حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک می‌گوید «منتظر باشید» تا ببینید اپل چگونه واقعیت افزوده را با بشریت پیوند می‌دهد

تردیدی وجود ندارد که اپل بر روی اولین هدست واقعیت افزوده خود کار می‌کند و با انتشار گزارش‌های جدید، ممکن است به‌زودی این محصول به مرحله اجرا درآید. مدیرعامل اپل، تیم کوک، اخیرا شواهد بیشتری را ازطریق برخی اشارات در مصاحبه‌ای ارائه کرده که نشان می‌دهد یک هدست واقعیت افزوده با چنین ماهیتی از سوی کمپانی کوپرتینویی درحال توسعه است.

اشاره تیم کوک به هدست واقعیت افزوده اپل

Ma Si از China Daily نظر کوک را در مورد سطح اشتیاق کاربران چینی برای محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پرسید. او به نارضایتی مشتریان از محصولاتی که درحال‌حاضر در دسترس هستند اشاره کرده و مایل به دریافت پاسخ از مدیر اجرایی اپل بود. از کوک همچنین پرسیده شد که چه عواملی موفقیت محصولی را که از این دسته ساخته می‌شوند، تعیین می‌کند.

کوک معتقد است که ما هنوز در مراحل اولیه چگونگی تکامل این فناوری هستیم، اما این بدان معنا نیست که اپل به تأخیر انداختن اولین هدست AR خود ادامه خواهد داد. مدیرعامل شرکت اظهار داشت که «به‌طور باورنکردنی درباره واقعیت افزوده هیجان‌زده است» درحالی‌که به‌عنوان نمونه‌ای از موقعیت واقعیت افزوده، هم‌اکنون 14000 برنامه ARKit در اپ استور موجود است. این نشان می‌دهد که وقتی هدست واقعیت ترکیبی این شرکت راه‌اندازی می‌شود، می‌تواند نحوه استفاده از برنامه‌های واقعیت افزوده را افزایش دهد و درهای زیادی را باز کند.

اشاره تیم کوک به هدست واقعیت افزوده اپل

اشاره تیم کوک به هدست واقعیت افزوده اپل

توییتی توسط کاربر سزار به‌اشتراک گذاشته شده است همچنین شامل بزرگ‌ترین اشاره تیم کوک می‌باشد که می‌گوید «در جریان باشید و خواهید دید که ما چه چیزی ارائه می‌دهیم.» انتظار می‌رود هدست AR اپل تا سه‌ماهه اول سال 2023 معرفی نشود. حتی پس از آن، عرضه این دستگاه به‌احتمال‌زیاد محدود خواهد بود. ازآنجایی‌که این مورد اولین ورود اپل به یک دسته‌ی کاملا جدید از محصولات طی سال‌های گذشته است، ممکن است یک محصول خاص باشد، به این معنی که احتمالا برای عموم کاربران مناسب نبوده و آن‌قدر فروش بالایی نداشته باشد، بنابراین غول فناوری ممکن است قیمت آن را بالاتر ازآنچه مصرف‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند، قیمت‌گذاری کند.

متأسفانه، درحال‌حاضر شایعات زیادی از این محصول در سراسر جهان وجود دارد، با یک گزارش که ادعا می‌کند که این پوشیدنی که بر روی سر سوار می‌شود، می‌تواند 3000 دلار قیمت داشته باشد؛ درحالی‌که اطلاعات جداگانه‌ای این قیمت را تا یک‌سوم نیز کاهش می‌دهند و بیان می‌کنند که قیمت دستگاه 1000 دلار خواهد بود. همچنین شایعاتی وجود دارد که اپل و ال‌جی درحال کار بر روی مدل نسل دوم هستند که طبق گزارش‌ها، صفحه‌نمایش micro-OLED جانشین آن دارای تراکم 4000PPI خواهد بود.

بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم که توسعه هدست AR تاکنون با چندین مانع مختلف مواجه شده است، زیرا آغازبه‌کار آن از هفت سال پیش شروع شده، بنابراین ثمره تلاش اپل ممکن است چندان دور از دسترس نباشد.

نظر شما پیرامون اشاره تیم کوک به هدست واقعیت افزوده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی