حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اعتماد بیشتر کاربران به آمازون و گوگل نسبت به اپل بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، امنیت، گوگل

در دنیای امروز امنیت به معنی واقعی کلمه کم رنگ‌تر از گذشته شده است و کاربران هم چندان اعتمادی به شرکت‌ها ندارند. با وجود این باز هم می‌توان بین بد و بدتر مشخص کرد که کدام یک از آن‌ها قابل اعتمادتر هستند. اخیرا اخباری منتشر شده که بر اساس آن شاهد اعتماد بیشتر کاربران به آمازون و گوگل نسبت به اپل هستیم که بر اساس نظر سنجی‌های مختلفی صورت گرفته است. با ترنجی همراه باشید.

اعتماد بیشتر کاربران به آمازون و گوگل نسبت به اپل

یک نظرسنجی جدید که توسط واشنگتن پست انجام شده است، نشان می‌دهد که کاربران در مورد اطلاعات شخصی خود در دست آمازون و گوگل احساس بهتری نسبت به اپل دارند. شرکت‌هایی که عموم مردم در مورد داده‌های شخصی آن‌ها به آن اعتماد ندارند شامل فیس بوک، تیک تاک و اینستاگرام هستند. در این نظرسنجی از بیش از 1000 کاربر اینترنتی در ایالات متحده پرسیده شد که چقدر به شرکت‌های مختلف مانند فیس بوک، تیک تاک، اینستاگرام، واتس‌اپ، یوتیوب، گوگل، مایکروسافت، اپل و آمازون برای مدیریت مسئولانه در قبال داده‌های کاربران و فعالیت خود اعتماد دارند.

آمازون و گوگل از نظر پاسخ دهندگان نظرسنجی قابل اعتمادتر از اپل هستند

از افراد شرکت کننده پرسیده شد که به این شرکت‌ها در مورد اطلاعات شخصی خود چقدر اعتماد دارند؟ «بسیار زیاد»، «مقدار مناسبی»، «نه زیاد» یا «اصلاً» ؟ پاسخ دهندگان همچنین می‌توانند پاسخ دهند که در مورد یک شرکت خاص نظری ندارند. 18 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که به اپل «تا حد زیادی» اعتماد دارند که بالاتر از 14 درصد دریافتی گوگل و آمازون است.

اپل معتقد است گوگل باگ امنیتی آیفون ها را بیش از حد بزرگ کرده است

اعتماد بیشتر کاربران به آمازون و گوگل نسبت به اپل

با این حال، 39٪ گفته‌اند که آن‌ها “مقدار مناسبی” به آمازون اعتماد دارند و گوگل 34٪ از آرا در همان دسته را به دست آورده است. تنها 26 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به میزان زیادی به اپل اعتماد دارند. دو پاسخ اول، «مقدار زیاد» و «مقدار مناسبی» برای یک شرکت پاسخ‌های مثبت تلقی می‌شوند. “نه زیاد” و “اصلا” نیز پاسخ‌های منفی تلقی می‌شوند.

با جمع کردن نمرات در دسته‌های مثبت، اپل امتیاز 44 درصد را به دست آورد (18 درصد گفتند که به اطلاعات شخصی اپل «تا حد زیادی» اعتماد دارد، در حالی که 26 درصد گفتند که «مقدار مناسبی» به اپل اعتماد دارد). اما این غول فناوری بعد از آمازون 53 درصدی و گوگل 48 درصدی، سوم شد. پس از اپل، مایکروسافت با 43 درصد چهارم شد، یوتیوب که متعلق به گوگل است نیز با 35 درصد پنجم و فیس بوک با 20 درصد در رده ششم قرار گرفت. اینستاگرام با امتیاز مثبت 19 درصدی در رتبه هفتم قرار گرفت، واتس اپ با امتیاز 15 درصدی در رده هشتم قرار گرفت و تیک تاک نیز با 12 درصد در رده آخر قرار گرفت.

بلومبرگ: کاهش امنیت و کیفیت فیس آی دی (Face ID) در دستور اپل، اپل: حقیقت ندارد!

با نگاهی به امتیاز دو پاسخ منفی (“نه زیاد” یا “اصلا”)، فیس بوک در مجموع امتیاز منفی 72 درصد را به دست آورد. این موضوع، آن را به غیرقابل اعتمادترین شرکت در نظرسنجی تبدیل کرد. تیک تاک با 63٪ و اینستاگرام با 60٪ در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند. واتس اپ و یوتیوب هر دو با 53 درصد در میانگین حد معیار قرار دارند و پس از آن گوگل و مایکروسافت به ترتیب با 47 درصد و 42 درصد در رتبه های بعدی قرار می‌گیرند. اپل و آمازون هر کدام با 40 درصد کمترین امتیاز منفی را داشتند.

74% از افراد مورد نظر، تبلیغات آنلاین هدفمند را تهاجمی نامیدند

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 82 درصد از پاسخ دهندگان، تبلیغات آنلاین هدفمند را آزاردهنده و 74 درصد آن‌ها نیز آن را مشکل‌ساز می‌دانند. فقط 27 درصد چنین تبلیغاتی را مفید دانسته‌اند. البته این پاسخ حدود 62 درصد از کاربران iOS را که از ویژگی شفافیت ردیابی برنامه اپل برای انصراف از ردیابی هنگام مرور وب‌سایت‌ها و استفاده از برنامه‌ها استفاده کرده‌اند، ردیابی نمی‌کند. ردیابی به شرکت‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد تا تبلیغات هدفمند را به صورت آنلاین برای کاربران ارسال کنند. این موضوع باعث می‌شود که نتوانند برای کاربرانی که از این موضوع انصراف داده‌اند، تبلیغات هوشمند انجام دهند.

از سویی، 38 درصد کاربران iOS که تصمیم گرفته‌اند از ویژگی ردیابی انصراف ندهند. ممکن است این کار را انجام دهند زیرا دریافت تبلیغات هدفمند در مورد محصول خاصی را که به صورت آنلاین جستجو کرده‌اند راحت می‌دانند. اما آیا ویژگی ATT واقعا کاری چنین کاری خواهد کرد؟ اریک سوفرت (Eric Seufert)، مشاور استراتژی بازاریابی اپل در تابستان گذشته گفت هر کس که در حال حاضر از ویژگی ردیابی منصرف شود، اساسا همان سطحی از داده‌های جمع آوری شده قبلی را دارد. اپل در واقع از رفتاری که آن‌ها آن را بسیار زننده خوانده‌اند، منصرف نکرده است. در واقع به نوعی در این اتفاق نیز شریک هستند.

گوگل در حال آزمایش تدابیر جدید امنیتی جهت جلوگیری از تقلب در امتیازدهی به اپلیکیشن‌هاست

فایننشال تایمز می‌گوید که کاربران آیفون به‌ جای استفاده از شماره‌های شناسایی منحصربه‌فرد برای ارسال تبلیغات هدفمند، با رفتارهای خاصی دور هم جمع می‌شوند. شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg)، مدیر عامل فیس‌بوک می‌گوید که این شرکت در تلاش است تا زیرساخت تبلیغات خود را با استفاده از داده‌های انبوه به صورت ناشناس بازسازی کند.

داده‌های انبوه، مجموعه‌ای از داده‌های فردی است که برای ایجاد اطلاعات سطح بالا استفاده می‌شود. داده‌های ناشناس داده‌هایی هستند که هرگونه اطلاعاتی را که می‌توان برای شناسایی افراد یک گروه استفاده کرد، حذف می‌کند. به گفته phonearena، وقتی از شرکت کنندگان پرسیده شد که تا چه اندازه با ردگیری گوشی‌ها یا سایر دستگاه‌هایشان به روش‌های مختلف موافق نیستند، 72 درصد پاسخ‌های «خیلی وقت‌ها» یا «اغلب تا حدودی» را دادند و 28 درصد نیز با گفتن «به ندرت» یا «هرگز» پاسخ دادند.

اعتماد بیشتر کاربران به آمازون و گوگل نسبت به اپل

 

نظر شما در این مورد چیست؟ شما به کدام شرکت بیشتر از سایرین اعتماد دارید؟ دلیل شما برای اعتماد کردن به شرکت‌های حوزه فناوری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان