حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ با سه برابر کردن میزان تولید تراشه خود قصد دارد به مقابله با مشکل کمبود برود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

عبور سامسونگ از TSMC می‌تواند دست‌کم گرفته شود، اما این غول کره‌ای برنامه‌هایی برای تغییر شرایط دارد و همزمان با مشکلات مداوم کمبود جهانی تراشه نیز مبارزه می‌کند. در طول گزارش درآمد مالی سه‌ماهه سوم امسال، سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد قابلیت‌های تولید تراشه خود را تا سه برابر افزایش دهد.

سه برابر کردن تولید تراشه توسط سامسونگ

درحال‌حاضر، سهم بازار سامسونگ در تجارت تولید تراشه، 17 درصد است و دومین تولیدکننده بزرگ نیمه‌هادی‌ها در دنیا نیز محسوب می‌شود. با این حال، بزرگترین رقیب آنها در این صنعت، TSMC، با 53 درصد سهم زیادی از بازار را در اختیار خود دارد. با توجه به آنچه گفته شد، سامسونگ زمینه‌های زیادی برای پوشش و پیشرفت داشته، و به گفته Nikkei Asia، قصد دارد با سه برابر کردن تلاش‌های خود برای تولید تراشه، این اختلاف را کاهش دهد.

هان سونگ هون، یکی از مدیران سامسونگ، در جریان اعلام درآمد این شرکت بیان کرد:

ما قصد داریم تا سال 2026 ظرفیت خود را حدود سه برابر افزایش دهیم تا با افزایش ظرفیت در پیونگ تاک و همچنین در نظر گرفتن ایجاد یک کارخانه جدید در ایالات‌متحده، نیازهای مشتریان را تا حد امکان برآورده کنیم.”

سه برابر کردن تولید تراشه توسط سامسونگ

سه برابر کردن تولید تراشه توسط سامسونگ

تلاش‌های سامسونگ فقط محدود به تولید تراشه در کره جنوبی نیست، بلکه به ایالات‌متحده نیز کشیده شده است. طبق گزارش قبلی، این شرکت به نهایی کردن کارخانه تراشه 17 میلیارد دلاری خود در تگزاس نزدیک بود و این تنها جاه‌طلبی غول تولید تراشه نیست. در سال 2019، گزارش دادیم که سامسونگ قصد دارد تا سال 2030، 115 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند تا در رده تراشه‌های موبایل برتری پیدا کند و نه‌تنها کوالکام، بلکه اپل را نیز پشت‌سر بگذارد.

این شرکت همچنین پیش‌تر اعلام کرده بود که برنامه‌هایی برای تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری در نیمه اول سال 2022 دارد. این تراشه‌های 3 نانومتری جهش عملکردی 35 درصدی و 50 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در مقایسه با گره‌های 7 نانومتری LPP ارائه می‌دهند، اما نحوه انجام آن تأیید نشده است. سامسونگ قصد دارد با فرایند 3 نانومتری خود با TSMC به‌صورت مستقیم مقابله کند. تلاش برای سه برابر کردن تولید تراشه همچنین برای رفع کمبود تراشه مفید خواهد بود که TSMC را مجبور کرده است که نه‌تنها افزایش قیمت ویفرهای نسل بعدی خود را اعمال کرده، بلکه شرکای خود را که تراشه ذخیره نمی‌کنند نیز اولویت‌بندی کند.

وجود برخی رقابت‌های بسیار موردنیاز در کسب‌وکار تولید تراشه، این صنعت را تقویت کرده و هر دو تولیدکننده را وادار می‌کند تا در ارائه تراشه‌های پیشرفته به بازار پیشروی کنند و درعین‌حال گزینه‌هایی را در اختیار شرکت‌هایی مانند اپل و کوالکام قرار دهند. تکیه‌بر یک سازنده واحد می‌تواند رقابت را خفه کند، اما هدف سامسونگ در چند سال آینده به پایان نرسیده و آنها برنامه‌هایی برای سه برابر کردن تولید تراشه تا سال 2026 دارند.

احتمال افزایش استفاده از تراشه Exynos سامسونگ در سال آینده

دیدگاه شما راجع‌به افزایش سه برابری تولید تراشه توسط سامسونگ و برنامه این شرکت برای عبور از TSMC تا چند سال آینده چیست؟ به‌نظر شما، شرکت کره‌ای می‌تواند تراشه‌های باکیفیتی تولید کرده تا مشتریان حساسی ازجمله اپل را وادار به خرید از آنان کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

تا وقتی مدیاتک هست کی به اگزینوس نگاه میکنه حالا اسنپ و گذاشتیم کنار در صورتی که کوالکام هم نمیشینه نگاه کنه در ضمن تولید تراشه بالای ۶ نانومتری دیگه ارزشی نداره مثل پردازنده های ۶ نانومتری جدید مدیاتک که برای نوت ۱۱ در نظر گرفته .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی