حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی جدید شفافیت رهگیری برنامه ها در iOS 14.5 اپل، به نفع گوگل تمام می شود!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، شبکه و امنیت، گوگل

حدود ۳ هفته از زمان انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل اپل می گذرد. یکی از قابلیت های تازه حول حفظ حریم خصوصی و امنیت در این نسخه، ویژگی شفافیت رهگیری برنامه ها است که در این مدت شمار زیادی از کاربران نیز، از آن استفاده کرده اند. حال، امروز به این موضوع می پردازیم که شفافیت رهگیری برنامه ها در iOS 14.5 که به اختصار ATT نیز نامیده می شود، به نفع گوگل و به طور کلی، سیستم عامل اندروید می باشد. این ادعا، به تازگی و توسط اتحادیه Post-IDFA اعلام شده که طیف وسیعی از معیارها را برای بررسی تأثیر اولیه تغییرات جدید، ردیابی می کند.

نفع بردن گوگل از ویژگی شفافیت رهگیری برنامه ها در iOS 14.5

ATT یک ویژگی حریم خصوصی جدید است که به درخواست مجوز کاربر برای هر برنامه شخص ثالثی که می خواهد فعالیت وی را ردیابی کند و آن را با سایر سیستم عامل ها به اشتراک بگذارد، نیاز دارد. توسعه دهندگان و تبلیغ کنندگان برنامه ها برای ارائه تبلیغات شخصی، به این نوع ردیابی اعتماد می کنند. به طور خاص، آنها از چیزی به نام شناسه تبلیغ کنندگان (IDFA)، یک شناسه تصادفی که اپل به دستگاه ها اختصاص می دهد، برای ردیابی و شناسایی فعالیت کاربر در داخل برنامه ها استفاده می کنند.

به گزارش phonearena، هراس توسعه دهندگان از این جهت است که اگر کاربران، اجازه دسترسی به آن ها را ندهند، ممکن است درآمد خود را از دست بدهند. نگرانی آنها بی دلیل نیست؛ زیرا داده های اولیه جمع آوری شده توسط Flurry Analytics، نشان می دهد که در ایالات متحده، تنها ۴ درصد از کاربران این حالت را فعال کرده اند؛ در سطح جهانی نیز، این آمار به 12 درصد می رسد.

نفع گوگل از شفافیت رهگیری برنامه

نفع گوگل و ضرر فیس بوک از شفافیت رهگیری برنامه

آمار و ارقام در گزارش جدید اتحادیه Post-IDFA

گزارش اتحادیه Post-IDFA دوره بین 26 آوریل تا 9 مه را پوشش می دهد و بر اساس داده های شبکه های تبلیغاتی و سیستم عامل های کسب درآمد مانند Liftoff ،AdColony ،Fyber ،Singular و Vungle جمع آوری شده است.

براساس این گزارش، 12.9 درصد از کاربران، در طی دو هفته پس از انتشار iOS 14.5، این نسخه را در دستگاه های خود نصب کرده اند. با توجه به داده های ارائه شده توسط Singular و AdColony در این گزارش، حدود 25 درصد از این کاربران تصمیم گرفته اند که IDFA خود را به اشتراک بگذارند.

در گزارش AdColony و Singular نیز، آمده است که درآمد توسعه دهندگان از تبلیغات، تا 3.59 درصد کاهش یافته است. از طرف دیگر، Vungle شاهد افزایش 3.32 درصدی هزینه تبلیغات در iOS بوده است.

این ارقام، جالب به نظر می رسند؛ اما شاید به طور تصادفی، همه شرکای اتحاد اعلام می کنند که هزینه تبلیغات در اندروید و در مدت دو هفته پس از انتشار بروزرسانی جدید iOS، افزایش یافته است. Liftoff از افزایش 8.29 درصدی و Vungle نیز، از رشد 21 درصدی خبر می دهند.

هزینه تبلیغات نابود نشده، بلکه از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر منتقل می شود!

اگر ارقام iOS و Android را با هم ترکیب کنیم، به نظر می رسد که تبلیغ کنندگان در این سیستم عامل ها، در کل هزینه های بیشتری را خرج تبلیغات کاربران کرده اند.

به نظر می رسد هزینه هر هزار برداشت (CPM) پس از انتشار iOS 14.5، تا 8.73 درصد کاهش یافته است. اگرچه انتظار می رود CPM ها در کوتاه مدت کاهش یابد، شرکای اتحاد Post-IDFA تصور می کنند با اضافه شدن بیشتر کاربران iOS 14.5 و بازاریابی ها نسبت به ایده هزینه در برابر ترافیک بدون IDFA، قیمت ها نیز افزایش می یابد.

در مجموع، داده ها حاکی از آن است که تاکنون، تغییرات ارائه شده توسط iOS 14.5 برای تبلیغ کنندگان، زمین گیر نبوده است. با ارتقا بیشتر افراد به این نسخه از iOS، وضع موجود واضح تر نیز خواهد شد.

تنها ۱۲ درصد از کاربران iOS 14.5 مجوز رهگیری توسط برنامه های شخص ثالث را تایید کرده اند

نظر شما راجع به نفع گوگل از حالت جدید شفافیت رهگیری برنامه ها در iOS 14.5 اپل چیست؟ در صورت ارتقا به این نسخه و یا فرض بر امکان تصمیم گیری، آیا اجازه دسترسی به برنامه ها در رهگیری فعالیت های خود را می دهید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی