حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ فاکسکان: عملکرد عالی به‌لطف آیفون ۱۳ و کمبود تراشه تا نیمه دوم ۲۰۲۲

تقاضای قوی برای سری آیفون ۱۳ به بزرگ‌ترین تأمین‌کننده اپل، فاکسکان، کمک کرد تا انتظارات تحلیلگران را برای گزارش مالی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ خود شکست دهد. در ادامه نیز، این شرکت اعلام کرده است که نشانه‌هایی از بهبود در عرضه تراشه‌ها را برای سال آینده میلادی مشاهده می‌کند.

اعلام کمبود تراشه تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در گزارش مالی فاکسکان

فاکسکان که بزرگ‌ترین مشتری اپل نیز به‌حساب می‌آید، درآمد خالص خود را 1.33 میلیارد دلار اعلام کرد، درحالی‌که پیش‌بینی تحلیلگران 1.16 میلیارد دلار بود.

بلومبرگ در مورد عملکرد عالی فاکسکان در طول این سه‌ماهه گزارش می‌دهد:

“فروش در این دوره به رکورد فوق‌العاده عالی بر اساس اعداد گزارش‌شده قبلی رسید.

 تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی همچنان از این بیماری همه‌گیر سود می‌برند که باعث افزایش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان خانگی شده است. درحالی‌که کمبود مداوم نیمه‌هادی‌ها، ظرفیت تولید شرکت‌ها را کاهش می‌دهد، تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، در اواخر ماه گذشته بیان کرد که تقاضا برای عرضه آیفون‌های این غول آمریکایی “بسیار قوی” است.”

Charles Shum، تحلیلگر بلومبرگ در یادداشتی در 20 اکتبر بیان کرد:

“رشد فروش فاکسکان نشان‌دهنده تقاضای قوی‌تر از حد انتظار برای نیمه‌هادی‌های این شرکت شامل تراشه‌های برق و آنالوگ و خدمات مونتاژ آیفون است.”

گزارش مالی فاکسکان و نشانه‌های بهبود تولید تراشه

گزارش مالی فاکسکان و نشانه‌های بهبود تولید تراشه

در ماه مه، فاکسکان هشدار اپل را تکرار کرد که کمبود تراشه به‌جای بهبود، بدتر شده است و زمان عرضه برای برخی از تراشه‌ها حتی به یک سال نیز می‌رسد. این کمپانی همچنان انتظار دارد که در سه‌ماهه جاری، شاهد کاهش سود نسبت به سال قبل باشد؛ اما با این حال، امیدها برای آنها هنوز زنده است.

به گفته یانگ لئو، رئیس فاکسکان، قرنطینه در ویتنام بر زنجیره تأمین تأثیر گذاشته، اما وضعیت در این کشور آسیای جنوب شرقی شروع به بهبود کرده است.

اپل در ماه آوریل هشدار داد که درآمد سه‌ماهه چهارم این شرکت ممکن است بین 3 تا 4 میلیارد دلار کاهش یابد، اما در واقعیت حتی بدتر از این هم شد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، به جاش لیپتون از CNBC گفت:

“ما با وجود محدودیت‌های عرضه بیشتر از حد انتظار که تخمین می‌زنیم حدود ۶ میلیارد دلار باشد، عملکرد بسیار قوی‌ای داشتیم. محدودیت‌های عرضه ناشی از کمبود تراشه در صنعت و مربوط به اختلالات تولید مرتبط با کرونا در جنوب شرقی آسیا بوده که درباره آن صحبت‌های زیادی شده است.”

فاکسکان بار دیگر از ارائه هرگونه پیش‌بینی برای سه‌ماهه آینده خود خودداری کرد. با این حال این شرکت تلاش کرده تا با حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی، وابستگی خود به اپل را کاهش دهد و تولیداتی در خاک ایالات‌متحده را نیز شامل شود.

نظر شما راجع‌به گزارش مالی فاکسکان برای سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ میلادی و اعلام این شرکت چینی برای ادامه‌دار بودن کمبود تراشه تا نیمه دوم ۲۰۲۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی