حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ سامسونگ منتشر شد: رکورد درآمد به‌لطف تراشه، تاشوها و نمایشگر OLED

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

در اوایل این ماه، سامسونگ اعلام کرده بود که انتظار دارد بالاترین درآمد فصلی در طول سه‌ماهه سوم 2021 را داشته باشد. امروز، سامسونگ گزارش مالی نهایی خود را برای فصل سوم ۲۰۲۱ اعلام کرد. به‌لطف فروش قوی بخش تراشه و گوشی‌های تاشو و تجارت نمایشگر OLED، بالاترین درآمد سه‌ماهه و بالاترین سود عملیاتی این شرکت در سه سال گذشته رقم خورده است.

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ سامسونگ

درآمد سه‌ماهه سوم 2021 سامسونگ (منتهی به سپتامبر)، 73.9 تریلیون KRW (حدود 63 میلیارد دلار) برآورد شده که 10 درصد بهبود نسبت به سه‌ماهه سوم 2020 را نشان می‌دهد. همچنین سود عملیاتی شرکت کره‌ای 15.8 تریلیون KRW (حدود 13.4 میلیارد دلار) می‌باشد که 26 درصد جهش در مقایسه با سال گذشته داشته است. سال گذشته سود عملیاتی این شرکت در سه‌ماهه سوم 2021 بالاترین میزان در سه سال گذشته و دومین سود در تاریخ سامسونگ بود.

فروش قوی تراشه‌ها بیشترین کمک را به گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ به سامسونگ کرده است

غول فناوری کره‌ای بیان می‌کند که کسب‌وکار تراشه آنها در طول سه‌ماهه به‌لطف تقویت سرورهای ابری و مراکز داده، عملکرد خوبی داشته است. از زمان شروع همه‌گیری COVID-19، مردم از راه دور مشغول به کار و تحصیل هستند و این فناوری‌ها به سرورهایی متکی می‌باشند که از تراشه‌های حافظه و ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. سامسونگ درحال‌حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه حافظه در جهان به‌شمار می‌رود.

عملکرد فوق‌العاده فروش تراشه در گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ سامسونگ

عملکرد فوق‌العاده فروش تراشه در گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ سامسونگ

به گفته این شرکت، تجارت نیمه‌هادی آنها در سه‌ماهه سوم 26.4 تریلیون KRW (22.5 میلیارد دلار) فروش داشته که 16 درصد افزایش نسبت به سه‌ماهه سوم 2020 نشان می‌دهد. این شرکت حتی از افزایش فروش رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های مورداستفاده برای کارهای هیبریدی و بازی سود برده است. به‌یاد داشته باشید، این شرکت سازنده قراردادی برای تراشه‌های گرافیکی Nvidia نیز می‌باشد.

فروش پنل‌های OLED برای آیفون 13، نینتندو سوییچ و سایر گوشی‌های هوشمند سود را بهبود بخشیده‌اند

بازوی تولید نمایشگر این شرکت، سامسونگ دیسپلی، به‌ویژه در بخش موبایل عالی عمل کرده است. این بخش در طول سه‌ماهه سوم 2021، فروش 8.86 تریلیون KRW (حدود 7.56 میلیارد دلار) را گزارش کرده که در مقایسه با سه‌ماهه مشابه در سال 2020، افزایش 21 درصدی را تجربه می‌کند. دستگاه‌های موفقی مانند iPhone 13 و Nintendo Switch OLED که به‌تازگی عرضه شده‌اند، از پنل های OLED سامسونگ استفاده می‌کنند. با این حال، تجارت نمایشگرهای بزرگ به‌دلیل کاهش قیمت پنل‌های LCD آسیب دیده است.

سامسونگ به‌زودی تلویزیون‌های کوانتوم دات را برای رقابت با تلویزیون‌های OLED ال جی عرضه خواهد کرد

کسب‌وکار نمایشگر سامسونگ که تلویزیون، مانیتور و نمایشگرهای مخصوص بازی تولید می‌کند، شروع به تمرکز بر محصولات سطح بالا کرده است. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده که به‌زودی تلویزیون‌های مبتنی‌بر نقطه کوانتومی را برای رقابت با تلویزیون‌های OLED ال جی عرضه خواهد کرد. با وجود فروش زیاد لوازم‌خانگی Bespoke، این شرکت کره‌ای بیان می‌کند که سود آنها به دلیل افزایش هزینه مواد کاهش یافته است.

سامسونگ انتظار دارد فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم 2021 بهبود یابد، اما کمبود تراشه می‌تواند این شرکت را با مشکل مواجه کند

سامسونگ در رابطه با گوشی‌های هوشمند اعلام کرده که با وجود فروش خوب دستگاه‌های تاشو مانند گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3، کسب‌وکار گوشی‌های هوشمندش با 8 درصد کاهش به 27.34 تریلیون KRW (حدود 23.33 میلیارد دلار) رسیده است. در سال 2021 ما شاهد رشد مشکلات پیرامون کمبود جهانی تراشه بودیم که همین مورد، می‌تواند از علل کاهش فروش گوشی هوشمند سامسونگ باشد.

فروش قوی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳

فروش قوی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳

تجارت شبکه این شرکت، Samsung Networks، بهبود یافته است. لیست مشتریان آنها در ژاپن و آمریکای شمالی گسترش یافته و این شرکت در تلاش است تجارت خود را در اروپا و آسیای جنوب غربی نیز گسترش دهد. این زیرشاخه از غول کره‌ای اخیراً از تجهیزات زیرساخت شبکه 5G جدید رونمایی کرده است.

دیدگاه شما پیرامون گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ سامسونگ و رکورد سود و درآمد این شرکت به‌لطف تجارت نمایشگر OLED، گوشی‌های تاشو از همه مهمتر بخش نیمه‌هادی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی