حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه چیز درباره تبلیغات ویدیویی در سوشال مدیاها

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر رشد چشم‌گیری را به خود اختصاص داده‌اند و به محیطی تبدیل شده‌اند که انسان‌ها بیش‌تر تایم خود در روز را در آن صرف می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا شبکه‌های اجتماعی به بستری بسیار خوب برای کسب‌وکارها تبدیل شوند تا بتوانند تبلیغات خود را در آن اجرا کنند و با فعالیت‌های مختلف خود، فروش و رشد بیش‌تر را برای خود به همراه داشته باشند.

با این حال، تبلیغات در عصر دیجیتالِ امروزی هنوز برای بسیاری از کسب‌وکارها تازگی دارد و بخش وسیعی از جستجوی کاربران امروزی در اینترنت، عبارت‌هایی مانند «تبلیغات کلیکی چیست؟» یا «تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟» است. کسب‌وکارهایی که این مسیر را بلد نیستند، چگونه می‌توانند به مقصد برسند؟

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی + ۳ روش تبلیغات در اینستاگرام

اولین و مهم‌ترین ضرورت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، حضور قشر‌های مختلف جامعه در این بستر است که باعث می‌شود تا کسب‌وکارها بتوانند به دامنه وسیعی از اشخاص دسترسی داشته باشند.  در این شیوه تبلیغاتی، راه‌اندازی کمپین‌ها با سرعت بیش‌تری انجام می‌شود و کسب‌وکارها هم دیگر به موقعیت‌های جغرافیایی خاصی محدود نخواهند بود.

علاوه بر این، کسب‌وکارها و شرکت‌ها می‌توانند تعامل مستقیمی با مخاطبان خود داشته باشند و از همه مهم‌تر می‌ةوانند تحلیل دقیقی از نتایج کمپین‌های تبلیغاتی خود به دست آورند. بدین ترتیب، حتی در حین اجرای تبلیغ نیز هر کسب‌وکار به راحتی می‌تواند نسبت به بهینه‌سازی کمپین خود اقداماتی را انجام دهد.

هر کسب‌وکار ممکن است شبکه‌های اجتماعی مختلف یا را برای کمپین‌های تبلیغاتی خود انتخاب کند که بسته به آن شبکه اجتماعی، کمپین‌ تبلیغاتی ویژگی‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد. بیایید به عنوان مثال، اینستاگرام را انتخاب کنیم؛ شبکه اجتماعی محبوبی که اکثر ایرانی‌ها از آن استفاده کرده، با آن تعامل دارند و مدت زمان زیادی از روز خود را در آن صرف می‌کنند. برای این‌که کمپین خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کنید، سه روش اصلی تبلیغات وجود دارد:

۱)اینفلوئنسرمارکتینگ

اول بیایید به این سوال پاسخ دهیم که اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسر (Influencer) به عنوان شخصی شناخته می‌شود که بتواند از طریق دانش، موقعیت اجتماعی یا ارتباط صمیمی با فالوئرهای خود در یک شبکه اجتماعی، روی تصمیم‌گیری مخاطبان خود تأثیر مستقیم بگذارد. در واقع، این دسته از اشخاص با به‌اشتراک‌گذاری محتوای باکیفیت که الهام‌بخش، سرگرم‌کننده و آگاهی‌دهنده هستند، با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند.

اینفلوئنسرها این توانایی را دارند که تعامل ارتباطی را به میزان زیادی قوی‌تر کنند. باید به این موضوع توجه داشت که این دسته از کاربران شبکه‌های اجتماعی ابزار بازاریابی نیستند، بلکه دارایی باارزشی برای ساختن روابط اجتماعی به شمار می‌ایند و کسب‌وکارها از این ویژگی می‌توانند برای دستیابی به اهداف بازاریابی خودشان استفاده کنند.

بسیاری از اینفلوئنسرها از ولاگ برای بیان افکار، ایده‌ها و وتجربیات خودشان استفاده می‌کنند یا بسیاری از اینفلوئنسرهای علاقه‌مند به سفر، ولاگ‌های مختلفی را از سفرهای خود به کشورها و موقعیت‌های مکانی مختلف تهیه کرده و آن را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند. کسب‌وکارهای مرتبط با تورسیم و سفر می‌توانند با همکاری با این اینفلوئسرها به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنند و در کنار آن، فروش و رشد خود را افزایش دهند.

