حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش فروش کامپیوتر و تبلت و ادامه روند نزولی بازار در سایه مشکلات اقتصادی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تحلیل بازار، مشکلات

در چند سال اخیر، دنیای تکنولوژی به خاطر شیوع ویروس کرونا از یک سو و همچنین به دلیل وقوع جنگ روسیه و اوکراین از سوی دیگر، درگیر بحران‌های شدیدی شده است و شرکت‌های زیادی را تحت تاثیر تبعات منفی خود قرار داده است. بر اساس اخبار دریافتی، گویا باید شاهد کاهش فروش کامپیوتر و تبلت و ادامه روند نزولی بازار در سایه مشکلات اقتصادی باشیم. با ترنجی همراه باشید.

کاهش فروش کامپیوتر و تبلت و ادامه روند نزولی بازار در سایه مشکلات اقتصادی

گزارش تحلیلگران هشدار می‌دهد که تاریخ پر فراز و نشیبی برای فروش رایانه‌های شخصی در راه است. فروش رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تبلت در سرتاسر جهان با افت چشمگیری مواجه شده است، زیرا بدتر شدن وضعیت اقتصادی و افزایش تورم، بازارهای بزرگ دیگری را نیز تحت تأاثیر قرار می‌دهد. آخرین گزارش از IDC، تصویری منفی و غیر قابل تصور را از سال‌های آینده برای تولید کنندگان رایانه شخصی و تبلت‌ها ترسیم می‌کند.

به طوری که فروش این محصولات مهم به دنبال افزایش چشمگیری که در طول همه گیری کرونا داشت، اکنون کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد. این شرکت تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که تولید و عرضه رایانه‌های شخصی (رومیزی، نوت‌بوک و ورک استیشن‌ها ) در سال ۲۰۲۲ تا حدود ۱۲.۸ درصد کاهش می‌یابد و با کاهش ۶.۸ درصدی در تولید و عرضه تبلت‌ها، خریداران، مصرف‌ کنندگان و شرکت‌ها در سراسر جهان خود را برای بدتر شدن اوضاع آماده کرده‌اند.

کاهش فروش کامپیوتر و تبلت

کاهش فروش کامپیوتر مهم‌ترین معضلی است که همه شرکت‌ها را نگران کرده است. بازار مصرفی شاهد کاهش ۹.۹ درصدی در حجم تولید و عرضه خواهد بود. زیرا تمایل به خرید دستگاه های جدیدتر به دلیل بدتر شدن وضعیت اقتصادی کمتر شده است. فروش شرکت‌ها با کاهش ۱.۶ درصدی نسبت به سال قبل مواجه خواهد شد و محموله‌های SMB نسبت به سال ۲۰۲۱ تا ۱۰.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به طور کلی، IDC فروش کل رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها را در سال ۲۰۲۲، حدود ۴۶۲.۱ میلیون دستگاه تخمین می‌زند که ۱۰.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. این شرکت خاطرنشان کرده است که انتظار دارد حجم تولید و عرضه در طول سال ۲۰۲۳ نیز کاهش یابد، جایی که تخمین زده می‌شود بازار ترکیبی رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها به دلیل کاهش تقاضای مصرف‌ کنندگان و بخش آموزشی، ۲.۶ درصد کاهش یابد و شرکت‌ها همچنان مجبور به نظارت بر بودجه تولیدی خود باشند.

کاهش فروش کامپیوتر و تبلت

با این حال، چشم انداز این بازار کاملا تیره و تار نیست، زیرا بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، فروش این محصولات در سال ۲۰۲۴ شاهد بازگشت به وضعیت رشد خواهد بود. تا سال ۲۰۲۶، IDC پیش بینی می‌کند که فروش این محصولات در سراسر بازار جهانی رایانه‌های شخصی از ارقام تولید و عرضه در سال ۲۰۲۲ نیز پیشی خواهد گرفت. جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات دو موسسه IDC Mobility و Consumer Device Trackers گفته است که اگرچه تقاضای خریداران در حال کاهش است، اما چشم انداز حجم تولید و عرضه، بالاتر از زمانی است که قبل از همه گیری انتظار می‌رفت.

به گزارش خبرگزاری TechRadar، با نزدیک شدن به پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰، تقاضای بلندمدت با بهبود اقتصادی آهسته، همراه با به‌روزرسانی سخت‌ افزار کاربران هدایت می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود تقاضای مصرف کنندگان و کار ترکیبی نیز به یک ستون اصلی افزایش حجم تولید تبدیل شود. نظر شما کاربران ترنجی درباره کاهش فروش کامپیوتر و تبلت در ادامه روند نزولی و در سایه مشکلات اقتصادی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان