حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

علیرغم بحران های موجود در بازار، اپل انتظار دارد فروش آیفون را قوی نگه دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

این روزها دنیای تکنولوژی اصلا وضعیت ثابت و پایداری ندارد و مشکلات بسیار زیاد آن، باعث شده است تا چشم‌انداز دقیقی از آینده نداشته باشیم. با این وجود، گویا علیرغم بحران های موجود در بازار، اپل انتظار دارد فروش آیفون را قوی نگه دارد. زیرا گفته شده است که این شرکت از رقبای خود خواسته تا تولید خود را افزایش دهند. با ترنجی همراه باشید.

علیرغم بحران های موجود در بازار، اپل انتظار دارد فروش آیفون را قوی نگه دارد

اخیرا شنیده شده است که اپل از شرکای تولیدی خود خواسته است تا به امید حفظ تقاضای خریداران ثروتمند و کاهش رقابت ( و حتی با وجود رکود در اقتصادی جهانی) حداقل به اندازه سال ۲۰۲۱ آیفون تولید کنند. این غول فناوری با وجود بدتر شدن پیش‌بینی‌ها برای بازار گوشی‌های هوشمند، مجموعا ۹۰ میلیون آیفون را به مونتاژکنندگان سفارش داده است.

بحران های موجود در بازار

در مجموع، این شرکت آمریکایی انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ تقریبا ۲۲۰ میلیون گوشی هوشمند تولید کند که تقریبا مشابه وضعیت سال گذشته است. فرض بر این است که اپل با وجود این واقعیت که به گفته کارشناسان IDC، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تنها در ماه ژوئن ۹ درصد افت داشته است و در سال ۲۰۲۲ احتمالا ۳.۵ درصد دیگر نیز کاهش یابد، بازهم این شرکت به توانایی‌های خود اطمینان دارد.

در حالی که فروش دستگاه‌های اندرویدی همچنان در حال کاهش است، اما تقاضای زیاد برای آیفون ناشی از تمایل بسیاری از خریداران به خرید دستگاه‌های درجه یک است. حذف و خروج هواوی از بازار مذکور، کمک زیادی به موفقیت این شرکت کرده است. در عین حال، طبق برخی گزارش‌ها، اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۳، هزینه‌ها و استخدام کارکنان جدید را در برخی از تیم‌های خود کاهش دهد. بنابراین، اپل حتی با وجود کاهش سرعت رشد بازار، ممکن است فروش آیفون را در سال ۲۰۲۲ قوی نگه دارد.

بحران های موجود در بازار

بلومبرگ پیش‌بینی کرده است که رشد فروش آیفون در کوتاه‌ مدت و میان‌ مدت در سطح تک رقمی باقی بماند. تسریع تورم، تحولات جدید در اروپا و محدودیت‌های بهداشتی مرتبط با شیوع ویروس کرونا در چین، این پتانسیل را ایجاد کرده است که چرخه به‌روزرسانی محصول گسترش یابد و بر رشد فروش این شرکت در سال مالی ۲۰۲۲ تاثیر بگذارد. با این حال، اپل به طور فعال در حال آماده‌ سازی برای معرفی چهار مدل جدید آیفون است که احتمالا عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسخه‌های سال ۲۰۲۱ دارد.

به گفته خبرگزاری GizChina، تا سال ۲۰۲۱، اپل هدف فروش آیفون را از زمان عرضه تا پایان سال یعنی ۷۵ میلیون دستگاه حفظ کرد. در سال ۲۰۲۱، با توجه به تقاضای اضافی پس از کاهش همه‌گیری کرونا، این مقدار را به ۹۰ میلیون افزایش یافت. شرکت‌های مونتاژ کننده آیفون در سال مالی گذشته رکورد جدیدی در آمار فروش و سود خود را ثبت کردند. انتظار می‌رود که امسال آیفون به محرک اصلی فروش اپل تبدیل شود. در دوره گزارش آوریل تا ژوئن، آیفون و آیپد حتی بهتر از حد انتظار عمل کردند.

کاهش پیش‌ بینی اپل برای فروش آیفون

اگرچه سایر محصولات، از جمله مک و دستگاه‌های پوشیدنی، انتظارات اپل را برآورده نکردند، اما عملکرد خوب بخش سرویس و خدمات اپل، یکی از محرک‌های اصلی رشد این شرکت است که به سختی توانسته به سطح برنامه ریزی شده برسد. به گفته تحلیلگران Piper Sandler، محیط اقتصاد کلان فعلی تاثیر معناداری بر فروش آیفون نداشته است. نظر شما در مورد بحران های موجود در بازار چیست؟ آیا اپل همچنان می‌تواند وضعیت خوب خود را حفظ نماید؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان