حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس با A15 Bionic و نمایشگر ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

خب، بالأخره انتظارات به سر آمده‌اند! کمپانی محبوب کوپرتینو، یعنی اپل سرانجام امشب از آیفون‌های پرچمدار ٢٠٢١ خود رونمایی کرد. به همین ترتیب، ما نگاهی به مشخصات و قیمت رسمی آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس در این مطلب داریم. اما اپل دقیقاً چه چیزی برای ارائه دارد؟

مشخصات فنی و قیمت آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو

آیفون ۱۳ پرو

سال گذشته، آیفون ١٢ پرو و آیفون ١٢ پرو مکس معرفی شدند. نبود رفرش ریت بالاتر از ۶٠ هرتز، یکی از نقاط ضعف بزرگ این گوشی‌ها بود.

 

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس با اپل A14 رسما معرفی شد

 

اما بالأخره اپل از گوشی‌های برتر سری آیفون ١٣ خود رونمایی کرده است. این گوشی‌ها، iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max هستند. ما تغییرات نسبتاً مهمی را نسبت به نسل قبل شاهد هستیم. هرچند این تغییرات، خیلی زیاد نیستند. اما همچنان اهمیت آن‌ها زیاد است. در ابتدا، باید بگوییم که شکل ظاهری این آیفون‌ها در قاب پشتی مشابه نسل قبل است. اما نمایشگر این آیفون‌ها، با کاهش حاشیه مواجه شده است. چرا که اندازه ناچ، به طور قابل توجهی کم‌تر شده است. فریم همچنان از استیل ضد زنگ است. خوشبختانه مانند نسل قبل، از محافظ سرامیک شیلد در این گوشی‌ها استفاده شده است. این محافظ، مقاومت در برابر ضربات را افزایش می‌دهد. ۴ رنگ بندی برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است.

نمایشگر آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس

آیفون‌های گران‌تر، این بار به نمایشگری با رفرش ریت ١٢٠ هرتز مجهز شده‌اند. شایان ذکر است که نمایشگر این گوشی‌ها، از نوع LTPO و ساخت سامسونگ می‌باشد. در همین راستا، رفرش ریت بین ١٠ تا ١٢٠ هرتز متغیر است. در ادامه، اپل نام این فناوری را ProMotion گذاشته است. بیشینه نوری این آیفون‌ها، به ١,٢٠٠ نیت می‌رسد. نمایشگر نسخه پرو، اندازه ۶.١ اینچی دارد. این اندازه در آیفون ١٣ پرو مکس، به ۶.٧ اینچ می‌رسد. قابلیت True Tone نیز در نمایشگر این دو گوشی موجود است.

آیفون‌های جدید، به تراشه Apple A15 Bionic تجهیز شده‌اند. این تراشه، یک جذاب مانند نسل‌های قبلی است. پردازنده مرکزی Apple A15 Bionic، از ۶ هسته متشکل می‌شود. کلاستر اول از دو هسته قدرتمند برخوردار است. کلاستر دوم نیز مجهز به ۴ هسته کم مصرف و بهینه است. به گفته اپل، پردازنده مرکزی Apple A15 Bionic تا ۵٠ درصد از رقبا سریع‌تر است. این میزان در مورد پردازنده گرافیکی، به ٣٠ درصد می‌رسد.

تراشه جدید اپل، این بار بیشتر در بخش هوش مصنوعی متمرکز است. به طوری که قدرت هوش مصنوعی Apple A15 Bionic، به 15.8TOPS افزایش یافته است. پردازنده سیگنال تصویر نیز پیشرفته‌تر از قبل شده است. انکودر و دیکودر ویدئو، بهبود یافته‌تر از همیشه شده است. تعداد ترانزیستورهای موجود در A15 Bionic، حدود ١۵ میلیارد است.

این آیفون‌ها، از قاب باتری مگ سیف نیز پشتیبانی می‌کنند. در بخش سیستم دوربین، همان دوربین اصلی سه گانه ١٢+١٢+١٢ مگاپیکسلی نسل قبل را شاهد هستیم. سنسور اصلی، دارای پیکسل‌هایی با اندازه ١.٩ میکرومتر است. به گفته اپل، عملکرد این سنسور در شرایط نوری ضعیف ٢.٢ برابر بهتر شده است. دوربین فوق عریض نیز از لنز ۶ لایه استفاده می‌کند. این دوربین، هم اکنون توانایی ثبت عکس‌های ماکروی پیشرفته را دارد. عملکرد آن در شرایط نوری ضعیف ٩٢ درصد بهتر شده است.

دوربین آیفون ١٣ پرو و ١٣ پرو مکس

آیفون ١٣ پرو و ١٣ پرو مکس، دارای قابلیت‌های ضبط فیلم پیشرفته‌ای هستند. ویژگی فیلم برداری ProRes، در این آیفون‌ها موجود است. لنز تله فوتو با زوم ٣ برابری اپتیکال در این گوشی‌ها موجود است. شایان ذکر است که حسگر LiDAR نیز در این سیستم دوربین حضور دارد.

جمع بندی آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس

نسل جدید آیفون‌های گران‌تر، دارای گواهینامه IP68 هستند. عمر باتری این آیفون‌ها، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اپل می‌گوید باتری iPhone 13 Pro، تا ٢.۵ ساعت بیشتر نسبت به نسل قبلی دوام می‌آورد. این میزان در آیفون ١٣ پرو مکس، به ١.۵ ساعت می‌رسد. گفتنی است که نسخه پرو مکس، بیشترین ظرفیت باتری تاریخ آیفون‌ها را دارد! گفتنی است که شارژر این گوشی‌ها مانند نسل قبل از جعبه حذف شده است. در نتیجه، باید مجدداً آن را جداگانه خریداری کنید!

نکته جذابی که در مورد نسخه پرو مکس وجود دارد، بهره مندی از نسخه‌ای با ١ ترابایت حافظه داخلی است! پیش از این، آیفون‌ها دارای چنین حجمی از حافظه داخلی نبوده‌اند. در نهایت، نوبت به قیمت iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max می‌رسد. نسخه پایه iPhone 13 Pro، قیمت ٩٩٩ دلاری دارد. این قیمت در نسخه پرو مکس، به ١,۰٩٩ دلار می‌رسد. در نتیجه، شاهد قیمت گذاری نسبتاً جذابی هستیم. عرضه این گوشی‌ها، از ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.

نظر شما در مورد این دو آیفون جدید چیست؟ نسل جدید آیفون‌ها را می‌پسندید؟ کدام بخش از iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max برای شما جذاب‌ تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
39 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

به به رفرشیت ۱۲۰ هرتز☺️

Farcry

به نظرم آیفون ۱۳ پرو‌مکس‌ گوشی کاملیه
تنها نقطه ضعفش میتونه نداشتن زوم اپتیکال باشه.اگر واقعا توی شب ۹۰‌درصد نسبت به ۱۲ پرو مکس بهتر عکس بگیره که البته به خاطر سنسور بزرگتر و بقیه تغییرات خیلی شاید بیراه نباشه.
اگر واقعا هم طبق گفته اپل بهترین شارژدهی رو بین آیفون ها داشته باشه (حتی بهتر از ۱۱ پرو‌ مکس) پیشرفت خوبی داشته چون سری ۱۲ شارژدهی متوسطی یا توی ۱۲ پرو مکس نهایت خوب داشتن.
در کل به نظرم مدل های پرو‌ پیشرفت خوبی داشتن و کسی که آیفون ۱۲ داره اصلا نمیارزه بره ۱۳ معمولی بخره

Faez

زوم اپتیکال ۳برابری داره

۱۲۰ هرتز ltpo
حافظه ۱ ترایی
پرتره ویدیو
اینارو نوت ۲۰ الترا هم داره
تازه سخت افزار دوربینشم زیر گوشی منه
(حالا یه عده بیان سه ساعت توضیح بدن بهم عکاسیش اینطوریه یا اونطوریه…
منفیتو بده رد شو! سال بعد گوشیا با arm v9 اومدن جای این گوشیا سطل اشغاله)
وزنشم ماشالله سنگین تر از نسل قبل شده فکر کنم!
شارژرشم فکر کنم مال من هنو سریعتره
پس الان
چی داره؟ یه a15 و یکم باتری بهتر
تازه ساپورت قلمم نداره
اپل که مختاطانه! عمل میکنه
الان برای زوم اپتیکال باید تا سال بعد وایستیم
برای قلمم دو سال بعد لابد

دوربین رو خب اومدی اگر یک درصد دوربین 13 پرو مکس ضعیفتر از دوربین نوت 20 الترا بود من کلا میزارم از این سایت میرم.هنوز پرچمدار سامسونگ نمیتونه یه عکس پرتره در حد گوشی پرچمدار بگیره بعد تو میای میگی دوربینش زیر اس 21 التراست؟؟؟؟ سامسونگ فعلا داره ریپ میزنه خب تو که گوشی ت نمیتونه یه پرتره درست و حسابی بگیره مجبوری سنسور 108 میزاری؟؟؟ همون سنسور دوربین رو شیایومی روی گوشیش گذاشته ولی پرتره خیلی بهتری میگیره.
در کل اس 22 الترا هم میبینیم چی تغییراتی میکنه.فقط امیدوارم دیگه لااقل بتونه در حد A13 اپل باشه وگرنه امسال هم توی گوشی های اندرویدی اسنپ حرف اول رو میزنه.

amir_galaxy

آیدی تلگرام بده برات پرتره هایی که خودم با اس ۲۱ الترا گرفتم رو بفرستم.کلی هم مقایسه.البته اگه تعصب قبول میکنه

Farcry

عکس خودش که مقایسه نمیشه.با کدوم گوشی پرتره اس 21 الترا رو مقایسه کردی؟ من خودم با اس 21 الترا عکس یا کلا عکس پرتره نگرفتم و مقایسه هم با بقیه نکردم توی نظرم هم نوشتم این حرف خیلی از سایت هایی هست که بررسیش کرده.آره اگر نظر خودم تنهایی بود به قول شما دارم ترول میکنم
خودم الان روی 12 پرتره میگیرم پرتره خیلی خوبی میگیره

“عکس‌های 3x گلکسی S21 اولترا از عکس‌های 2.5x آیفون نیز جزئیات بیشتری دارند؛ رنگ‌ها در عکس‌های سامسونگ چشم‌نوازتر و در عکس‌های آیفون وا‌قعی‌تر هستند.”
خیلی‌راه دور نرفتم این نظر سایت همسایه راجب پرتره های اس۲۱ التراس

“هنوز پرچمدار سامسونگ نمیتونه یه عکس پرتره در حد گوشی پرچمدار بگیره”

“پرتره درست و حسابی بگیره مجبوری سنسور 108 میزاری؟؟؟ همون سنسور دوربین رو شیایومی روی گوشیش گذاشته ولی پرتره خیلی بهتری میگیره.”

پرتره در سطح پرچمدار نمیگیره؟
پرتره و ۱۰۸ ؟؟؟؟؟؟ شیائومی؟ جااااااااااااااااااان؟ 😐
تو که وضعت از منم بدتره که 🙄
خدایی حجم مطالب طنزت خیلی زیاد شده نمیشه جواب داد

عزیزم عزیزم اسم پروفایلت هم انقدر زیاده که نمیدونم چی خطابت کنم!
من توی حرف هام حرفی از تله فوتو زدم؟؟من چند بار هم گفتم دوربین ۱۰۸ مگاپبکسلی اس ۲۱ الترا رو گفتم
بله توی همین سایت همسایه که مثال زدم گفته تله فوتو ای ۲۱ الترا نسبت به ۱۲ پرو مکس پرتره بهتری میگیره ولی همون هم گفته دوربین اصلی ۱۲ پرو مکس هم توی سب و مخصوصا توی روز نسبت به دوربین ۱۰۸ اصلی اس ۲۱ الترا پرتره بهتری میگیره (دقیقا صحنه پرتره روز و شب رو مقایسه کرده)

Farcy عزیز یه آیدی تلگرام بده تا من هم پرتره هایی ک خودم گرفتم رو برات بفرستم هم مقایسه های یوتوب کانال های معروف

https://www.zoomit.ir/mobile/369322-samsung-galaxy-s21-ultra-apple-iphone-12-pro-max-camera-comparison/
بیا این مقایسه پرتره اس 21 الترا و 12 پرو مکس هست.بررسی دکزو مثال نزدم که بگی دارم فن بازی در میارم.خواستی مقایسه فون آرنا هم میارم.کانال Mrwhosetheboss که نزدیک 9 میلیون سابسکرایب هم داره و بین همه کانال هایی که دوربین گوشی ها رو بررسی میکنن ویدیوهاش بیشترین بازدید رو داره دوربین این دو گوشی رو مقایسه کرده.
در نهایت هم طبق مقایسه ای که انجام داده دوربین اس 21 الترا امتیاز بیشتری گرفته ولی همونطور که گقتم توی فیلم برداری و عکاسی در روز (با دوربین اصلی) و مخصوصا پرتره آیفون 12 پرو مکس امتیاز بهتری گرفته.توی شب هم بعضی صحنه اس 21 الترا و بعضی هم 12 پرو مکس بهتر عمل کرده.
در مجموع ضعیف تر بودن پرتره اس 21 الترا نسبت به بقیه پرچمدار ها حرف خودم نیست حرف اکثر سایت ها و کانال های معتبر هست.

این مقایسه ها مال زمانیه که اس۲۱الترا اپدیت پرتره 3x رو نگرفته بود
اگر اشتباه نکنم مقایسه سوپرسف هست که با این اپدیت مقایسه کرده
البته مقایسه danny هم هست که مقایسه های دوربین خیلی خوبی انجام میدن

amir_galaxy

داداش گلم شما ایدی بده من بفرستم برات از معتبرترین کانالای یوتوب.این چیزی هم که از زومیت گذاشتی مال قبل اپدیت و اضافه شدن پرتره با تله فوتو ۳x بود

نوت بیست الترا نمایشگر پروموشن صدو بیست هرتز داشت؟
کجا حافظه یک ترا داشت؟
حاجی اون اعداد تو گوشی های آیفون جایی نداره اون سنسور دوازده مگاپیکسل گوشی آیفون با صدو هشت مگاپیکسلی سامسونگ برابری میکنه
خودت میگی سال بعد گوشیا با arm v9 اومدن کی میدونه شاید آیفون چهارده هم با همین بود چرا انقدر تعصبی و مزخرف و احمقانه و چون نادان حرف میزنید ؟
کسی که بخواد طراحی کنه نمیره سراغ گوشی میره سراغ تبلت
آیفون برای طراحی ساخته شده ؟
خب برو آیپد مینی بخر از اپل پنسیل هم پشتیبانی میکنه
اپل مثل سامسونگ احمق نیست قلمو تو گوشی بیاره
تو تبلت منطقیه ولی گوشی🤣🤣
اگه اپل نبود بقیه شرکتا تحریک نمیشدن برن سراغarm v8
زوم اپتیکالش سه برابره
فست شارژ بیشتر رو دما باتری و کم شدن حجم باتری تاثیر میزاره ۵۰ درصد در سی دقیقه آیفون سیزده
زوم اپتیکال سه برابری داره حاجی میدونم هیچی نمیدونی و از روی تعصب حرف میزنی اگه حرف دیگه ای داری من جواب نمیدم زیرا
پاسخ نادانی چون تو خاموشیست

Mahdi85

می بخشید ولی اپل گفته طی دوسال ۸۰ درصد با شارژر ۲۰ واتی کم میشه در صورتی که همین ادعا رو شیائومی با شارژر ۱۲۰ واتی داره ثابت هم شده شما هم نمیتونی بگی داره دروغ میگه تازه شیا گفته ۸۰۰ چرخه شارژر اپل گفته ۵۰۰ چرخه
سری نوت سامسونگ حماقت نیست یکی از بهترین تولید ها تو تکنولوژی بود این اپله که برای پیشرفت مقاومت می‌کنه در ضمن شما هم کم از روی تعصب نظر نمیدی

Faez

گاهی باید با ندادن هایی چون شما خندید

سلام. من به عنوان یه تازه وارد اجازه میخوام بشدت حرفهای شما رو تایید کنم. من حاضرم با هر کس دوست داره کل پرتره بندازم. سلفی s21 پرترش قشنگتر از دوربین اصلی گوشیهای بقیه برندهاست

AŁɪ

🙂خوبه بالاخره آیفون هم به آرزویش رسید 😂(۱۲۰ هرتز ) فان 🌷🔥

Mahdi

اگه بخت یاری کنه یه ۱۰۲۴ گیگابایت ایفون ۱۳پرومکس رو میگیرم

داداش آرزوی منم هست پولش باشه همچی حله

Mohammadr

همه شرایطشو دارم بجز پولش..

Amir galaxy

سوال اینجاست که میصرفه یا نه
نظر من اینه که اصلا با قیمت ها نمیصرفه

Faez

تا جایی که میدونم نسخه ۱ ترا ۱۶۰۰ دلار بود یعنی نمیارزه ؟ تازه حافظه NVMEبا حجم بیشتر سرعتش هم بیشتر میشه

اپل خدارو شکر که به آرزومون رسوندی بیلاخره😂😂😂
بالاخره ۱۲۰ هرتز رو تو آیفوناهم دیدیم
مشخصات هم که دیگه چی بگم نورعلی نور❤

ARMTIN

❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌

مهم ترین اتفاق در سری iphone 13 مربوط به رم هست
iphone 13 pro /13 pro max به 8 گیگابایت رم پرسرعت DDR5x مجهز شدند 😁
iphone 13 / 13 mini به 6 گیگابایت رم پرسرعت
DDR5x مجهز شدند 💜

Mahdi

باتری هنوز معلوم نیست

داش مهدی بتتری پرومکس فکر کنم حدود ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت باشه

۴۳۰۰ عالیه

ramin123

به نظرم مهم ترین ویژگیش ارتقا تو دوربین ( به خصوص دوربین اصلی و الترا واید) و میزان رم بود که قابل توجه بود.
اضافه شدن صفحه 120 هرتز و ارتقا چیپست جزء بدیهیات بود
تو مشخصات چیزی که به نظر من اذیت کننده ست، وزن بالای نسخه های Pro هست به خصوص Pro max
تا حدی هم نبود touch id ولی نه به اون صورت مورد بالا.
اگه قیمت گوشی های آیفون تو ایران طبیعی بود، نسخه های Pro ارزش خرید داشتند

Faez

قیمت آیفون سیزده پرو مکس هزارو صد دلاره از بقیه پرچمدارا ارزون تره مثل گلکسی اس بیستو یک الترا

Mani

سامسونگبد برگشته
تختختختخ

ali karimi

سلام، اول اینکه خریداپل تو ایران اشتباهه اونم بااین قیمتهایی که تو ایران روش میزارن، البته بگم این یه نظر شخصیه،حالایکی میبینی میلیاردره اون مشکلی نیست، الا برسیم به این سریع، ماشاله اپل از دوربین های 12 مگا پیکسلی 3تایی دست بردار نیستش، مورد بعدی اینکه اپل گفته دوربین تو نورکم یا شب 90درصد بهترشده نسبت به قبل یعنی ایفون 12،خب پس یعنی سریع قبل هیچی یا افتضاح بود که این سریع90درصد بهتر شده دیگه، باطری هم که تعریف کرده اصلا نگفته چندمیلی آمپره فقط گفته بهتر شده،بقول دوستان اونایی که آیفون 12 پرومکس دارن پول الکی دادنه که بره ایفون 13 بخره، موفق باشید

M H

دیافراگم 1.6 ایفون 12 پرو مکس یادت رفته که میگی مزخرفه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️