حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ علامت تجاری گلکسی نوت خود را تمدید نکرده است؛ پایان راه این سری محبوب؟

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | تجاری، سامسونگ

سامسونگ در طی حدود یک دهه توانست با دستگاه‌هایی تحت چندین سری از جمله Galaxy S و Galaxy Note، موقعیت خود را به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان، حداقل تا پیش از پیدا شدن سروکله‌ی برندهای نوظهور چینی، حفظ کرده و علاوه‌بر تقویت جایگاه ویژه خود در میان مخاطبان، سود خوبی را از بابت فروش این گوشی‌ها به جیب بزند. با این حال، وقتی نوبت به تمدید علائم تجاری خانواده گلکسی این شرکت می‌شود، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ پس از تمامی حرف‌وحدیث‌ها پیرامون عرضه و یا عدم عرضه گلکسی نوت در سال آینده و همچنین پس از توقف تولید این سری در سال جاری، قصد دارد تا برای همیشه این خانواده محبوب را کنار گذاشته و دستگاه‌های دیگری را جایگزین ‌آنها کند.

عدم تمدید علامت تجاری گلکسی نوت از سوی سامسونگ

اخیرا گزارشی از سوی GalaxyClub منتشر شده است که بیان می‌کند، سامسونگ اکثر علائم تجاری تلفن‌های هوشمند خود را در پایان ماه اوت در کره جنوبی تمدید کرده است. این حرکت به گونه‌ای طراحی شده تا اطمینان حاصل شود که سامسونگ می‌تواند از شناخته‌شده‌ترین سری گلکسی‌های خود در دستگاه‌های آینده نیز استفاده کند.

آیا سری Galaxy Note سامسونگ واقعاً مرده است یا هنوز امیدی وجود دارد؟

اسامی‌ای که با موفقیت وارد فهرست تمدید علائم تجاری شده‌اند به‌شرح مقابل می‌باشد: Galaxy M ،Galaxy A ،Galaxy S و Galaxy Z. بنابراین، متأسفانه علامت تجاری سری Galaxy Note در کره جنوبی تمدید نشده است.

سامسونگ در سال جاری گوشی جدیدی از خانواده گلکسی نوت خود را معرفی نکرد که بخشی از آن به‌دلیل مشکلات مربوط به کمبود جهانی تراشه و بخشی دیگر به‌دلیل تمایل به‌تمرکز بر دستگاه‌های جدید تاشو از سری Galaxy Z بود که موفقیت آنها نیز به اثبات رسیده است.

عدم تمدید علامت تجاری گلکسی نوت از سوی سامسونگ

عدم تمدید علامت تجاری گلکسی نوت از سوی سامسونگ

پایان راه برای خانواده Galaxy Note سامسونگ؟

تصمیم برای عدم تمدید علامت تجاری گلکسی نوت از سوی سامسونگ می‌تواند یک تصادف ساده باشد، اما ممکن است به برنامه‌های بلندمدت این کمپانی برای عدم عرضه گوشی جدیدی از این خانواده محبوب با پشتیبانی از قلم S Pen نیز اشاره داشته باشد.

در نهایت، تنها گذشت زمان مشخص خواهد کرد که سامسونگ برای سری گلکسی نوت چه برنامه‌ای دارد؛ اما با توجه به اضافه شدن اخیر S Pen به Galaxy Z Fold 3 و Galaxy S21 Ultra و همچنین استقبال مثبتی که Fold 3 و Flip 3 در ماه گذشته دریافت کردند، نمی‌توان تصور کرد که چرا سامسونگ باید به‌دنبال معرفی دستگاه جدیدی از سری گلکسی نوت خود باشد!

از این گذشته، پشتیبانی از S Pen داخلی، فرآیند تولید را پیچیده کرده و هزینه‌ها را نیز افزایش می‌دهد. گوشی‌های اخیر گلکسی نوت سامسونگ، از محبوبیت کمتری نسبت به محصولات پرچمدار کمپانی‌های رقیب برخوردار بوده‌اند، بنابراین فروش آنها نیز کمتر بوده و احتمالا به‌همین علت است که کمپانی‌ کره‌ای تولید این سری را برای همیشه متوقف کرده و اعضای تاشو گلکسی زد را جایگزین آنها کرده است.

آیا علاقه به سری Galaxy Note سامسونگ از روی کاربردی بودن است یا احساس؟

دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما علائم تجاری جدید ثبت شده از سوی سامسونگ در ماه گذشته، دال بر اینست که این کمپانی سری گلکسی نوت خود را برای همیشه کنار گذاشته و یا صرفا، در‌حال‌حاضر قصد ندارد نام آنها را ثبت کند و احتمالا در آینده باز هم شاهد ارائه یک گوشی هوشمند از این خانواده خواهیم بود؟ در صورتی‌که سامسونگ گلکسی نوت خود را برای همیشه بدرود گفته باشد، آیا شما هرگز دلتان برای این سری تنگ نشده و خواهان ارائه عضو جدیدی از آن نیستید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

حذف نوت = خداحافظی من با سامسونگ
چرا سامسونگ ‌باید به خاطر یه سری موبایل تاشو مزخرف که نه باتری دارن نه دوربین دارن نه حتی محافظ صفحشون کیفیت ساخت مطلوبی داره ( زد فولد ۲ گرفتم دستم یه ذره صفحشو فشار دادم گود شد ) کنار بزاره؟
من به عنوان یک فن دو آتیشه سامسونگ و کسی که عاشق سری نوته به هیچ وجه این گوشیای تاشو رو جایگزین نمیکنم با نوت ۲۰ الترا که دارم
جالبه بدونین که حتی سامسونگ زورش اومد فریم ز فولد رو اهن ربایی کنه که از طریق شارژ بی سیم قلم شارژ بشه باید حتما به سیم و شارژر وصلش کنیم…
هعی خداراشکر نوت مرد و این روزا رو ندید که قلمشو که سیمی شارژ میشه ۱۰۰ دلار قیمت گذاشتن

خداحافظی تو با سامسونگ = برگشت سامسونگ از تصمیمش و معرفی نوت جدید 😂😂😂

گور خودشو داره با دستاش میکنه …

Mahdi

نوت دوشت داشتنی بود 🤕
ولی حذفش به خاطر گوشی های تاشو کاره اشتباهی🙂🙂

Mohammadreza

به نظرم خیلی حیفه
سری نوت خیلی دوست داشتنی بود

Faez

گوه خورده
اصلا بره ده ساله دیگه سری اسو با نوت الان مقایسه کنن باز سری اس حس نوتو نمیده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی