حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل هنوز تحریم روسیه را کامل نکرده و این کشور را ترک نکرده است؛ ترس یا طمع؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سیاست، گوگل

جنگ بین روسیه و اوکراین چند هفته است که ادامه دارد. چندین شرکت از آمریکا، بریتانیا و اروپا همگی به تحریم روسیه پیوسته و آنجا را ترک می‌کنند. با این حال، گوگل که یک شرکت آمریکایی برتر است، هنوز به طور کامل از بازار روسیه خارج نشده است. این موضوع باعث شد که بسیاری از افراد راجع به دلایل گوگل برای این تاخیر سوال کنند. آیا می تواند “طمع” برای پول بیشتر باشد؟ گویا نه. زیرا این شرکت قبلاً در روسیه اعلام ورشکستگی کرده است. بنابراین تاخیر گوگل ربطی به “طمع” ندارد. آنتون گورلکین، معاون رئیس کمیته سیاست اطلاعات دولتی روسیه گفت که امیدوار است گوگل روسیه را ترک نکند.

ماه گذشته، شعبه روسیه گوگل اعلامیه‌ای مبنی بر اعلام ورشکستگی منتشر کرد. این شرکت ادعا می‌کند که مقامات روسیه حساب های بانکی آنها را توقیف کرده‌اند و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌کنند. بر اساس گزارش ها، گوگل بیشتر کارمندان خود را از روسیه خارج کرده است. علاوه بر آن، این شرکت در کوتاه مدت به فعالیت تجاری خود در روسیه پایان خواهد داد. برخی از کارمندان اقامت در روسیه را انتخاب می‌کنند در حالی که برخی دیگر آنجا را ترک خواهند کرد. با این وجود، به زودی، گوگل دیگر هیچ کارمندی در روسیه نخواهد داشت.

گوگل هنوز تحریم روسیه را کامل نکرده و این کشور را ترک نکرده است؛ ترس یا طمع؟

تحریم روسیه جریمه های هنگفتی را برای گوگل در پی خواهد داشت

در پایان ماه می، سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه اعلام کرد که یک شکایت اداری علیه گوگل و شش شرکت فناوری خارجی دیگر به اتهام نقض قوانین داده های شخصی ارائه کرده است. گوگل ممکن است بین 6 تا 18 میلیون روبل جریمه شود. این رقم تقریباً معادل 106 هزار دلار و 317 هزار دلار است.

از ابتدای سال جاری، بسیاری از شرکت های غربی شروع به خروج از بازار روسیه، بستن فروشگاه ها و تعلیق فروش محصولات و خدمات خود کرده‌اند. از جمله آنها می‌توان فولکس واگن، اچ پی، آی بی ام، نتفلیکس، نایک، استارباکس و مک دونالد را نام برد.

در حال حاضر، هیچ امیدی وجود ندارد که درگیری بین روسیه و اوکراین به زودی پایان یابد. این بدان معناست که شرکت های بیشتری باید بازار های روسیه و اوکراین را ترک کنند. منبع می‌گوید که البته این شرکت ها عمدتاً از آمریکا و اروپا خواهند بود.

آیا نتيجه این درگیری های اقتصادی به ضرر گوگل و شرکت های غربی خواهد بود یا به ضرر روسیه؟ از آنجایی که ترک روسیه خطر همکاری بیشتر این کشور با چین و عواقب آن را افزایش می‌دهد، نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری