حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی Privacy Sandbox گوگل به دنبال کاهش ردیابی کاربران در اندروید و وب است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، اینترنت، گوگل

گوگل یکی از شرکت‌هایی است که بر مقوله امنیت و حریم خصوصی تاکید گسترده دارد. اگر چه عملکرد این شرکت با ادعاهای مطرح شده‌اش کمی متفاوت است، اما به دلیل برخی ملاحظات امنیتی، ویژگی Privacy Sandbox گوگل به دنبال کاهش ردیابی کاربران در اندروید و وب است. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی Privacy Sandbox گوگل و تصمیم بر کاهش ردیابی کاربران

انتشار ويژگی شفافیت ردیابی برنامه اپل یا همان App Tracking Transparency (ATT) در iOS 14.5، به کاربران iOS این امکان را داد که از ردیابی شدن توسط برنامه‌ها و وب سایت‌های شخص ثالث جلوگیری کنند. کسانی که از ردیابی منصرف شده بودند، دیگر تبلیغات هوشمند و سفارشی شده را دریافت نمی‌کنند. این موضوع به ضرر شرکت‌هایی است که از تبلیغات هوشمند درآمد زیادی کسب می‌کنند. متا، یکی از اولین شرکت‌هایی است که در هنگام معرفی ویژگی ATT، انتقاد زیادی به اپل مطرح کرد و گفت که امسال به خاطر عدم امکان ردیابی اطلاعات کاربران، ۱۰ میلیارد دلار از درآمد خود را به دلیل حضور این ویژگی از دست خواهد داد.

گوگل به دنبال افزایش امنیت حساب کاربران با استفاده از سیستم امنیتی جدید است

جعبه ایمنی حریم خصوصی یا Privacy Sandbox ابتکاری است که توسط گوگل جهت ایجاد استانداردهای وب برای وب سایت‌ها و دسترسی به اطلاعات کاربر بدون به خطر انداختن حریم خصوصی انجام می‌شود. هدف اصلی آن نیز تسهیل تبلیغات آنلاین بدون استفاده از کوکی‌های شخص ثالث است. این روش شامل آموزش گروه‌ها و همچنین ارائه سایر فناوری‌های پیشنهادی است که بسیاری از آن‌ها نام‌هایی با مضمون پرندگان دارند. این ویژگی در آگوست ۲۰۱۹ منتشر شد. همچنین این ابتکار به عنوان یک قابلیت انحصارگرایانه و ضد رقابتی توصیف شده است و واکنش نهادهای ضد انحصاری را برانگیخته است.

اعتماد بیشتر کاربران به آمازون و گوگل نسبت به اپل بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته

انتظار می‌رود که بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت، یعنی مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، به گوگل نیز انتقاد کند. زیرا گوگل امروز یک ويژگی مهم برای ساخت جعبه ایمنی حریم خصوصی (Privacy Sandbox) در اندروید و وب را با هدف معرفی راه حل‌های تبلیغاتی جدید و خصوصی‌تر معرفی کرده است. گوگل می‌گوید که این قابلیت اشتراک گذاری داده‌های کاربر با اشخاص ثالث را محدود می‌کند.

ویژگی Privacy Sandbox گوگل

Privacy Sandbox گوگل، استفاده از شناسه‌های تبلیغاتی را در اندروید متوقف می‌کند

ژوئن سال گذشته، قبل از اینکه اپل ویژگی ATT را معرفی و عرضه کند، ارزش مالی متا بیش از ۱ تریلیون دلار بود. اکنون که اپل به کاربران iOS اجازه داده است تا از این امکان ردیابی منصرف شوند، ارزش متا به کمتر از ۶۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. با کمال تعجب، متا در واقع از Privacy Sandbox نیز پشتیبانی می‌کند.

طرح ردیابی کوکی های مرورگر گوگل، مورد انتقاد شرکت Brave قرار گرفت

گراهام ماد (Graham Mudd)، معاون بازاریابی محصول و تبلیغات و کسب و کار فیس‌بوک، در توییتر گفت که این ویژگی مشوق ما است که این رویکرد بلندمدت و مشارکتی برای تبلیغات شخصی و محافظت از حریم خصوصی گوگل را ببینیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با آن‌ها و فعالیت در زمینه فناوری‌های افزایش حریم خصوصی از طریق گروه‌های صنعتی هستیم.

گوگل می‌گوید که تبلیغات یک بخش کلیدی در ارائه تجربه اینترنت به کاربران است. با این حال، گوگل همچنین اعتراف می‌کند که برخی از ابزارهای مورد نیاز برای ارائه تجربه آنلاین به مصرف کنندگان باید جایگزین شوند. این شرکت می‌گوید که Privacy Sandbox بدون استفاده از شناسه‌های بین برنامه‌ای کار می‌کند و از شماره‌های شناسه تبلیغاتی که می‌تواند کاربران را به صورت آنلاین ردیابی کند، استفاده نخواهد کرد.

آپدیت پایدار گوگل کروم ۹۸ بیش از ۲۷ مشکل امنیتی را برطرف کرده است

این شرکت همچنین می‌خواهد اینترنت را از آن چه  که جمع آوری داده‌های مخفی نامیده می‌شود، خلاص کند. هدف گوگل از استفاده کردن از Privacy Sandbox، بهبود حریم خصوصی کاربران بدون مسدود کردن دسترسی به محتوا و خدمات رایگان است. هدف توسعه راه‌حل‌های تبلیغاتی این است که از داده‌های کاربران محافظت کند و در عین حال به توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها این فرصت را بدهد تا کسب‌وکارهای موفقی داشته باشند.

به عقیده گوگل، کاربران نباید در هنگام مرور وب و استفاده از برنامه‌ها نگران نشت اطلاعات شخصی خود باشند. این شرکت می‌گوید که تکنولوژی‌های جعبه ایمنی حریم خصوصی یا همان Privacy Sandbox با هدف منسوخ کردن مکانیسم‌های ردیابی فعلی و جلوگیری از تکنیک‌های ردیابی مخفی مانند اثرانگشت هستند.

یکی دیگر از اهداف اصلی گوگل این است که اطلاعات و داده‌هایی را که در حال حاضر میلیاردها نفر می‌توانند به صورت رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشند، بدون هیچ هزینه‌ای در دسترس نگه دارد. این شرکت می‌گوید که برای ارائه این منابع رایگان، بدون تکیه بر ردیابی اتفاقی، ناشران و توسعه‌دهندگان به جایگزین‌هایی برای حفظ حریم خصوصی جهت رفع نیازهای کلیدی کسب‌وکار خود، از جمله ارائه محتوا و تبلیغات مرتبط، نیاز دارند.

قابلیت Privacy Sandbox پیچیده‌تر از ATT اپل برای iOS است

ویژگی Privacy Sandbox گوگل

در نهایت، گوگل می‌خواهد با ناشران، توسعه‌دهندگان، تبلیغ‌کنندگان و دیگران همکاری کند تا استانداردهایی ایجاد کرده و بتواند به مرور وب و استفاده ایمن‌تر از برنامه‌ها منجر شود. گوگل می‌گوید که حداقل دو سال طول می‌کشد تا راه حل‌های جدید خود را طراحی کرده، توسعه دهد و آن‌ها آزمایش کند. در نتیجه، حداقل به مدت دو سال از پلتفرم‌های تبلیغاتی موجود پشتیبانی می‌کند و زمانی که قصد ایجاد هر گونه تغییر اساسی را داشته باشد، از قبل به صورت عمومی، اطلاع رسانی خواهد کرد. گوگل وب سایتی درباره Privacy Sandbox ایجاد کرده است که برای توسعه دهندگان ساخته شده است و شامل یک جدول زمانی است.

۶ باگ امنیتی آیفون توسط محققان گوگل شناسایی شد

گوگل به باگ امنیتی آیفون ها اشاره کرد

به گفته PhoneArena، برای سال ۲۰۲۲، گوگل می‌گوید که آپدیت‌های را برای طرح‌های پیشنهادی منتشر می‌کند و همچنین پیش‌نمایش‌های اولیه توسعه‌دهندگان را برای آزمایش اولیه حذف می‌کند. گوگل همچنین می‌گوید که تا پایان سال جاری، نسخه بتای SDK Runtime و API های حفظ حریم خصوصی را منتشر خواهد کرد.

همانطور که گفته شد، گوگل می‌گوید که ممکن است دو سال طول بکشد تا این ابتکار عمل جدید منتشر شود. همچنین، به خاطر داشته باشید که این سیستم پیچیده‌تر از ATT اپل است و قطعات امکانات بسیار بیشتری نسبت به ATT دارد. البته نباید انتظار داشت که برای مدتی تغییرات آشکاری را در آن مشاهده کرد. نظر شما در مورد ویژگی Privacy Sandbox گوگل چیست؟ آیا راهکار گوگل برای ایجاد امنیت در وب مناسب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان