حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۴ در روسیه فاقد قابلیت‌های VoLTE و VoWiFi است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

همانطور که می‌دانید، موضوع جنگ روسیه و اوکراین، تحریم سنگین این کشور را به دنبال داشت و سبب شد تا شرکت‌های مختلفی اقدام به تحریم روسیه کنند. این موضوع در بخش‌ها و جنبه‌های مختفلفی قابل رویت است، به طور مثال اکنون مشخص شده است که سری آیفون ۱۴ در روسیه فاقد قابلیت‌های VoLTE و VoWiFi است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیفون ۱۴ در روسیه از قابلیت‌های VoLTE و VoWiFi پشتیبانی نمی‌کند

به تازگی رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند که قابلیت‌های تماس از طریق شبکه LTE یا همان (VoLTE) و تماس از طریق Wi-Fi یا همان (VoWiFi) در گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۴ در روسیه کار نمی‌کند. علاوه بر این، کاربران همچنین باید تنظیمات را برای دسترسی به اینترنت جستجو کنند. این موضوع سبب بروز برخی مشکلات و ابهامات در مورد محصولات شرکت اپل شده است. رسانه‌ها گفته‌اند که به محض خروج اپل از بازار روسیه، اپراتورهای محلی دیگر نمی‌توانند با این شرکت برای دریافت پشتیبانی از قابلیت‌های VoLTE و VoWiFi در شبکه‌های خود (برای سری آیفون ۱۴) موافقت کنند.

در واقع، اگرچه مدل‌های جدید برای خرید در روسیه در دسترس هستند، اما ین دستگاه‌ها تماس‌های با کیفیتی ارائه نمی‌دهند. به هر حال، تماس های VoLTE بیش از ۶۰ درصد از ترافیک تماس صوتی در شهرهای بزرگ روسیه را تشکیل می‌دهد. VoLTE به شبکه‌های 3G و 2G کمک می‌کند تا با استفاده از اتصال اینترنت در حین تماس، بار اضافی آن را کاهش دهند. ویژگی VoWiFi به شما امکان می‌دهد از Wi-Fi برای تماس‌های صوتی رایج در مکان‌هایی که اتصال شبکه پایدار نیست استفاده کنید. این قابلیت VoLTE در سال ۲۰۱۵ در روسیه فعال شد. شرکت MTS اعلام کرده است که توانسته VoLTE را برای کاربران آیفون ۱۴ خود بیاورد.

آیفون ۱۴ در روسیه

به گفته خبرگزاری GizChina، اما هیچ کس نمی‌تواند بگوید که روی همه مدل‌های وارداتی فعال خواهد بود.  در مورد قابلیت VoWiFi، شرکت MTS مانند Megafon نتوانسته است این ویژگی را فعال کند. لازم به ذکر است که غیرفعال شدن این عملکردها منجر به کوچ انبوه کاربران به گوشی‌های هوشمند اندرویدی نشده و یک کارشناس در این زمینه گفته است که وفاداری مخاطبان اپل به قدری بالاست که حتی غیرفعال کردن بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه‌ها تاثیر چندان خاصی بر فروش آن نخواهد داشت. تحریم‌های غربی، برندهای خارجی را مجبور به تعلیق تجارت خود در روسیه یا ترک این بازار کرده است.

اما وزارت صنعت و تجارت این کشور، واردات غیر مستقیم را آزاد اعلام کرده و فهرست کالاهای مشمول آن را هم تایید نموده است. این لیست شامل بیش از ۵۰ گروه از جمله برندهای فناوری خارجی مانند اپل، سامسونگ و سونی و کنسول‌های بازی ایکس باکس و پلی استیشن است. بنابراین می‌توان گفت که وجود چنین شرایطی از نبودن آن بسیار بهتر است. نظر شما کاربران ترنجی درباره اینکه آیفون ۱۴ در روسیه فاقد قابلیت‌های VoLTE و VoWiFi است، چیست؟ آیا به نظر شما این مشکل در آینده حل خواهد شد یا تا زمان تحریم‌های شدید غرب باقی خواهد ماند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان