حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک دور کوتاه با شیائومی Mi Mix 4 : دوربین سلفی زیر نمایشگر چطور است؟

نوشته

2 سال قبل | 18 دیدگاه | حتما بخوانید، شیائومی

سری شیائومی Mi Mix همواره یکی از اصلی ترین تمرکزهایش را در بخش نمایشگر قرار داده است. به همین دلیل همواره دوربین سلفی آن ها یک تبصره خاص داشت. مثلا یا روی لبه پایین بود، یا گوشی کشویی بود یا اصلا دوربین سلفی نداشت! هفته گذشته وقتی شیائومی می میکس ۴ رسما معرفی شد، لقب اولین موبایل تجاری Xioami که دوربین زیر نمایشگر یا CUP دارد را گرفت. امشب می خواهیم یک دور کوتاه با شیائومی Mi Mix 4 بزنیم و ببینیم که دوربین سلفی زیر نمایشگر چطور است؟

یک دور کوتاه با شیائومی Mi Mix 4

شیائومی Mi Mix 4

شیائومی Mi Mix 4

ویدیویی که در این مطلب خواهید دید مربوط به کانال یوتیوب ben’s gadget reviews است. یوتیوبر خوبی که در چین زندگی می کند و دسترسی مناسبی به دستگاه های چینی دارد و به لطف تسلط به زبان انگلیسی می تواند مخاطب جهانی داشته باشد.

ابتدا اجازه بدهید ویدیو ۱۴ دقیقه ای وی از تجربه کوتاهش با می میکس ۴ که شامل آنباکس، تست دوربین سلفی و دوربین اصلی، بررسی اجمالی باتری و نگاهی به نمایشگر می شود، را ببینیم:

 

 

قیمت شیائومی می میکس ۴ در چین از ۷۷۱ دلار آغاز می شود. خود این قیمت مشخص می کند که نباید انتظار یک پرچمدار تمام عیار را داشته باشید. Mi Mix 4 با شارژر ۱۲۰ وات درون جعبه ارایه می شود و تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس را دارد یا مثلا بدنه سرامیکی آن متفاوت از آن چیزی است که عموما می بینیم اما در بخش دوربین خیلی حرفی برای گفتن ندارد. این هم درباره دوربین اصلی و هم دوربین سلفی صدق می کند.

شارژر ۱۲۰ وات شیائومی Mi Mix 4

شارژر ۱۲۰ وات شیائومی Mi Mix 4

ابتدا باید گفت که قطعا عملکرد پنل نمایشگر در بخش دوربین سلفی که زیر آن پنهان شده واقعا خیلی خوب و بهتر از دوربین زیرنمایشگر گلکسی زد فولد ۳ است. با این حال در بخش عکاسی هم عملکرد خوبی را شاهدیم اما در همه شرایط. مثلا در برخی شرایط که در ویدیو دیده شد عملکرد عکاسی خیلی بد نیست اما در برخی سناریوهای سخت گیرانه رسما افتضاح است.

فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ در گلکسی زد فولد ۳ چیست و تا چه حد مؤثر است؟

اگر هم به فکر فیلم برداری یا مکالمه تصویری و کنفرانس ویدیویی با می میکس ۴ هستید باید همان حرف معاون شیائومی را به شما یادآوری کنم: “می میکس ۴ دستگاهی متمرکز بر تجربه تمام صفحه است نه عکاسی سلفی”

مقایسه دوربین سلفی زیرنمایشگر شیائومی می میکس ۴ با دوربین سلفی عادی گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه دوربین سلفی زیرنمایشگر شیائومی می میکس ۴ با دوربین سلفی عادی گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه دوربین سلفی زیرنمایشگر شیائومی می میکس ۴ با دوربین سلفی عادی گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه دوربین سلفی زیرنمایشگر شیائومی می میکس ۴ با دوربین سلفی عادی گلکسی اس ۲۱ اولترا

مشکل فوکس دوربین پریسکوپی شیائومی می میکس ۴

در بخش دوربین اصلی هم شاهد عملکرد درخشانی نیستیم. نه دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی چنگی به دل می زند، نه دوربین پریسکوپی و نه دوربین فوق عریض. در حقیقت دوربین پریسکوپی که چه در روز و چه در شب مشکل فوکس جدی دارد. دوربین های دیگر هم حتی در مقایسه با پرچمدار فعلی شیائومی، عملکرد پایین تری دارد:

مقایسه دوربین اصلی شیائومی می میکس ۴ با شیائومی می ۱۱ اولترا در شب

مقایسه دوربین سلفی زیرنمایشگر شیائومی می میکس ۴ با دوربین سلفی عادی گلکسی اس ۲۱ اولترا

در مجموع فکر می کنید با قیمت مناسبی که Mi Mix 4 دارد و با این عملکرد آیا ارزش خرید خوبی برای شما خواهد داشت؟ به نظر شما بهتر نبود سری می میکس به سمت “بی نقص بودن” میل می کرد تا یک پرچمدار عادی یا حتی با این عملکرد دوربین و قیمت، یک پرچمدار اقتصادی؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanha122

بعله اینم شاهکاری ک دوستان میگفتن

S AH

خب باید یک جواب تقریباً طولانی (!) به این دوست عزیزمون بدم که از قضا ترول ( هتک حرمت به فن های خوب سامسونگ نباشه )
۱_قیمت شیائومی می میکس ۴ در چین از ۷۷۱ دلار آغاز می شود. خود این قیمت مشخص می کند که نباید انتظار یک پرچمدار تمام عیار را داشته باشید
۲_ «نباید» انتظار یک پرچمدار تمام عیار را داشته باشید. Mi Mix 4 با شارژر ۱۲۰ وات درون جعبه ارایه می شود و تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس را دارد یا مثلا بدنه سرامیکی آن متفاوت از آن چیزی است که عموما می بینیم
۳_ابتدا باید گفت که «قطعا» عملکرد پنل نمایشگر در بخش دوربین سلفی که زیر آن پنهان شده واقعا خیلی خوب و بهتر از دوربین زیرنمایشگر گلکسی زد فولد ۳ است
۴_با این حال در بخش عکاسی هم عملکرد خوبی را شاهدیم اما نه در «همه» شرایط. مثلا در برخی شرایط که در ویدیو دیده شد عملکرد عکاسی «خیلی» بد نیست اما در برخی سناریوهای «سخت گیرانه» رسما افتضاح است.
۵_ این گوشی داره با پرچمدار های بالا ۱۲۰۰ دلار شیائومی و سامسونگ مقایسه میشه نه با A03s
۵_حرف معاون شیائومی را به شما یادآوری کنم: “می میکس ۴ دستگاهی متمرکز بر تجربه تمام صفحه است نه عکاسی سلفی”

Tanha122

وقتی شما اسم بهترین پرچم دارو روش میزاریی باید بهترین باشه . پس شما ترول هستی ک نمیتونی انتقاد رو بپذیری وقتی ن دوربین درست حسابی داره ن صحفه نمایش عالی در حد پرچم دارا ن ی خنک کنند گرافیتی درست حسابی چجور میگی بهترین .شما میگین توی چین . نمیگید بازار جهانی قیمت این گوشی رو با بازار جهانی مقایسه میکنید ک اصلا فکر نکنم شوخیش هم خنده دار باشه در حالی ک اس ۲۱ الترا قیمتش الان ۹۹۰ دلار هست دوم صحفه نمایش ضعیف نسبت به پرچم داران . دوربین ضعیف تر سوم پردازنده ک میگید پردازنده نیس بخاری هست به خاطر بخاری بودنش هم باتری درست حسابی نداره و اصلا قابل مقایسه با اس ۲۱ الترا نیس حتی نمیشه با اس ۲۱ پلاس مقایسش کرد .

Mahdi

احیانا اون بخش پردازنده یه کم تند نرفتی؟ اگه بخاریه اس۲۱الترا هم بخاریه اگه اگزینوس هم بخاری نیست عوضش هم ضعیفتره و هم دوربین اگزینوسه از اسنپدراگونه ضعیفتره ، صفحه نمایش رو باهات موافقم که در حد اس۲۱الترا نیست و دوربین هم ولی جنس بدنه میکس۴ رو با هیچ گوشی عوض نمیکنم ، حسی که میکس ۲ اس بهم میداد رو فقط این گوشی میتونه بهم بده ، حالا میخواد دوربین و صفحه نمایشش بهترین نباشه

m.b

رفیق عزیز نسل رفتار شما خیلی وقته منقرض شده… شما یا سنت کمه هنوز به اون بلوغ نرسیدی که بفهمی منقرض شده اینطور رفتار های مشمئز کننده و یا تو باغ نیستی که amir و chalton و sina و genesis و الباقی همه منقرض شدن… یا حداقل رفتاراشون در قالب اکانت های جدید کمی عوض شده…
به غیر از نوع رفتارت سطح اطلاعاتتم متاسفانه افتضاحه…
در بخش جمعبندی که یه جمعبندی حق به جانب مشخص یود اما در جزئیات هم در بخش خنک کننده و هم در بخش پردازنده تر زدی دوست گرامی… توصیه میکنم مدتی جای باز کردن زبان چشم ها رو باز کنی بری چند تا مطلب مفید راجب اسنپدراگون 888 پلاس و انواع خنک کننده ها و اینکه کدوم شرکت تو این بخش همیشه عقب بوده و کدوم شرکت همیشه جلو و پیشرو بخونی برگردی تا لااقل شان ارائه توضیحات داشته باشی که یکی مثل من فقط ازت ایراد نگیره!

با تمام احترام بهت مصطفی
خودتم دست کمی از این ریتاردا نداری که اسم منو پیش اونا میاری
البته میدونم قضیه از کجا شروع شده کمی قبل از اینکه که اسم پروفایل عوض کنم ( اسم الانم ) طوری شستمت باعث شد چهره واقعیتو رونمایی کنم بعدم شروع کردم یه مدت تمسخر شیا با تعریفای عجیب
فکر کنم نیاز نباشه اون پستو برات بیارم شروع کردی بزله گویی کردن 😂 الانم میدونم به حساب بی سوادیم و کم اطلاعیم میزاری پس دلیلی ندارم بحثو بیشتر کش بدم فقط یه یاد آوردی کردم کامنتاتو ببینی 👍

نه خدا وکیلی دم شیائومی گرم.
چیزی که تو زد فولد ۳ و آکسون ۳۰ ندیدیم اینکه نمیتونن درست حسابی ادیت نرم افزاری کنن ولی تو Mix4 داریم میبینیم که سعی میکنه پیکسل ها که دچار شکست نور میشه رو ادیت نرم افزاری کنه.😀👌🏼

درسته
اینو صبح دیدم و تو ۲ تا از گروه های تـلگـرام فرستادم…
راستش همون روز/شب معرفی ازش تعریف و تمجیدهامون رو کردیم اما واقعیت اینه: واقعاً به دور از تعصب جا برای انتقاد و آنالیز دقیق داره(همون‌طور که به ماهیت فایند ایکس ۲ پرو و ۳ پرو خرده میگرفتن…).
حالا شاید بعداً درباره چندتا گوشی پر سروصدا و بحث برانگیز(حداقل از این حیث که به جهت وجهه و اعتباری که داشتن انتظارات ازشون زیاد بود) یه تجزیه تحلیل عریض و طویل رفتم ولی الان در حد خلاصه میگم؛
انصافاً هرچی با خودم کلنجار رفتم نتونستم به یه شِمای کلی و تعریف قابل درکی از هدف‌گذاری شیائومی برسم. دلیلش واضحه؛ رفتار ضد و نقیض از طرف خود شیائومی! بله درسته انگار تکلیف خودش با خودش و کاربران و مخاطبانش مشخص نیست و سردرگمه.
“اگر هم به فکر فیلم برداری یا مکالمه تصویری و کنفرانس ویدیویی با می میکس ۴ هستید باید همان حرف معاون شیائومی را به شما یادآوری کنم: “می میکس ۴ دستگاهی متمرکز بر تجربه تمام صفحه است نه عکاسی سلفی””
روی صحبتم با همین معاونیه که اومده اینطوری توجیه کرده. آقا ما میدونیم و خودمم گفتم که نمونه ی دوربین سلفی زیر نمایشگر شیائومی و ZTE رو بهتر از نمونه ی سامسونگ دیدم. اما خب اگه میکس ۴ دستگاهی متمرکز بر تجربه ی تمام صفحه ست نه عکاسی سلفی، پس بزرگوار چرا برای محکم کاری(سلفی با دوربین اصلی) و جلب رضایت مشتریان اونم تو سطح پرچمدار پریمیوم ، نکردین به جای اون می ۱۱ اولترا که خودش دوربین سلفی داره ، یه نمایشگر ثانویه منتها با دو برابر اندازه ی اون ۱.۱ اینچ که بیشتر فانتزی بود تا کاربردی، بندازین تو/روی قاب پشت میکس۴ ای که به مراتب نیاز حیاتی تری بهش داره؟؟؟!
همین ایراد به ZTE هم وارده . باز حداقل سامسونگ هوشمندانه عمل کرده و پیش خودش گفته هرکس به سلفی باکیفیت تری
رو زد فولد ۳ نیاز داشت می‌تونه از سلفی نمایشگر بیرونی یا حتی با باز کردن گوشی به همراه ترکیب دوربین اصلی(با کمک نمایشگر بیرونی) استفاده کنه‌…

بیاین از یه زاویه ای که حق به جانب نباشه و شاید نقطه نظر و دیدگاه خیلی از کاربران باشه به ماجرا نگاه کنیم…
صحبت و ادعای این جناب معاون؛
“نقل قول مذکور توسط William Lu، معاون ارشد شیائومی در صفحه رسمی حساب کاربری وی در Weibo بیان شده است.

لو به کاربران توصیه می‌کند در صورت تمایل به گرفتن عکس‌های سلفی با بهترین کیفیت ممکن توسط دوربین جلو، گوشی‌هایی با سوراخ و یا بریدگی نمایشگر تهیه کنند.”

خب دوست عزیز طبق حرف شما ، می ۱۱ اولترایی که پانچ هول داره عکس های سلفی با بهترین کیفیت ممکن رو فراهم می‌کنه دیگه که براش اون صفحه نمایش فسقلی ۱.۱ اینچی رو گذاشتین؟؟؟
یا اگه اون نمایشگر ثانویه خیلی تو تجربه ی کاربری نقش بسزایی ایفا میکرد پس چرا حذفش کردین و رو میکس ۴ به شکلی بهتر و حرفه ای تر پیادش نکردین؟؟؟

Mahdi

نتیجه گیری : نه این گوشی نه زد فولد۳ و نه هیچ سلفی زیر نمایشگر دیگه ای چنگی به دل نمیزنن ولی طراحی این گوشی منو شگفت زده کرد واقعا سرامیک یه چیز دیگست ، ویدیو یوتیوب Frankie tech رو ببینید متوجه میشید ، حتی صفحه نمایشش هم فوق العاده هست و کسی که از آخرین اخبار گوشی بی خبره میکس۴ رو بهش نشون بدید سلفی رو نمیتونه تشخیص بده ، در مورد دوربین اصلی هم این مشکل فوکوس که میگن ایراده بنظرم باید یه فوکوس لیزری میزاشت ولی تو به کار گیری hmx ازش ایراد نمیگیرم چون واقعاً الانم عکسای می۱۰پرو منو به وجد میارن

AŁɪ

دوربین زیر نمایشگر فعلا چرته …

m.b

برای تولید عمومی اول به نظر من خوبه… خصوصاً که بین عکسایی که قرار گرفته تقریباً همشون سناریو های خاص و سخت هستن(یکی شب و دو تا تابش مستقیم نور) با این حال باز تو سناریوی شب خوب عمل کرده… تو سناریو های عادی عکس نمونه ice universe گرفته که خیلی بهتر از سناریو های سخت‌تری هست که اینجا مد نظره…

comment image

همونطور که مشخصه اگر نمیگفتم این نمونه سلفی زیر صفحه میکسه کمترکسی شک به یه دوربین زیر صفحه داشت…نتایج در سناریو های عادی برای دوربین زیر صفحه جلوتر از قابل قبول هست به نظرم…

Tanha122

شما تر زدی دوست عزیز فعلا ک سامسونگ بهترین استفاده رو از اسنپ ۸۸۸ کرده کلا ۲۰ هزار امتیاز تو اختلاف بنچمارک می ۱۱ الترا بیشتره سامسونگ هست ولی فقط برای ۲۰ هزار امتیاز گوشی سامسونگ بیست ساعت بیشتر از می ۱۱ الترا شارژ دهی داره دمای می ۱۱ الترا حد اقل ده درجه در استفاده های سنگین بیشتر از گوشی سامسونگ میشه چند بار نخواستم جوابت بدم ولی اینقدر حرفات جک بود ک دیگه نتونستم جوابت رو ندم حالا بماند ک وقتی از شارژر ۱۲۰ وات هم استفاده میکنی این گوشی میشه بخاری . بعد هم نوع و اسن خنک کننده این گوشی رو بگو تا ما هم بدونیم 😊

Tanha122

https://www.antutu.com/en/ranking/rank1.htm اینجا هم نگا بندا اختلاف امتیاز ها رو ببین بعد بیا حرف بزن

Tanha122

comment image
اینم نگا کن خب دیگه حالا اون می ۱۱ الترا بود ک میگفتی پادشاه همه گوشی ها این ک دیگه هیچی هم نیست بخاری به تمام معناس قشنگ امتیاز باتریش زیر ۸۵ ساعت میاد البته اینارو خاستم قبلا بفرستم ولی چون ی متعصب هستی و سواد رسانه ای نداری گفتم ولش کن بهتره باهات بحث نکنم طرفداری از ی گوشی میکنی ن صحفه نمایش درست حسابی داره ن دوربین درس حسابی(درحد پرچم داران پریموم) پردازنده هم ک دیگه معلومه ۸۸۸ ک شیا استفاده کرده به دلیل ناتوان بودن مدیریت گرما خانواده می ۱۱ فاجعه بودن حالا اینجا ک دیگه ورژن اورکلاک شده ۸۸۸ هست و خودش ی فاجعس حالا دست شیا باشه دیگه از فاجعه هم میگذره

دقیقا زدی تو هدف
یکی از مزخرف ترین کنترل دما رو پرچمدارای اصلی شیائومی دارن
فکر میکنم منظور ایشون گوشیایی مثل پوکو اف ۳ یا بلک شارک یا… از خود شیا بود میگفت خنک کننده خوبی دارن و اصلا پرچمدارای اصلی شیا رو در خور مقایسه با رقباشون نمیدونستن اصلا!
اینکه کوالکام گند زده تو پردازنده امسال به لطف سامسونگ شکی نیست ولی اینکه شیا هم یکی از بدترین عملکردا رو تو کنترل دما داره شکی نیست

چندین بار بش گفتم به دلیل نداشتن خنک کننده گرافیتی درست و حسابی در خانواد می ۱۱ به شدت مشکل دما دارن ولی اصلا نمیفهمه ی حرف های میزنه اگه ادم جوابش بده انگار داره خودش رو مسخره میکنه

m.b

البته اضافه کنم تو مواقع نور شدید گویا هنوز الگوریتم جای پیشرفت زیادی داره… گویا عکسای اون سناریو یک تا دو درجه جای روشنتر شدن دارند…موضوع دیگری که هست اینه که دوام این صفحات هم چقدر باشه و تا آخر همینطور پایدار بمونند یا نه… برای همین ممکنه میکس رو امسال در سطح جهانی نبینیم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)