حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقشه راه تراشه سامسونگ بیانگر استفاده مساوی از اسنپدراگون و اگزینوس در سال ۲۰۲۲ است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

درحالی‌که احتمالا هیچ دستگاه پرچمدار سامسونگ برای معرفی در سال جاری باقی نمانده است، اکنون همه نگاه‌ها به 2022 و گوشی‌های سال آینده می‌باشد. ۲۰۲۲، سال شلوغ دیگری برای سامسونگ با عرضه ده‌ها گوشی هوشمند و تبلت جدید خواهد بود؛ همچنین گوشی‌های تاشو را نیز نباید از یاد ببرید. به‌تازگی اما، نقشه راه تراشه سامسونگ فاش شده است که نشان می‌دهد غول کره‌ای قصد دارد از هر دو نوع تراشه اگزینوس خود و اسنپدراگون کوالکام در محصولات آتی استفاده کند.

استفاده از چیپست‌های اگزینوس و اسنپدراگون در نقشه راه تراشه سامسونگ

چیپست‌ها، جزء ضروری هر دستگاهی می‌باشند. سامسونگ تراشه‌های خود را می‌سازد، اما آن‌ها را از تولیدکنندگان دیگر نیز تأمین می‌کند. گزارش جدیدی که اخیرا منتشر شده است، یک چارت لو رفته از تراشه‌های سامسونگ برای دستگاه‌های سال 2022 را به ما نشان می‌دهد.

طبق گزارشات، سامسونگ درنظر دارد تا 64 مدل گوشی هوشمند و تبلت را در سال 2022 عرضه کند. انتظار می‌رود چیپست‌های تولیدشده توسط کوالکام، در 31 مدل از این دستگاه‌ها استفاده شود. نسل بعدی پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 898، در پرچمداران سری گلکسی S22 استفاده خواهد شد. همچنین اعتقاد بر این است که گلکسی S22 FE از تراشه Exynos 2200 استفاده خواهد کرد.

در برخی بازارها، سری گلکسی S22 با پردازنده اگزینوس 2200 خود سامسونگ عرضه خواهند شد. تراشه جدید اگزینوس که سامسونگ درحال‌توسعه آن با همکاری AMD می‌باشد، ظاهراً در 20 مدل از محصولات سال آینده شرکت کره‌ای استفاده می‌شود. همچنین چیپست‌های مدیاتک برای 14 مدل استفاده شده و 3 مدل دیگر نیز، دارای پردازنده UNISOC خواهند بود.

نقشه راه تراشه سامسونگ

نقشه راه تراشه سامسونگ

سامسونگ تاکنون تنها از چیپست‌های کوالکام برای گوشی‌های هوشمند تاشو خود استفاده کرده است و این رویه، احتمالاً در سال آینده نیز تغییری نخواهد کرد. درنتیجه انتظار می‌رود گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4، هر دو با اسنپدراگون 898 عرضه شوند.

چیپست‌های اگزینوس خود این شرکت نیز، در اکثر گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده گلکسی M و گلکسی A استفاده خواهد شد. تنها تعداد کمی از این سری، پردازنده‌های MediaTek را دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود سری گلکسی تب S8 به‌عنوان پرچمدار تبلت‌های سامسونگ، از تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ استفاده کند.

با توجه به اینکه مشکلات مربوط به کمبود جهانی تراشه کماکان سایه خود را بر سر تولیدکنندگان افکنده است و حداقل تا اواخر سال آینده نیز، اثر آن کمرنگ نخواهد شد، برنامه‌های کمپانی سامسونگ ممکن است با ورود به سال جدید تغییر کنند.

نظر شما راجع‌به نقشه راه تراشه سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ و استفاده تقریبا مساوی از چیپست‌های تولیدشده توسط خود شرکت و کوالکام در محصولات آینده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی