حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش ۲۰۰ میلیون واحدی تولید جهانی گوشی هوشمند بخاطر مشکلات زنجیره تامین

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، مشکلات

وضعیت زنجیره تامین محصولات حوزه تکنولوژی، بخاطر مشکلات مختلفی که به تازگی و در طی این چند سال اخیر رخ داده است با مشکلات بحرانی زیادی روبرو است. به همین دلیل شاهد کاهش ۲۰۰ میلیون واحد تولید جهانی گوشی هوشمند بخاطر مشکلات زنجیره تامین هستیم. با ترنجی همراه باشید.

کاهش ۲۰۰ میلیون واحدی تولید جهانی گوشی هوشمند پس از بروز حوادث اخیر

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کاهش سفارش شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در این صنعت، نظرسنجی اخیر Fubon Investment Consulting گزارش می‌دهد که مدیاتک اخیرا پیش‌بینی عرضه سالانه تراشه گوشی‌های هوشمند خود را کمی اصلاح کرده است.

محموله کلی آن به ۵۷۰ میلیون کاهش می‌یابد ور در این میان عرضه تراشه‌های Dimensity 9000 از ۱۰ میلیون به ۵ تا ۶ میلیون مجموعه کاهش می‌یابد. در دو ماه گذشته به دلیل تاثیر عواملی مانند درگیری روسیه و اوکراین، تورم جهانی و شیوع بیماری همه گیر کرونا در برخی از شهرهای اصلی چین، تقاضا برای برخی از بازارهای مهم لوازم الکترونیکی مصرفی از جمله سرزمین اصلی چین تضعیف شده است.

این موضوع باعث می‌شود که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی، حجم حمل و نقل خود را برای امسال کاهش دهند. این تولید کنندگان همچنین سفارشات قطعات خود را نیز کاهش می‌دهند. طبق گزارش‌ها، اپل سفارشات آیفون ۱۳ و آیفون SE 3 را بین ۲ تا ۳ میلیون دستگاه کاهش داده است.

کاهش ۲۰۰ میلیون واحدی تولید جهانی گوشی هوشمند

مینگ چی کو همچنین ادعا می‌کند که برنامه‌های عرضه و حمل و نقل شرکت تلفن همراه اندرویدی در سال ۲۰۲۲، تاکنون حدود ۱۷۰ میلیون سفارش را کاهش داده است. این آمار خود ۲۰ درصد از کل حجم عرضه در سال ۲۰۲۲ را تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر، بیش از ۷۰ درصد از سفارشات را تراشه‌های MediaTek تشکیل می‌دهند. در مجموع، کاهش عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند حالا به بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه رسیده است.

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند سفارشات MEDIATEK خود را کاهش خواهند داد

مشاور سرمایه گذاری Fubon قبلاًهشدار داده بود که انتظارات بازار برای تراشه مدیاتک Dimensity 9000 بسیار زیاد است. طبق آخرین نتایج نظرسنجی، عرضه تراشه Dimensity 9000 در سال ۲۰۲۲ ممکن است تا حد زیادی کاهش یابد. با توجه به قیمت واحد بالاتر تراشه‌های Dimensity 9000 و حاشیه سود ناخالص بالاتر، پس از بازنگری در حجم عرضه، این کار بر عملکرد سود ناخالص کلی مدیاتک نیز تاثیر خواهد گذاشت.

با نگاهی به نیمه دوم سال، موسسه Fubon Investment اشاره کرد که به دلیل ادامه تاثیر COVID-19 در چین، مشاهده سفارشات گوشی‌های هوشمند بسیار کم شده است. علاوه بر این، JPMorgan Chase Securities همچنین ادعا می‌کند که تقاضا برای گوشی‌های همراه 5G میان رده در سرزمین اصلی چین بسیار کمتر از گذشته است. تراشه 5G مدیاتک ممکن است برای اولین بار در سه ماهه دوم باعث کاهش قیمت ۵ تا ۱۰ درصدی شود.

کاهش فروش گوشی هوشمند در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به‌علت کمبود تراشه

همچنین HSBC Securities مدعی است که چشم انداز اقتصاد جهانی پر از مشکل و شک و شبهه است. حجم کلی عرضه‌ها در سال ۲۰۲۲ به سختی می‌توانند ۱.۳ میلیارد واحد را نگه دارند. علاوه بر این، پیش‌بینی فروش گوشی‌های هوشمند 5G نیز محافظه‌کارانه‌تر از قبل است. Fubon Investment Consulting پیش‌بینی می‌کند که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ به ۱.۳۱۸ میلیارد دستگاه خواهد رسید.

به گفته GizChina، این رقم یک کاهش حدود ۳ درصدی از ۱.۳۵۲ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. تامین کنندگان مهم در زنجیره تامین گوشی‌های هوشمند تایوان، Largan، MediaTek، Hon Hai و Pegatron هستند. همچنین شرکت‌هایی دیگر مانند Yujing Optoelectronics، Novatek، Taiguang Electronics، Taijun، Zhending-KY، Wen Mao و غیره نیز وجود دارند. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان