حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی برای اوکراین و توسط مدیرعامل سابق گوگل

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، نظامی و اسلحه

مدیرعامل فعلی گوگل آقای ساندار پیچای است، اما این شرکت قبلا توسط فردی به نام اریک اشمیت رهبری می شد. پس از ترک این شرکت در سال 2018، او تصمیم گرفت سرمایه گذاری‌های دیگری را آغاز کند. بر اساس یک گزارش جدید، ساخت پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی برای اوکراین و توسط این مدیرعامل سابق گوگل در حال انجام است. این محصول “لک لک سفید” نام داشته و فقط ۴۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. لک‌لک سفید اسم پرنده ملی اوکراین است!

ساخت پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی برای اوکراین

خوب و بد تا حد زیادی به این بستگی دارد که از نگاه کدام سمت ماجرا به داستان نگاه کنیم. این خبر تولید یک جنگ‌افزار کاملا خطرناک شاید چون یک امریکایی آن را ساخته، در رسانه‌های جهانی با نگاهی مثبت کار می‌شود. با این حال باید بدانیم که جنگ از پایه نکوهیده است.

در حال حاضر، روسیه و اوکراین درگیر جنگی هستند که حدود ۲ سال به طول انجامیده است. ایالات متحده از اوکراین حمایت می‌کند و اریک اشمیت بر روی راه‌هایی برای کمک در این زمینه کار کرده است.

او از زمانی که گوگل را ترک کرد، کمیسیون امنیت ملی در زمینه هوش مصنوعی را رهبری می‌کند. بنابراین، به نظر می‌رسد ساخت شرکتی که پهپادهای انتحاری مجهز به مواد منفجره را تامین می کند، یک هدف قابل پیش‌بینی برای او باشد.

توصیف “پهپاد انتحاری مجهز به هوش مصنوعی” شاید شبیه به فیلم‌های تخیلی باشد اما این حقیقت دارد. این شرکت در حال توسعه هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به مواد منفجره برای کمک به اوکراین و برای مقابله با نیروهای روسیه است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، یک پهپاد حامل مقدار کمی مواد منفجره حدود 400 دلار قیمت دارد. طبیعتا این محصول بسیار ارزان نظامی می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید استفاده از هوش مصنوعی در ابزارهای نظامی به چه سمتی پیش برود؟ البته اهداف نظامی از دیرهنگام با هوش‌مصنوعی توسعه داده شده‌اند، با این حال آینده را چگونه می‌بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)