حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل آیمک جدید با نمایشگر ۲۷ اینچی ProMotion mini-LED را اوایل ۲۰۲۲ معرفی می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات، کامپیوتر شخصی

پس از رونمایی از مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی جدید با مشخصات قابل‌توجه از جمله تراشه‌های رده‌بالای M1 Pro و M1 Max به‌همراه نمایشگر ProMotion mini-LED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، اکنون منتظر هستیم تا اپل مسیر انتقال خود از پردازنده‌های Intel به Arm را به پایان برساند. مک‌های باقی‌مانده برای کامل‌شدن این فرایند، شامل آیمک ۲۷ اینچی، مک مینی رده‌بالاتر و مک پرو هستند. حال، به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که بیان می‌کند اپل به‌دنبال معرفی آیمک جدید با نمایشگر ۲۷ اینچی ProMotion mini-LED در اوایل سال ۲۰۲۲ می‌باشد.

آیمک جدید اپل

همان‌طور که در لپ‌تاپ‌های جدید مشاهده کردیم، تغییر رویه اپل به سمت سیلیکون سفارشی خود فرصتی برای این شرکت است تا محصولاتش را ارتقاء دهد. صبح امروز، تحلیلگر مشهور مرتبط به نمایشگرها، رأس یانگ، طی توییتی عنوان کرد که انتظار دارد اپل، آیمک ۲۷ اینچی جدید خود را در سه‌ماهه اول سال 2022 و با مشخصاتی ازجمله نمایشگر mini-LED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز (درست مانند نمایشگرهایی که در مک بوک پروهای این هفته رونمایی شد) معرفی کند.

در مورد پیش‌بینی تعهدات زنجیره تأمین اپل برای اجزای صفحه‌نمایش، رأس یانگ دارای سابقه بسیار قابل‌اعتمادی است. درواقع، او در اصل تنها فردی بود که پیش از رویداد Unleashed این شرکت، ادعا می‌کرد که MacBook Pro جدید دارای رفرش ریت 120 هرتز خواهد بود؛ که درنهایت نیز صحت گفته‌های وی تایید شد.

در ابتدای سال جاری، بلومبرگ بیان کرد که اپل توسعه آیمک ۲۷ اینچی را به‌تأخیر انداخته است تا بر روی مدل 24 اینچی تمرکز کند و انتظار می‌رود نسخه 27 اینچی در سال 2022 وارد بازار شود. آیمک ۲۴ اینچی نیز که چند ماه پیش معرفی شد، از تراشه اختصاصی M1 اپل استفاده می‌کند و اگرچه از یک طراحی سراسر رنگارنگ برخوردار است، اما بیشتر مناسب کاربران عادی بوده و افراد حرفه‌ای آن را به‌عنوان کامپیوتر All-in-One خود انتخاب نمی‌کنند.

آیمک جدید اپل

آیمک جدید اپل

انتظار می‌رود طراحی آیمک 27 اینچی جدید به‌صورت یکپارچه باشد که خلأ آیمک پرو این شرکت را نیز پر کند. نمایشگر mini-LED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز نیز مطمئناً بخشی از این طرح است. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا این دستگاه 27 اینچی مانند مک بوک پروهای جدید دارای بریدگی صفحه خواهد بود یا خیر در دسترس نیست. البته باید درنظر داشته باشید که iMac دارای حاشیه‌های بسیار بزرگ‌تر از لپ‌تاپ‌ها می‌باشد و بنابراین یک بریدگی صفحه برای آن لازم نیست؛ مگر اینکه اپل قصد داشته باشد طراحی تمامی محصولات خود را به‌صورت یکپارچه درآورده که در این‌صورت، طرف‌نظر از محدودیت‌های موجود در طراحی، رویه خود را دنبال خواهد کرد.

بر اساس آنچه در MacBook Pro 2021 وجود دارد، می‌توانیم یک خنک‌کننده حرارتی مشابه را برای آیمک ۲۷ اینچی آینده نیز انتظار داشته باشیم. این بدان معناست که این کامپیوتر به‌احتمال‌زیاد مجهز به تراشه قدرتمند M1 Max است. همچنین گفته می‌شود که اپل درحال‌توسعه پردازنده اختصاصی با دو برابر تعداد هسته پردازندشی و گرافیکی نسبت به M1 Max است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در iMac بزرگ باشد.

این شرکت همچنین بر روی یک نسخه چهار برابر قوی‌تر از تراشه مذکور با پردازنده 40 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 128 هسته‌ای کار می‌کند. این اطلاعات پیش‌تر در نقشه راه داخلی اپل که توسط بلومبرگ لو رفته بود، آمده است. انتظار می‌رود این تراشه هیولا به‌همراه ARM Mac Pro آینده معرفی شود.

اپل پیش‌تر اعلام کرده بود که انتقال سیلیکون خود از اینتل به آرم را ظرف دو سال تکمیل می‌کند و از امروز تقریباً یک سال تا آن زمان فرصت باقی‌مانده است. بنابراین، حداقل باید انتظار داشته باشیم که Mac mini ،iMac و Mac Pro تا پیش از زمستان 2022 رونمایی شوند. به‌احتمال‌زیاد، اپل همه این دستگاه‌ها را در نیمه اول سال آینده معرفی خواهد کرد.

دیدگاه شما پیرامون معرفی آیمک ۲۷ اینچی با طراحی جدید و نمایشگر باکیفیت و سایر مک‌های باقی‌مانده برای استفاده از تراشه اختصاصی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

یکی از سیاست های قشنگ اپل اینه که فرقی نمیکنه شما گوشی آیفون ۴ داشته باشید یا se یا آیفون ۱۳ یا آی مک یا مک بوک ، در همه موارد فقط میتونید انگری بردز بازی کنی و در همه موارد باید با خرید ده تا نرم افزار و …. تم محصول رو عوض کنید و در همه موارد دوبرابر هزینه ساخت پول دادید ، به این میگن سیاست ا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی