حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش ۱۵ درصدی قیمت تراشه های مدیاتک به‌دلیل محدودیت‌های عرضه

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

درحالی‌که تراشه‌های مدیاتک در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل‌توجه تقاضا به‌دلیل افزایش کیفیت و رقابت با سایر تولیدکنندگان تراشه بوده‌اند، محدودیت‌ها و مشکلات مربوط به کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها باعث کمبود عرضه آنها شده است. در همین راستا و به‌دنبال سایر تولیدکنندگان، مدیاتک نیز ظاهراً قیمت تراشه های خود را به‌میزان ۱۵ درصد افزایش داده است.

افزایش قیمت تراشه مدیاتک

بر اساس گزارش UDN، غول تراشه‌ساز تایوانی درحال افزایش قیمت برخی از چیپست‌های مورداستفاده در گوشی‌های هوشمند است که در این ماه تقاضای زیادی داشته‌اند. میزان افزایش قیمت‌ها به 15 درصد می‌رسد، بنابراین انتظار می‌رود که این شرکت در راستای تصمیم جدید خود، عملکرد قوی‌تر و سود بالاتری را بدست آورد. متأسفانه، این شرکت هیچ اظهارنظر رسمی در مورد افزایش قیمت تراشه‌های خود ارائه نکرده است؛ اگرچه منابع نزدیک به این موضوع تأیید کردند که مدیاتک قیمت پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند را افزایش داده است.

افزایش قیمت تراشه مدیاتک

افزایش قیمت تراشه مدیاتک

این منابع بیان کردند که تراشه‌های مجهز به 4G LTE افزایش قیمت شدیدی را تجربه کرده‌اند زیرا تمرکز اصلی سازنده تراشه‌ها معمولاً بازار گوشی‌های هوشمند 5G است. تراشه‌های 4G اکنون سهم کمتری در بازار دارند، اما تقاضا برای گوشی‌های هوشمند 4G در بازارهایی مانند هند که شبکه 5G در آن هنوز تجاری نشده است، همچنان بالاست. علاوه‌بر این، سفارش گوشی‌های 4G باعث شده است که عرضه گوشی‌های دارای شبکه LTE از تقاضا پیشی بگیرد. به‌طور مشابه، رقیب این برند، یعنی کوالکام نیز انتظار می‌رود قیمت چیپست‌های خود را افزایش دهد؛ اگرچه هنوز این موضوع تأیید نشده است.

افزایش قیمت پردازنده‌های مدیاتک برای تراشه‌های 4G تا 15 درصد و برای تراشه‌های مجهز به 5G نیز تا 5 درصد بوده است. دلیل اصلی افزایش قیمت به‌علت افزایش هزینه تولید و توسعه تراشه‌های TSMC استدلال می‌شود. پیش از این، این شرکت همچنین قیمت تراشه‌های وای‌فای خود را تا حدود 20 درصد افزایش داده بود، درحالی‌که ما همچنین گزارش داده بودیم که شرکت‌های دیگر تولیدکننده تراشه مانند سامسونگ نیز، قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون افزایش قیمت تراشه توسط مدیاتک به‌دلیل مشکلات و محدودیت‌های عرضه و کمبود جهانی تراشه چیست؟ به‌نظر شما این تصمیم، بر روی افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند سال آینده نیز تأثیر می‌گذارد؟ اگر پاسخ آن را نمی‌دانید، ما چندی پیش مطلبی را مرتبط با همین موضوع نگارش کردیم که می‌توانید آن را از طریق این لینک مطالعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

کار درستش همینه رقباش همینجوری یکم گرون تر بودن چه برسه بعد محدودیت ها …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی