حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی Mi Mix 4 با دوربین سلفی زیر نمایشگر، اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس و شارژر ١٢٠ وات رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 22 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، شیائومی

شیائومی برندی نوآور و پیشرو در بازار است. این کمپانی چینی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده است. به همین صورت، چینی‌ها توانسته‌اند بارها محصولات جذابی را به مخاطبان خود ارائه دهند. امروز، شیائومی طی مراسمی بزرگ از شیائومی Mi Mix 4 رونمایی کرده است! این دستگاه، دارای مشخصاتی نوآورانه و جذاب اعم از دوربین سلفی درون نمایشگر است.

پرچمدار جدید شیائومی Mi Mix 4 با مشخصاتی جذاب ارائه شد

شیائومی حدود سه سال پیش گوشی Mi Mix 3 خود را معرفی کرده بود. این دستگاه، دارای نمایشگری بی زائده به لطف دوربین سلفی با مکانیزم کشویی بود. همچنین این دستگاه دارای ١٠ گیگابایت حافظه رم بود.

 

شیائومی می میکس ۳ (Mi Mix 3) با ۱۰ گیگابایت حافظه رم، طراحی کشویی و شارژر وایرلس درون جعبه معرفی شد

 

و در نهایت، Mi Mix 4 امروز رونمایی شد. این دستگاه مدت زیادی در شایعات حضور داشت و سرانجام شیائومی به این شایعات پایان داد. شیائومی می میکس ۴ دارای مشخصات جذابی است و احتمالاً ارزش این همه صبر را داشته است. بنابراین، اجازه دهید تا مشخصات فنی این دستگاه را بررسی کنیم.

در ابتدا، از بخش ارتباطات شروع می‌کنیم. این گوشی از شبکه 5G در سه حالت SA و NSA و Sub-6 پشتیبانی می‌کند. هرچند شیائومی می میکس ۴ دستگاهی متمرکز بر ارگونومی و خوش دستی نیست. چرا که وزن و ضخامت این گوشی به ترتیب برابر با ٢٢۵ گرم و ٨ میلی متر است. شیائومی در دستگاه پرچمدار جدید خود، از گوریلا گلس ویکتوس برای محافظت از نمایشگر استفاده کرده است. بدنه پشتی این دستگاه نیز از نوع سرامیک است. در کل، این دستگاه از متریال پریمیومی بهره برده است.

نمایشگر استفاده شده در شیائومی Mi Mix 4، دارای قطر ۶.۶٧ اینچی است. همچنین پنل این نمایشگر از نوع AMOLED است و وضوح +FHD دارد. از دیگر مشخصات نمایشگر می میکس ۴، می‌توان به رفرش ریت ١٢٠ هرتزی، قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ و محتوای +HDR10 اشاره کرد. نکته مهم می میکس ۴ نسبت به نسل‌های قبلی آن، در مورد بخش دوربین سلفی است.

نمایشگر می میکس ۴ به مانند نسل‌های قبلی بدون زائده است. اما با این تفاوت که دوربین سلفی این دستگاه درون نمایشگر آن قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که تراکم پیکسلی ٣٨۶ پیکسل بر اینچ در نمایشگر این گوشی، نسبت به رقبا در بیشترین میزان قرار دارد. بنابراین، با وجود تراکم پیکسلی بیشتر، مشاهده دوربین سلفی درون نمایشگر بسیار سخت‌تر خواهد بود. در نتیجه، در هنگام استفاده از این گوشی مشکلی هنگام کارکرد نخواهید داشت.

بر خلاف شایعات، خبری از رابط کاربری MIUI 13 در این گوشی نیست. بلکه رابط کاربری موجود در این گوشی، همان MIUI 12.5 است که با اندروید ١١ همراه شده است. در ادامه، شیائومی می میکس ۴ تنها اولین گوشی شیائومی با دوربین سلفی درون نمایشگر نیست. بلکه این گوشی از تراشه Snapdragon 888 Plus برای اولین بار استفاده کرده است. بنابراین، عنوان اولین گوشی مجهز به تراشه پرچمدار جدید کوالکام به این دستگاه می‌رسد. اسنپدراگون ۸٨٨ پلاس دارای حداکثر فرکانس کاری پردازنده مرکزی ٣ گیگاهرتزی می‌باشد. متأسفانه خبری از درگاه کارت حافظه جانبی در این گوشی نیست. اما شیائومی برای می میکس ۴ حافظه داخلی ٢۵۶ یا ۵١٢ گیگابایت از نوع UFS 3.1 را در نظر گرفته است. در کنار آن نیز ١٢ یا ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ به چشم می‌خورد.

 

کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد: Snapdragon 888 Plus برای بهبود AI

 

نوبت به بخش سیستم دوربین این گوشی پرچمدار تازه وارد می‌رسد. شیائومی در بخش دوربین اصلی، از سه سنسور با وضوح ٨+١٣+١٠٨ مگاپیکسلی استفاده کرده است. سنسور ١٠٨ مگاپیکسلی این گوشی، همان ISOCELL HMX است که در می ١٠ پرو نیز به کار رفته بود. لرزشگیر اپتیکال نیز در این دستگاه موجود است. قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ ٣٠ فریم در این گوشی موجود می‌باشد. شیائومی برای اولین بار از لنز پریسکوپ تله فوتو در گوشی‌های سری Mix استفاده کرده است. این لنز، به وسیله سنسور ٨ مگاپیکسلی عمل می‌کند. فاصله کانونی لنز پریسکوپی این گوشی، ١٢٠ میلی متر است. بنابراین، شما می‌توانید از قابلیت زوم ۵ برابر اپتیکال این گوشی استفاده کنید.

دوربین شیائومی Mi Mix 4

تمام این‌ها، مربوط به بخش دوربین اصلی بودند. اما دوربین سلفی Mi Mix 4 یکی از بخش‌های مهم این گوشی است. چرا که شیائومی برای اولین بار از دوربین سلفی درون نمایشگر در این دستگاه استفاده کرده است. یک سنسور با اندازه پیکسل‌های ١.۶ میکرومتر و وضوح ٢٠ مگاپیکسلی وظیفه ثبت عکس‌های سلفی در این گوشی را دارد. به ادعای شیائومی، این دوربین سلفی کیفیت خوبی دارد. این دستگاه بیش از ١,۰٠٠ روز تحت توسعه بوده است. بنابراین، شیائومی از عملکرد صحیح اجزای آن اطمینان حاصل کرده است. به هر حال، بهتر است تا زمان انتشار تست‌های دوربین سلفی شیائومی می میکس ۴ شکیبا باشیم.

در ادامه مشخصات گوشی پرچمدار جدید شیائومی، این گوشی از اسپیکر استریو بهره مند شده است. این اسپیکر، با همکاری Harman Kardon به اصطلاح تیون شده است. اسپیکر خطی این دستگاه، بخشی است که شیائومی روی آن مانور دیگری دارد. از سوی دیگر، وای فای ۶ و بلوتوث نسخه ۵.٢ در این گوشی موجود هستند. در خبری مسرت بخش، شیائومی از تراشه Ultra-Wide Band در این دستگاه اعلام کرده است. به همین صورت، به نظر می‌رسد که شیائومی یک اسمارت تگ را نیز در کنار شیائومی Mi Mix 4 رونمایی کند. به همین صورت، شیائومی جزئیات زیادی را از این تراشه اعلام نکرده است. در یک اقدام عجیب، شیائومی همچنان از درگاه Type-C 2.0 در این دستگاه پرچمدار استفاده کرده است. ظاهراً چینی‌ها اعتقاد چندانی مبنی بر استفاده از نسل‌های جدیدتر Type-C در محصولات خود ندارند.

شیائومی Mi Mix 4

شیائومی Mi Mix 4

حسگر تشخیص اثرانگشت شیائومی می میکس ۴ از نوع اپتیکال است و درون نمایشگر آن واقع شده است. در انتها، نوبت به بخش سیستم باتری و شارژر این دستگاه می‌رسد. باتری شیائومی می میکس ۴، دارای ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی است. از سوی دیگر، شارژرهای سیمی ١٢٠ واتی و بی سیم ۵٠ واتی توسط این گوشی پشتیبانی می‌شوند. بر اساس اعلام رسمی شیائومی، با استفاده از شارژر سیمی ١٢٠ واتی، این گوشی تنها در ١۵ دقیقه کاملاً شارژ می‌شود. شارژر بی سیم نیز این کار را در مدت زمان ۴۵ دقیقه انجام می‌دهد. خب، ما یک دستگاه جذاب و جالب را از شیائومی شاهد بودیم. این گوشی طراحی جذاب، مشخصات سخت افزاری خیره کننده و امکاناتی ویژه دارد. اما قیمت آن به چه صورت است؟

نظر شما در مورد شیائومی می میکس ۴ و مشخصات آن چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند رقبای خود را به چالش بکشد؟ کدام ویژگی این دستگاه را بیشتر می‌پسندید؟

 

قیمت شیائومی Mi Mix 4 مشخص شد: از ۷۷۱ دلار

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

آن طور هم که گفتن پر زرب و برق نی اما خوبه.
خیلی بهتر از سامه خیلی حیف پول که آدم بده ای کره ای ها

m.b

قیمت اشتباهه… 4999

comment image

در واقع حتی از mi 11 ultra هم 1000 یوان ارزونتر برخلافِ شایعات… طبیعی هم بود چون مشخصات دوربین اونو نداره… هم قیمت mi 11 pro قرار داده شده…

ممد بمولا

شیائومی حداقل واسه سری میکس خساست به خرج نمیدادی 🙁
واقعا جز دوربین زیر صفحه هییییییچ چیز خاص دیگه ای نداره
شارژر 120 وات رو قبلا هم دیدیم
حتی دوربین زیر صفحه هم همینطور
من انتظار دوربین و صفحه بهتری داشتم که واقعا ناامید کرد منو

m.b

دوربین چرا اما صفحه بهتر از این راه نداشت واقعاً… شارژر هم نسل دومه…(که بعداً راجبش توضیح میدم)
این سری واو پارمتر ها همه افشا شده بود هرچند بخاطر حفظ قیمت واو پارامتر های زیادی هم نداشت…(شارژر وایرلس بود تا حدی و دوربین زیر صفحه و بدنه یکپارچه سرامیکی که دوباره برگشته)

ouji

نخر . اگه چیزی نداره تو نخر

Mahdi

من که خوشم اومده ، هم بدنه و هم طراحی ، دوربینش هم با اینکه قدیمیه ولی کیفیت خوبی داره مخصوصا اینکه با پردازش تصویر اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کیفیتش بهتر هم میشه ، شارژر هم مگه از ۱۲۰ وات بیشتر داریم که میگید خساست به خرج داده؟

رو کاغذ که خوبه و فعلاً چون این فناوری نوپاست و رقبای زیادی نداره بهترین نمونه ی موجوده تا ببینیم فردا سامسونگ چیکار می‌کنه…
در کل با اینکه می‌دونم راهکار و ترفندش برای سلفی متفاوت از گوشی های متداول دیگه ست اما اگه ملاک رو dxo در نظر بگیریم به نظرت امتیاز سلفیش از می ۱۰ اولترا و می ۱۰ تی پرو بیشتر میشه؟؟

به هیچ وجه امتیازش بیشتر نمیشه. شرکت مجبوره بگه خوبه. هیچ بقالی نمیگه نشات من ترشه. انتبازش شاید بین 40 تا 60 باشه

ouji

گوشی بسبار خوبیه
افرادی که از این گوشی ایراد بنی اسرائیلی میگیرن گوشی که الان دارن و تو دستشونه چیه؟ مال چند سال پیشه؟
نمیتونید این گوشی بخرید و اگه میتونستید بخرید ازش تعریف و تمجید میکردید

m.b

این حرف منو یاد جوابی که به ما در گذشته میدادن میندازه… اون موقع ما ایراد گرون بودن رو از تولیدات دیگر شرکت ها میگرفتیم و همبنو بهمون میگفتن… به نظرم دلیل خوبی نیست…
میکس امسال به اندازه کافی خوب بوده اما خب رفقا هم حق دارن که بگن به اندازه نسل های اول هیجان راه ننداخته تو دلشون و این موضوع در منم وجود داره و دلایل مختلفی پشتش هست که بعضیاش اصلاً به خوب یا بد بودن این گوشی ربط نداره بلکه به میزان افشاهایی که شد و جذابیت مراسم رو کم کرد ربط داره مثلاً…

M.tvi

دوربینش نا امیدم کرد
طراحی و سخت افزار خوبی داره ولییی من هیچ نشونه‌ای از mi mix بودنش نمیبینم!!! طراحی و نوآوریش رو مقایسه کنید با ۳ سری اول
دوربین زیر نمایشگر هم توی عکس‌ها به راحتی میشه دید و محو کامل نیست
سری های قبلی رو بیشتر ترجیح میدم
با اینکه طرفدار شیائومی هستم ولی نمره‌ی بالایی به این سری نمیدم 👎

m.b

“دوربین زیر نمایشگر هم توی عکس‌ها به راحتی میشه دید”
این دیگه فکر میکنم نامردیه…انصافا هیچکدوم از 10 عکسی که از زاویه جلو من دیدم اینطور نبوده… البته فکر میکنم اشتباهت با من یکیه چون منم اولش فکر کردم اون دایره دوربینه اما اون دایره‌ای که شما تو بعضی عکسا میبینی گلس گوشی هست که تو محوطه دوربین برش خورده… اگر نه که عکسی که منظورته رو بفرست ماهم ببینیم… ممنون 🙏

M.tvi

منم منظورم همونه احتمالا شاید همون گلس که میگی باشه

m.b

آره از روبه رو دیده نمیشه… فقط باید از طرفین با کلی دقت محوطه‌شو تشخیص داد…

مشخصات که تا به اینجا عالیه.
ولی به خاطر خاص بودن این گوشی از دوربین جلوش یکم زده.

m.b

برای من میکس امسال از چند هفته پیش که کم کم افشا میشد آروم آروم جذابیتشو از دست داد و مراسم رو هم ندیدم مستقیم اما خبرا رو عمیق تر از بقیه دنبال کردم لحظه به لحظه…
برام دو نقطه روشن و دلپذیرتر داشت…
اولیش برگشت بدنه تمام سرامیکی حتی در فریم ها بود که امضا و اصالت طراحی شیائومی هست که تا کسی در دست نگیره نمیتونه تصورش کنه…
که اینبار گویا 30 درصد سبکتر هم شده بود…
و دومیش که برام پررنگتر از اولی بود این بود که شیائومی یکی از بزرگترین ریشه های دلایلی که برای بد بودن شارژر های سریع میاوردن کامل برید…
تو ترنجی اشاره نشده ولی میکس 4 به همین تعداد یعنی 4 نوع حالت شارژ مختلف داره…
میشه گوشی رو از 0 تا صد در 15 دقیقه یا 21 دقیقه یا 28 دقیقه یا 45 دقیقه بسته به سلیقه و احتیاج و نیاز شارژ کرد…
دو حالت اول برای شارژ سیمی و دو حالت دوم برای شارژ بیسیمه… یعنی هم برای بیسیم و هم سیمی حالت استاندارد و یا فست دارید که در کل چهار حالت میشه…
برای سیمی قبلاً همچین امکانی داشتیم اما اینکه برای بیسیم هم فمر شده قابل تقدیر بود برام…
به صورت کلی از این دو موضوع که برام تازگی داشت لذت بردم اما بگی نگی از حالتای امنیتی‌ای که اضافه شده و امکانات آنتت‌دهی گسترده‌ش هم خوشم اومد…
اما به میکس 1 تو زمان خودش 4.8 و میکس 2 4.7 و میکس 2s هم 4.8 و میکس 3 کشویی 4.5 میدادم…
از 5 بهش 4.6 میدم به نسبت قیمتش…

AŁɪ

دیر رسیدم ببینم ، گوشی خوبیه 👏 از طراحیش خوشم اومد ♥️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️