حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه سامسونگ برای سال ۲۰۲۲؛ تمرکز بر گوشی‌های 5G و حافظه‌های ذخیره سازی

شرکت سامسونگ سال ۲۰۲۱ را به خوبی پشت سر گذاشت و با وجود مشکلات مختلف در تامین قطعات، توانست موقعیت عالی خود را بیش از پیش تثبیت نماید. اکنون برنامه سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ مشخص شده و گویا این شرکت قرار است بر فروش گوشی‌های 5G و حافظه‌های ذخیره سازی تمرکز بیشتری داشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

برنامه سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ چه خواهد بود؟

به گزارش رویترز، سامسونگ روز پنجشنبه اعلام کرد که امسال گوشی‌های 5G بیشتری تولید خواهد کرد تا بتواند سهم بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. در عین حال، در نیمه اول سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش قیمت تراشه حافظه برای پرچمداران خود است. این شرکت بهترین سه ماهه چهارم خود را در چهار سال گذشته از نظر سوددهی داشته است و انتظار دارد تقاضای جهانی برای محصولاتش بیشتر از گذشته شود.

آنطور که پیداست، سامسونگ در عرضه گوشی‌های هوشمند و تراشه حافظه‌های ذخیره سازی در جهان پیشرو است. این تولید کننده که برترین شرکت از لحاظ عرضه گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های حافظه است، نگرانی‌هایی در مورد مشکلات زنجیره تامین بخاطر همه‌گیری کرونا دارد. انتظار می‌رود امسال، نسل بعدی گوشی‌های 5G بیش از ۵۰ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت را تشکیل دهد.

سامسونگ Flex S، Flex G، Flex Note و Flex Slidable : نمایشگرهای منعطف سامسونگ در CES 2022

کیم سونگ کو، معاون کسب و کار بخش موبایل در شرکت سامسونگ، در جلسه توجیهی سرمایه گذاران این شرکت گفت که استراتژی ما در سطح بالا این است که فعالانه تقاضای افرادی را که به دنبال جایگزینی گوشی‌های قدیمی خود با مدل‌های 5G هستند، جلب کنیم. وی همچنین افزود که این شرکت می‌خواهد تولید خود را بیشتر از گذشته افزایش دهد.

برنامه سامسونگ برای سال ۲۰۲۲

تحلیلگران گفته‌اند که اگر سامسونگ این هدف را دنبال کند، سهم ۲۰ درصدی خود از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در مقابل محصولات ارزان قیمت رقبای چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو را در بازارهای خارج از چین قرار خواهد داد.

در مورد تجارت تراشه‌های حافظه، سامسونگ تقاضای بیشتری را می‌بیند که این موضوع منجر به افزایش برای تراشه‌های DRAM مورد استفاده در دیتابیس‌ها و دستگاه‌های هوشمند می‌شود. هان جین من، معاون اجرایی بخش تراشه‌های حافظه سامسونگ می‌گوید که ما انتظار داریم تقاضای بسیار زیادی حول سرورها متمرکز شود و تقاضای اصلی برای گوشی‌های هوشمند، بیشتر حول مدل‌های 5G باشد. وی همچنین اظهار داشت که برخی سازمان‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت DRAM ممکن است در نیمه اول امسال تغییر کند.

تغییر نام سامسونگ موبایل به Samsung MX : مراسم CES 2022 سامسونگ ۱۴ دی ۱۴۰۰

۹۰ درصد از هزینه سرمایه سالانه ۴۰.۱ میلیارد دلاری سامسونگ در سال ۲۰۲۱ صرف ساخت و بهبود تجارت تراشه‌های آن شد. سامسونگ بعد از TSMC دومین کارخانه تولید تراشه به صورت قراردادی است. این موضوع به آن معنی است که طراحان تراشه مانند کوالکام که هیچ امکانات تولیدی ندارند، به سامسونگ پول می‌دهند تا تراشه های خود را با استفاده از طرح هایی که به این شرکت می‌دهند، تولید کند. در حال حاضر، بخش تولید تراشه سامسونگ (Samsung Foundry) در حال تولید چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام، چیپست پرچمدار دیمنستی ۹۰۰۰ مدیاتک و چیپست پرچمدار اگزینوس ۲۲۰۰ خود سامسونگ است.

قیمت DRAM در سه ماهه چهارم ۹.۵ درصد کاهش یافت

با توجه به اینکه تراشه‌های حافظه در سه ماهه چهارم نسبت به مدت مشابه سال قبل قیمت خود را ۹.۵ درصد کاهش دادند، تغییر در قیمت گذاری DRAM برای سامسونگ مهم است. انتظار می‌رود قیمت‌ها در سه ماهه جاری حتی بیشتر از قبل کاهش یابد. عرضه تراشه‌های غیرحافظه‌ای به دلیل مشکل کمبود تراشه، تقاضا برای گوشی‌های 5G، تقاضا برای تراشه‌ها حافظه ذخیره سازی و همچنین افزایش بی‌سابقه برون‌سپاری توسط شرکت‌های طراحی تراشه محدود باقی بماند.

افزایش دو برابری تولید تبلت سامسونگ در سال 2022 میلادی

سود عملیاتی سه ماهه چهارم سامسونگ با ۵۳ درصد افزایش حالا به ۱۱.۶ میلیارد دلار رسیده است. بزرگ‌ترین بخش تجاری این شرکت، یعنی بخش تراشه‌ها، سودی بیش از دو برابر نسبت به سال قبل داشته و به ۷.۳۳ میلیارد دلار رسیده است. علیرغم چنین نتایج قوی، این اعداد به لطف تحقیق و توسعه بالاتر و پاداش‌های بسیار زیاد در پایان سال، نتوانست انتظارات این غول کره‌ای را برآورده کنند. سود خالص این شرکت ۶۴ درصد افزایش یافته و به ۸.۹۳ میلیارد دلار رسیده است. درآمد این شرکت نیز ۲۴ درصد افزایش یافت و به رکورد جدید ۶۳.۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

برنامه سامسونگ برای سال ۲۰۲۲

به گفته phonearena، سود عملیاتی در کسب و کار موبایل سامسونگ در سه ماهه چهارم حدود ۹.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و حالا به ۲.۲۰ میلیارد دلار رسیده است. سامسونگ که به دنبال تلاش برای سود بیشتر بود، گفته است که پس از تصمیم به عدم عملکرد تهاجمی در حمل و نقل تراشه‌ها، نتوانسته است به وعده‌های اولیه خود برای ارسال تراشه‌های حافظه عمل کند. سهام سامسونگ در معاملات بعدازظهر روز پنجشنبه ۲.۵ درصد سقوط کرد، در حالی که در بازار گسترده‌تر ۳.۲ درصد کاهش داشت.

نقشه راه تراشه سامسونگ بیانگر استفاده مساوی از اسنپدراگون و اگزینوس در سال ۲۰۲۲ است

 

پارک سونگ سون، تحلیلگر Cape Investment & Securities، می‌گوید که به نظر می‌رسد سامسونگ به دلیل موجودی کم تراشه‌‌های حافظه و کمبود خط تولید برای توسعه و تولید در سال ۲۰۲۲، تصمیم به کاهش قیمت تراشه‌های حافظه در سه ماهه گذشته گرفته است. این تمایل به سمت سودآوری نسبت به حجم ممکن است در سه ماهه اول و دوم بسته به شرایط بازار ادامه یابد.

سامسونگ در روز چهارشنبه ۹ فوریه از سری گلکسی S22 سامسونگ رونمایی خواهد کرد. گلکسی اس ۲۲ اولترا با گوشه‌های مربعی و قلم S-PEN جایگزین سری گلکسی نوت خواهد شد. تحلیلگران انتظار دارند که مدل‌های جدید حجم تقاضا را برای این پرچمداران افزایش دهد

نظر شما در مورد برنامه سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان