حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل مدیاتک از خارج شدن تولید تراشه از تایوان ابراز نگرانی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، مدیاتک

مدیرعامل مدیاتک، Rick Tsai، به‌تازگی خاطرنشان کرده است که با تنش‌های موجود بین ایالات‌متحده، چین و تایوان، برخی از تولیدکنندگان گوشی هوشمند امیدوارند منبع تراشه های مهم خود را به خارج از تایوان منتقل کنند. کشور تایوان محل استقرار بزرگ‌ترین شرکت تولید نیمه‌هادی در جهان (TSMC) است که تأمین‌کننده اصلی چیپست‌های اپل‌، کوالکام و مدیاتک به‌شمار می‌رود. بااین‌حال، مدیران اجرایی نگران هستند که برخی از سازندگان بزرگ نمی‌خواهند تراشه‌های خود را از کشوری مانند تایوان تهیه کنند.

نگرانی مدیرعامل مدیاتک از خارج شدن تولید تراشه از تایوان

نشریه Channel News Asia به‌نقل از تسای می‌گوید: «تولیدکنندگان بسیار بزرگ از تأمین‌کنندگان تراشه خود می‌خواهند منابع متعددی در کشورهای مختلف مانند تایوان، ایالات‌متحده، آلمان یا سایر نقاط اروپا داشته باشند. من فکر می‌کنم در این موارد، ما این کار را انجام خواهیم داد. اگر کسب‌وکار ضمانت کند، باید منابع متعددی برای یک تراشه پیدا کنید.» مدیرعامل مدیاتک بیان می‌کند که این اتفاق هم‌اکنون درحال رخ دادن است اما نه در مقیاس بزرگ.

درحال‌حاضر اکثر تراشه‌های پیشرفته مدیاتک توسط TSMC ساخته می‌شوند، اما تراشه‌های قدیمی‌تر گوشی‌های هوشمند این شرکت اما توسط GlobalFoundries ساخته می‌شوند که در ایالات‌متحده و سنگاپور مستقر است. به‌نظر می‌رسد که این به تولیدکنندگان نوعی تنوع برای تأمین تجهیزات موردنظر خود می‌دهد. بااین‌حال، هیچ‌کس در ایالات‌متحده یا سنگاپور تراشه‌های پیشرو در صنعت را تولید نمی‌کند و اگر این موضوع اصلاح نشود (گمانه‌زنی وجود دارد که TSMC تولید تراشه‌های 3 نانومتری خود را در سال 2024 به کارخانه‌ای در ایالات‌متحده منتقل خواهد کرد)، نگرانی در مورد وقوع برخی اختلافات بین چین، تایوان و ایالات‌متحده وجود خواهد داشت.

نگرانی مدیرعامل مدیاتک از خارج شدن تولید تراشه ها از تایوان

نگرانی مدیرعامل مدیاتک از خارج شدن تولید تراشه از تایوان

مدیاتک برخی از تراشه‌های خود را در کارخانه TSMC واقع در آریزونا تولید خواهد کرد، اما Tsai اذعان دارد که انتظار اینکه کل صنعت فناوری، تایوان را رها کند، واقع‌بینانه نیست. به‌تازگی، این شرکت تراشه پرچمدار Dimensity 9200 خود را معرفی کرده است که برای رقابت با Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام و A16 Bionic اپل، در گوشی‌های رده‌بالای سال آینده میلادی استفاده خواهد شد.

دیدگاه شما پیرامون نگرانی مدیرعامل مدیاتک از خارج شدن تولید تراشه از تایوان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی