حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده ۴۰ هسته ای اپل برای مک ها به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها

پس از عرضه اولین تراشه مخصوص دسکتاپ اپل M1، گزارش شده است که این شرکت در حال کار بر روی توسعه نمونه های جدید از پردازنده خود برای قدرت بخشیدن به مک های آینده می باشد. به طور دقیق تر، بلومبرگ ادعا می کند که اطلاعاتی در مورد مک پرو جدید و مک مینی رده بالاتر را در اختیار دارد که اپل قرار است از پردازنده ۴۰ هسته ای جدید خود، در آن ها استفاده کند.

برنامه اپل برای بهره گیری از پردازنده ۴۰ هسته ای در مک های آینده

تازه ترین شایعات بیان می کنند که نسخه جدید مک پرو، دو برابر کوچکتر از مدل قبلی خود است، با این حال و در حال حاضر، پردازنده اینتل قدرت این مک را تامین می کند. در آینده اما، دو نسخه از این دستگاه در دسترس خواهد بود؛ یکی با 20 هسته و دیگری با پردازنده 40 هسته ای! در حالی که پردازنده گرافیکی به رقم فوق العاده بالای 64 یا 128 هسته می رسد. مک پرو های جدید با اسم رمز 2C-Die و 4C-Die همراه بوده و ۱۶ و ۳۲ هسته با کارایی بالا را در اختیار شما قرار می دهند که دارای هسته های کم مصرف تر برای انجام امور جزئي نیز، می باشند.

پردازنده ۴۰ هسته ای اپل، همان M2 خواهد بود؟

پردازنده ۴۰ هسته ای اپل، همان M2 خواهد بود؟

در مورد نسل جدید مک مینی، انتظار می رود این دستگاه نسبت به نسخه موجود، ارتقا قابل توجهی پیدا کند. گفته می شود از یک پردازنده مرکزی 10 هسته ای و یا 32 یا 64 هسته پردازنده گرافیکی استفاده خواهد کرد. در قسمت بالای شاسی آن نیز، دو پورت جدید قرار خواهد گرفت و حداکثر تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می کند.

این منبع می افزاید که پروژه سطح بالای مک مینی هنوز در مراحل اولیه است و می تواند به تاخیر افتاده و یا به طور کلی منحل شود. بروزرسانی آیمک بزرگتر با پردازنده ۴۰ هسته ای جدید اپل نیز، در دست بررسی می باشد اما تاکنون جزئیاتی در مورد آن منتشر نشده است.

قیمت بالارده ترین مک پرو اپل حدود ۷۰۰ میلیون تومان است

نظر شما راجع به پردازنده جدید ۴۰ هسته اپل و احتمال استفاده مک پرو و مک مینی جدید از آن چیست؟ در صورت ارائه چنین پردازشگری، کار برای رقیبان ویندوزی، بسیار پیچیده تر از وضعیت کنونی خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی