مشکلی که باعث تخلیه باتری آیفون می‌شود، باشیم.

در توییتر آلیس آرندت (@Teachrrcoach) به نظر می‌رسد که از طرف بسیاری از کاربران آیفون به این موضوع پرداخته و در این زمینه گفته است که دلیل خرید نسخه پرو مکس یک آیفون، به دلیل عمر باتری آن است، اما همه چیز بعد از آپدیت iOS 16 تغییر کرد. یکی دیگر از کاربران توییتر با نام کاربری @DeclanFOM نیز گفته است که عمر باتری آیفون او بعد از نصب iOS 16 افت زیادی داشته است.

مشکل مصرف باتری iOS 16

به گفته PhoneArena، او در توئیت خود نوشته که قبل از نصب iOS 16، تا ۳ روز می‌توانست از دستگاهش به طور عادی استفاده کند، اما حالا این مدت زمان به ۵ تا ۷ ساعت در روز رسیده است. همچنین کاربران دیگری نیز از زمان نصب iOS 16 به مشکل کاهش عمر باتری دستگاه خود پرداخته‌اند. یک کاربر ردیت که دارنده آیفون ۱۳ پرو مکس است نیز از زمان نصب iOS 16 متوجه کاهش عمر باتری دستگاه خود شده است. AssistanceFuture8625 نوشته است که سرعت تخلیه باتری گوشی من بسیار بیشتر از حد معمول است.

من در یک دفتر کار می‌کنم و در این مدت نیز از ساعت ۱ بعد از ظهر به بعد، از گوشی خود استفاده زیادی نمی‌کردم و در طول روز، هیچ چیز در نوع استفاده من تغییر نکرده است. با این حال در iOS 15 هنگامی که به خانه می‌آمدم بیشتر از ۸۵ یا ۹۰ درصد از عمر باتری دستگام باقی مانده بود و حالا در iOS 16، این رقم به ۶۵ درصد تا ۷۵ درصد رسیده است. وقتی تقریبا از دستگاه خود استفاده نمی‌کنم، این حجم مصرف به نظر من بسیار زیاد است.

او همچنین می‌گوید که استفاده من فقط مطالعه یک سایت خبری، بررسی ایمیل‌ها و چند دقیقه گشتن در اینستاگرام است که مدت زمان آن حداکثر بین نیم ساعت تا یک ساعت است و به دلیل حساسیت شغلش نمی‌تواند دائما به گوشی هوشمندش دسترسی داشته باشد. با این حال اگر مصرف باتری فقط ۵ درصد باشد، موضوعی قابل گذشت است، اما این مقدار تقریبا ۲۰ درصد است در حالی که هیچ استفاده اضافی از دستگاه خود نکردم‌ام.

مشکل مصرف باتری iOS 16

یکی دیگر از کاربران ردیت به نام Comfortable-Key-71 می‌گوید که باتری آیفون ۱۳ پرو مکس وی به طور دیوانه‌ واری تخلیه می‌شود و شارژدهی آن از ۱۱ تا ۱۲ ساعت گذشته، حالا تنها به ۷ ساعت رسیده است و وقتی از قابلیت‌های FaceTime یا PiP استفاده می‌کنم، به شدت مصرف باتری بیشتر می‌شود و دستگاه نیز به طور کلی کمی لگ و گرما دارد. من می‌دانم که چند روز طول می‌کشد تا گوشی دوباره به حالت عادی برگردد، اما تقریبا یک هفته گذشته است و در فکر بازگشت به iOS 15.7 هستم، با این حال بهتر است ابتدا کمی صبر کنم.

ما همواره شما را مطلع خواهیم کرد و اگر چیزی در مورد آپدیتی برای بهبود باتری بشنویم، به شما اطلاع خواهیم داد و این مطلب را به‌روز خواهیم کرد. نظر شما کاربران ترنجی درباره پابرجا ماندن مشکل مصرف باتری iOS 16 با گذشت ۲ هفته پس از انتشار آن، چیست؟! آیا اپل در نهایت این مشکل را رفع خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان