حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال افزایش استفاده از تراشه Exynos سامسونگ در سال آینده

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

قانون نانوشته ای در دنیای اندروید وجود دارد که کاربران تراشه های کوالکام را به رقبا ترجیح می دهند، حتی اگر شاید در برخی مناطق ضعیف تر هم باشند. اگر شما هم این قانون نانوشته را قبول دارید و طرفدار گوشی های سامسونگ هستید، خبر خوبی برای شما نداریم. گفته می شود که احتمال افزایش استفاده از تراشه Exynos سامسونگ در سال آینده وجود دارد.

احتمال افزایش استفاده از تراشه Exynos سامسونگ

طبق گزارش های جدید شنیده می شود که تراشه های Exynos سامسونگ ممکن است سال آینده در تعداد بیشتری گوشی گلکسی دیده شوند. سامسونگ در اکثر گوشی های اخیر خود و در میان رده ها از تراشه کوالکام و Mediatek استفاده کرده است. اما این می تواند در سال ۲۰۲۲ تغییر کند.

گفته می شود که سامسونگ تلاش می کند تعداد گوشی های گلکسی با تراشه Exynos را افزایش دهد. این می تواند تولید پردازنده های Exynos را در سال ۲۰۲۲ حتی به دو برابر افزایش دهد. اعتقاد بر این است که این ابتکار در مورد گوشی های میان رده و پایین رده اعمال می شود.

اگزینوس

اگزینوس

سامسونگ به طور سنتی از تراشه کوالکام یا محصولات اختصاصی خود با برند Exynos برای گوشی های هوشمند گران قیمت خود استفاده می کند. مثلا اینطور است که بازار امریکا و چین مدل های Snapdragon و بقیه جهان مدل های Exynos را دریافت می کنند.

در حال حاضر، ET News کره گزارش می دهد که سامسونگ الکترونیک تلاش می کند “نسبت” تراشه های Exynos در گوشی های گلکسی را از ۲۰ درصد به ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش دهد. این گزارش همچنین افزود که بخش LSI سامسونگ افزایش بیش از دو برابری در فروش چیپست Exynos را در سال 2022 ثبت خواهد کرد.

وعده حل شدن مشکل دما و ارتباطات 5G در تراشه های اگزینوس

یک منبع صنعتی به ET News گفت که سامسونگ دو مشکل کلیدی Exynos در نسل بعدی چیپست ها را بررسی کرده است:

من می دانم که ارتباطات 5G و مسئله گرما (sic)، که مشکل سازترین مسائل در Exynos بودند، در تولید بعدی حل شده است.

این خبر اضافه می کند که اشتیاق بیشتر برای چیپست های Exynos در گوشی های میان رده و پایین رده اعمال می شود. اکثر گوشی های مقرون به صرفه سامسونگ از چیپست های Snapdragon یا Mediatek استفاده می کنند، بنابراین مطمئناً زمینه رشد Exynos در این بخش وجود دارد.

جالب است بدانید قوی ترین چیپست میان رده سامسونگ که Exynos 1080 است در واقع در هیچ گوشی هوشمند Galaxy استفاده نشد و این در حالی است که در گوشی های Vivo استفاده می شود. این در حالی بود که تراشه مذکور توانی تقریباً برابر با MediaTek Dimensity 1200 و Snapdragon 780G دارد.

با این حال این راهبرد جدید برای تراشه های Exynos سامسونگ برای گوشی های پرچمدار این شرکت به چه معناست؟ خوب، یک افشاگر ادعا می کند که به دلیل مشکلات مربوط به چیپست Exynos 2200 بازارهای بیشتری نسخه Snapdragon از سری Galaxy S22 را دریافت خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سامسونگ می تواند با مجهز کردن گوشی های میان رده و پایین رده خود به تراشه های اگزینوس افزایش سود بیشتری را برای بخش موبایل و تراشه سازی تجربه کند؟

آینده بخش تراشه سازی سامسونگ در شرایط عجیبی قرار دارد

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)