حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت افزوده اپل با قدرت محاسباتی در سطح مک و بدون نیاز به آیفون تا اواخر ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران که توسط 9to5Mac مشاهده شده، جزئیات بیشتری از پروژه هدست واقعیت افزوده اپل که مدتی می‌شود شایعات آن رونق گرفته را ارائه می‌کند. به‌گفته این تحلیلگر، هدست اپل قدرت محاسباتی در سطح کامپیوترهای مک این شرکت داشته و کارکرد آن بدون نیاز به اتصال دائمی به یک گوشی آیفون می‌باشد. وی همچنین انتظار دارد این محصول اپل، تا اواخر سال آینده میلادی به‌صورت رسمی معرفی و به بازار عرضه شود.

قدرت محاسباتی هدست واقعیت افزوده اپل

به گفته Kuo، هدست AR اپل دارای پردازنده‌ای «با همان سطح قدرت محاسباتی مک» خواهد بود و طراحی تراشه این هدست، مهم‌ترین تفاوت بین محصول این شرکت با رقبای آن می‌باشد. این تحلیلگر در ادامه بیان می‌کند:

“هدست واقعیت افزوده اپل، قدرت محاسباتی در سطح Mac داشته و می‌تواند به‌طور مستقل بدون تکیه‌بر یک گوشی آیفون کار کند و همچنین از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها به‌جای برنامه‌های خاص و معدود، پشتیبانی می‌کند.”

در یادداشت کو آمده است که هدف اپل جایگزینی آیفون با تکنولوژي واقعیت افزوده در 10 سال آینده بوده و هدست AR اولین قدم برای رسیدن به این پروژه است.

درحال‌حاضر، تحلیلگر اپل اطمینان خاطر خود را دو برابر کرده که این هدست مجهز به دو پردازنده، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. پردازنده اول که رده‌بالاتر نیز می‌باشد، قدرت محاسباتی مشابه M1 در Mac را برای این هدست ارائه می‌کند، درحالی‌که پردازنده دوم و پایین‌رده وظیفه محاسبات مربوط به سنسورهای آن را برعهده خواهد داشت.

قدرت محاسباتی هدست واقعیت افزوده اپل

قدرت محاسباتی هدست واقعیت افزوده اپل

کو همچنین در مورد نمایشگر این دستگاه پیش‌بینی می‌کند که به دو صفحه 4K micro OLED سونی مجهز خواهد شد که علاوه‌بر نمایش محتوای واقعیت افزوده، تجربه ایده‌آلی از واقعیت مجازی را نیز فراهم می‌آورد.

“هدست AR اپل به یک پردازنده جداگانه نیاز دارد زیرا قدرت محاسباتی سنسورهای آن به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از آیفون است. به‌عنوان‌مثال، هدست واقعیت افزوده به حداقل 6 تا 8 ماژول نوری نیاز داشته تا به‌طور همزمان خدمات AR را به‌طور مداوم به کاربران ارائه دهد. در مقایسه، یک آیفون به حداکثر 3 ماژول نوری نیاز دارد که به‌طور همزمان کار کنند و نیازی به محاسبات مداوم نیز ندارد.”

کو در ادامه می‌افزاید:

“اگر این هدست تنها به‌عنوان یک ابزار جانبی برای مک یا آیفون درنظر گرفته شود، برای رشد محصول مفید نخواهد بود. یک هدست AR که به‌طور مستقل کار می‌کند به این معنی است که اکوسیستم خاص خود را خواهد داشت و کامل‌ترین و منعطف‌ترین تجربه کاربری را ارائه می‌دهد.”

بنابراین، گزارش اخیر با شایعات پیشین مبنی‌بر نیاز این هدست به اتصال دائمی به یکی از دستگاه‌های اپل درتضاد است.

دیدگاه شما پیرامون قدرت محاسباتی هدست واقعیت افزوده اپل و همچنین عدم نیاز به آیفون برای کار با آن چیست؟ آیا برای این محصول آینده‌نگرانه‌ی اپل هیجان‌زده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

اوهوم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی