حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه سامسونگ برای ساخت کارخانه ۱۷ میلیارد دلاری تولید تراشه در امریکا

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | تجاری، سامسونگ

طبق اسنادی که به مقامات ایالتی تگزاس ارائه شده، سامسونگ الکترونیکس آستینِ تگزاس را یکی از سایت های کارخانه تراشه سازی ۱۷ میلیارد دلاری جدید خود می داند که به گفته این شرکت کره جنوبی می تواند ۱۸۰۰ شغل ایجاد کند. برنامه سامسونگ برای ساخت کارخانه ۱۷ میلیارد دلاری تولید تراشه در امریکا به تحکیم روابط تچاری این شرکت در یکی از پرسودترین بازارهای موبایل جهان کمک می کند.

کارخانه ۱۷ میلیارد دلاری تولید تراشه سامسونگ

بر اساس اسناد و مدارک، این غول فناوری به دنبال کاهش مالیات 805.5 میلیون دلاری در مدت بیش از ۲۰ سال در شهرستان تراویس و شهر آستین است. سامسونگ در پرونده های خود اعلام كرد كه در صورت انتخاب آستین، این شركت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در این سایت کلنگ را می زند و این كارخانه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به بهره برداری می رسد.

سامسونگ در این اسناد گفت:

“این پروژه بسیار رقابتی است و این شرکت به دنبال سایت های جایگزین در ایالات متحده از جمله آریزونا و نیویورک و همچنین خارج از این کشور در کره است …”

استعداد، اکوسیستم تراشه و سرعت بازار در ارزیابی سایت ها اهمیت خواهد داشت.

سامسونگ

سامسونگ

مشتریان آمریکایی سامسونگ در زمینه تجارت تراشه های برون سپاری شده، شامل تسلا، کوالکام و انویدیا هستند.

پرونده سامسونگ گفت که قصد دارد “دستگاه های منطقی پیشرفته” بسازد، به این معنی که هدف آن ساخت کوچکترین و سریعترین تراشه های محاسباتی برای مشتریان است. این شرکت یک کارخانه تراشه موجود در آستین دارد که تراشه های محاسباتی را تولید می کند.

در بیانیه ای برای رویترز، سامسونگ تأیید کرد که در حال بررسی امکانات تراشه خود است، اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

این اسناد می گوید که این پروژه شامل ساخت ۷ میلیون فوت مربع (650،000 متر مربع) فضای جدید در زمینی به مساحت 640 هکتار (259 هکتار) است که شرکت از قبل در اختیار دارد.

چارلز ای. شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده، از سامسونگ خواست تا کارخانه ای در ایالت خود نیویورک ایجاد کند، و متعهد شد که برای تأمین انگیزه های فدرال برای این مرکز تلاش کند، که به گفته وی کلیدی ترین رقابت ایالات متحده برای تقویت تولید تراشه محلی با چین است.

در حالی که اینتل در ایالات متحده چنین تراشه هایی را برای خود تولید می کند، اکثر تولیدکنندگان قراردادی که آنها را برای مشتریان خارجی مانند Taiwan Semiconductor Manufacturing یا (TSMC) و سامسونگ تولید می کنند، بیشتر امکانات خود را به ترتیب در تایوان و کره حفظ می کنند.

TSMC ، که اپل را از عمده مشتریان خود می داند، سال گذشته برنامه کارخانه ساخت تراشه ۱۲ میلیارد دلاری در آریزونا را که انتظار می رود در سال 2024 آماده بهره برداری باشد، فاش کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ بتواند همکاری خود را با شرکت های آتیه داری چون تسلا مستحکم تر کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yousef.komando

روز به روز به جایگاه سامسونگ نزدیکتر میشن
پادشاه وقت سقوط دا، ره میرسه تلاش نکن

Milad7

خیلی هم خوب 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)