۲)تبلیغ در صفحات پربازدید

بسیاری از کسب‌وکارها براین باورند که برای تبلیغات خود، حتماً باید به سراغ اینفلوئنسرمارکتینگ بروند و نباید با پیج‌های دیگر کار کنند اما این موضوع درست نیست. در بسیاری از موارد، پیج‌های بزرگ و مشهوری که فعالیت روزانه مستمری دارند، بازخورد بهتری نسبت به اینفلوئنسرها دارند و می‌توانند نتیجه رضایت‌بخش‌تری را برای یک کسب‌وکار به همراه داشته باشند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که پیج‌های بزرگ عموماً هزینه کم‌تری را نسبت به اینفلوئنسرها دریافت می‌کنند و همین موضوع می‌تواند با هزینه‌ای کم‌تر، به نتیجه‌ دلخواه خود دست پیدا کنید. به عنوان مثال، برخی از کسب‌وکارها از اینفلوئنسرها به نتیجه دلخواه خود دست پیدا می‌کنند و می‌توانند آگاهی از برند خود را افزایش دهند درحالی که برخی دیگر از پیج‌های بزرگ و عمومی‌تر برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کنند.

۳)تبلیغات اسپانسری

نوع دیگری از تبلیغات که در اینستاگرام نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد، تبلیغات اسپانسری (Sponsership Advertising) اینستاگرام است؛ نوعی از محتوای تبلیغاتی که در بین پست و استوری کاربران به آن‌ها نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال، یک برند می‌تواند با استفاده از تبلیغات اسپانسری، محتوای تبلیغاتی خود را مشابه محتوای پیج‌های دیگر اینستاگرام به نمایش درآورد و به شکل ویدیوهای igtv اینستاگرام یا پست‌های تصویری به اشتراک بگذارد.

به طور عمومی، پست‌های اسپانسری به سبب این‌که محتوای مشابه‌ای را شامل می‌شوند، می‌توانند بازخورد خوبی را از سوی کاربران به همراه داشته باشند اما هزینه آن نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، بیش‌تر است.

تمامی مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید و نه‌تنها آگاهی از برند خود را افزایش دهید، بلکه فروش بیش‌تری را برای کسب‌وکار خود به همراه داشته باشید. با این حال۷ صرفه هزینه و زمان بسیار برای رسیدن به این اهداف در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند یک ریسک بزرگ برای کسب‌وکارها محسوب شود.

این یکی از دلایلی است که بسیاری از شرکت‌ها تا به امروز به سراغ کمپین‌های تبلیغاتی ویدیویی شبکه‌های اجتماعی نرفته‌اند. تجربه و رسانه‌های صباویژن در کنار گزارش تبلیغات و اطلاعاتی که در اختیار دارد، ریسک تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را برای کسب‌وکارهای مختلف کاهش می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر یک کسب‌وکار خلاء مشهودی در بخش تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود احساس می‌کند، لازم نیست تیم بزرگی از افراد متخصص که هزینه‌ای بسیار زیاد را به خودشان اختصاص می‌دهند، استخدام کند و بخشی از زمان و تمرکز خود را روی مبحث تبلیغات بگذارد تا بتواند به فروش دست پیدا کند.

آن کسب‌وکار می‌تواند با برون‌سپاری وظایف تبلیغاتی خود به صباویژن، ریسک تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را کاهش دهد و به این ترتیب، شرکت‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند تمرکز بیشس‌تری روی توسعه محصول یا خدمات خود داشته باشند.  صباویژن به سبب ارتباطات گسترده خود با پیج‌های مختلف اینستاگرامی مطمئن می‌شود تا کمپین‌‌های تبلیغاتی شما در درست‌ترین کانال راه‌اندازی و به اشتراک گذاشته شود تا نتیجه‌ای خوب در اختیار شما قرار بگیرد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات