حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی دقیق شارژر ۱۲۰ وات شیائومی Mi Mix 4 : دما، توان واقعی و سرعت

شارژر ۱۲۰ وات شیائومی یکی از جذابیت های برخی پرچمدارهای این شرکت چینی است. وقتی این شارژر با Xiaomi Mi 10 Ultra ارایه شد، با هم سرعت آن را بررسی کردیم. سپس در یک بررسی دقیق تر دیدیم که گرمای حاصل از فست شارژ ۱۲۰ وات شیائومی چقدر است. امروز می خواهیم در یک ویدیو پرجزئیات به بررسی دقیق شارژر ۱۲۰ وات شیائومی Mi Mix 4 بپردازیم. اینجا دما، توان واقعی و سرعت در بازه های ۱۰ درصدی سنجیده خواهد شد و نتایج جالبی هم کسب خواهد شد.

بررسی دقیق شارژر ۱۲۰ وات شیائومی Mi Mix 4

اجازه بدهید ابتدا مشخصات روی شارژر ۱۲۰ وات Xioami را با هم ببینیم و درباره آن صحبت کنیم:

مشخصات شارژر ۱۲۰ وات Xiaomi

مشخصات شارژر ۱۲۰ وات Xiaomi

همانطور که می بینید، اگر با برق ۱۲۰ ولت به برق متصل شود خروجی حداکثر آن ۲۰ وات و ۴.۸ آمپر خواهد بود. این یعنی حداکثر توان ۹۶ واتی با این وجود اما اگر مثل کشور ما برق ۲۲۰ ولت داشته باشید حداکثر خروجی ۱۲۰ وات را با مشخصات ۶ آمپر و ۲۰ ولت خواهد داشت.

همچنین این شارژر شیائومی برای بازار ما که برق ۲۲۰ ولت دارد، می تواند خروجی های متنوع زیر را ارایه کند:

  1. ۱- ۱۵ وات با ۵ ولت و ۳ آمپر
  2. ۲- ۲۷ وات با ۹ ولت و ۳ آمپر
  3. ۳- ۶۶ وات با ۱۱ ولت و ۶ آمپر
  4. ۴- ۱۲۰ وات با ۲۰ ولت و ۶ آمپر

بسیار خوب، این شارژر روی می میکس ۴ چطور عمل خواهد کرد؟

شیائومی Mi Mix 4 با دوربین سلفی زیر نمایشگر، اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس و شارژر ١٢٠ وات رسماً معرفی شد

در ویدیو که با هم خواهیم دید، یک تست جامع برگزار می شود. اینجا توانی که شارژر به دستگاه می دهد روی چندراهی برق آن نشان داده می شود. دمای Xioami Mi Mix 4 در بازه های ۱۰ درصدی اندازه گرفته می شود. میزان شارژ شدن باتری در هر ۱۰ دقیقه (mA/10min) سنجیده خواهد شد و در نهایت مدت زمان شارژ شدن کلی دستگاه مشخص می شود.

بیاید به تماشای این ویدیو که از کانال یوتیوب TechNick برای شما در ترنجی ارایه شده است:

 

همانطور که دیدید، شیائومی Mi Mix 4 در این تست طی ۲۱ دقیقه از ۱ تا ۱۰۰ درصد شارژ شد. توجه داشته باشید که این با ادعای ۱۵ دقیقه ای Xioami متفاوت است. اما دلیل اختلاف چیست؟ خب اول توجه داشته باشید که در این تست از یک نمایشگر همیشه روشن شخصی سازی شده استفاده می شود. به دلیل سرعت شارژ بالای این دستگاه، AOD مذکور باید مدام اطلاعات را بررسی و به روز کند. این می تواند سبب سهم کم اما قابل ذکری در مصرف انرژی، پردازش و دما شود. البته همانطور که گفتیم این تست واقعا تست خوبی است و این راه حل خیلی بهتری نسبت به روشن بودن کامل نمایشگر یا مدام چک کردن درصد باتری از روی صفحه قفل است.

دلیل اصلی را می توان در رسیدن دما به بالای ۵۰ درجه سانتی گراد با عبور از ۵۰٪ شارژ پس از حدود ۵ دقیقه و نیم است. بله، شیائومی می میکس ۵ می تواند در مدت ۵.۵ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شود و دمای دستگاه زیر ۵۰ درجه سانتی گراد باقی بماند. عملکرد جذابی است!

با این حال وقتی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد هستیم دما تا ۵۳.۹ درجه بالا می رود و دستگاه تلاش می کند که دما را کنترل کند. اینجاست که توان شارژ به شدت کاهش میابد و پس از روشن شدن نمایشگر دستگاه حتی لحظه ای به زیر ۱۰ وات می رسد.

مشخصا این یک عکس العمل به جا برای مدیریت دمای دستگاه است که در صورت افزایش بیش از حد سبب آسیب به باتری و گوشی می شود. در تصویر زیر نتیجه نهایی این تست را می بینید.

عملکرد شارژر 120W شیائومی روی Mi Mix 4

عملکرد شارژر 120W شیائومی روی Mi Mix 4

دمای دستگاه پس از دقیقه پنجم شارژ شدن حوالی ۵۰ درجه سانتی گراد حفظ شده است. این دما قابل توجه بوده و وقتی گوشی را در دست بگیرید گرمای قابل توجهی نسبت به به دمای عموما ۳۷ درجه بدن خود حس خواهید کرد.

همچنین توجه داشته باشید که این توان عموما وقتی که نمایشگر دستگاه خاموش است دریافت می شود و اگر نمایشگر روشن باشد (که منبع تولید حرارت و مصرف انرژی است) می تواند توان خروجی را کمتر کند.

مقایسه شارژر 120W شیائومی روی می ۱۰ اولترا و می میکس ۴ : ۲۵ درصد توان بیشتر، ۲۳ درصد داغ تر

شارژر ۱۲۰ وات چقدر موبایل را داغ می کند؟

در مقایسه با عملکرد شارژر 120W شیائومی روی می ۱۰ اولترا می توان دید که توان تحویل داده شده به Mi Mix 4 بیشتر است. در می ۱۰ اولترا حداکثر توان ۸۶ وات بوده است اما اینجا تا ۱۰۸ وات را هم در ویدیو دیدیم. این یعنی ۲۵٪ درصد توان واقعی بیشتر در Mi Mix 4 که نسبت به Mi 10 Ultra سنجیده شده است.

در مقابل دمای شیائومی می ۱۰ اولترا حداکثر تا ۴۴ درجه افزایش می یافت اما اینجا روی می میکس ۴ شاهد دمای ۵۴ درجه هم هستیم. این یعنی با شارژر ۱۲۰ وات Mi Mix 4 تقریبا ۲۳ درصد داغ تر از Mi 10 Ultra خواهد بود.

توجه داشته باشید که این مقایسه برمبنای ۲ بررسی متفاوت از ۲ مرجع است اما می توان با درصد خطای کمی، مقایسه ۲ دستگاه را صحیح دانست.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید وقت آن است که همه برندها به شارژر بالای ۱۰۰ وات کوچ کنند یا اپل باید با همان شارژر ۱۸ وات سیمی و سامسونگ با همین ۲۵ وات سیمی خود ادامه دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

واقعا عالی عالی عالی . در اناظار 200 وات هستیم که دیگه همه انتظارات را برآورده بکنه

ARMTIN

اخبار عجیب از فرآیند ساخت شاسی و بدنه تمام سرامیکی MI MIX 4 منتشر شده ❌
شاید براتون جالب باشه 💯
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
سرامیک استفاده شده در Mi MiX 4 یکی از گران ترین و مقاوم ترین سرامیک دنیا هست که حتی متفاوت ترین سرامیک در دنیا اسمارت فون هاست
شیاومی برای ساخت سرامیک Mi MiX 4 به سرامیک گران قیمت Porcelain یا پرو سلین رو آورده
برای پوشش حفاظت از سرامیک ماده porcelain enamel که به آن مینای چینی هم گفته می­شود
سرامیک فوق سخت، غیر قابل شکننده و غیر قابل نفوذ گفته میشه که در فرآیندهای حرارتی در درجه حرارت بین ۸۵۰ الی ۹۵۰ درجه سانتیگراد ساخته می­شود که مقاومت زیادی در برابر حرارت و دمای زیادی داره
براقی بسیار با دوام و مقاومت بالا در برابر لکه و اثرانگشت داره و دارای خواص بهداشتی هست
❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌
عیب این نوع سرامیک اینکه زمانی که دست ها مرطوب باشه به شدت لغزنده هست
شیاومی با فرآیند ساخت Honing با استفاده محلول SlipDoctors سطوح سرامیک در برابر اصطکاک به شدت مقاوم کرده 😁
.
.
بابت ساخت هر دونه شاسی تمام سرامیک Porcelain
MI MIX 4 چیز حدود 8 ساعت زمان صرف میشه
که به هیچ عنوان برای شیاومی صرفه اقتصادی نداره اما شیاومی اینکار انجام داده 👏
به عبارت ساده تر شیاومی ، باتری ، تمام شاسی و…
Mi MiX 4 در برابر گرما ایمن کرده ✔️

persepolis

P40 pro plus سلام میرسونه با همین ویژگی(سرامیکی)

rad 007

سلامش قبوله بهش بگو موفق باشه

ARMTIN

اقای محترم
جواب سلام واجبه 😁
ولی چیزی که شما اصلا بهش توجه نکردید اینکه
Mi MiX 4 به بدنه تمام یکپارچه سرامیک Porcelain
مجهز شده ، شما هیچ خطوط آنتن و فریم سرتاسری روی Mi MiX4 مشاهده نمیکنید
به جرئت میشه گفت بدنه Mi MiX4 در دنیای اسمارتفون ها بی بدیل هست

m.b

“همانطور که دیدید، شیائومی Mi Mix 4 در این تست طی ۲۱ دقیقه از ۱ تا ۱۰۰ درصد شارژ شد. توجه داشته باشید که این با ادعای ۱۵ دقیقه ای Xioami متفاوت است. اما دلیل اختلاف چیست؟”

من ویدئو رو ندیدم ولی هنوزم خیلیا نمیدونن mix 4 چهار تا حالت شارژ داره… اتفاقاً 21 دقیقه دقیقاً ادعای شیائومی رو حالت پیشفرض هست… برای سرعت بیشتر باید از تنظیمات حالت شارژ رو گذاشت رو سریع که اون ادعای 15 دقیقه‌ای بوده…
دقیقاً همین آپشن برای شارژ بی‌سیم هم هست که در حالت پیش‌فرض 45 دقیقه و در حالت سریع 28 دقیقه صفر تا صد طول میکشه…(منبع ادعای خود شرکت موقع معرفی)
من بازم میگم ویدئو رو اگر کسی دید اشاره کنه که آیا از حالت پیش‌فرض تغییر داده گوشی رو به حالت سریع یا نه…

comment image

همونطور که مشخصه در حالت پیش‌فرض 21 دقیقه و در حالت boost و سریع 15 دقیقه…
برای وایرلس هم به ترتیب 45 و 28 برای این دو حالت…

m.b

خب پس همون دلایلی که گفتید درسته…👌

Mahdi

من اگه این گوشی رو بخرم یه شارژر ۳۳ واتی هم همراهش میخرم ، من این گوشی رو بخاطر سرامیک بودنش دوست دارم نه دوربین و شارژرش

تنها شاخصه ای که باعث شده برام با ارزش باشه یکی همین بدنه سرامیکی(یکپارچگی فریم و قاب پشتی) و صد البته شارژر ۱۲۰ واتشه.
در صورتیکه بیاد گلوبال جزو ۳ اولویت اوله خریدمه.

یعنی وقتی ویدیو Frankie tech رو دیدم فوق‌العاده بود هم بدنه سرامیکیش و هم اینکه دوربین زیر صفحش اصلا پیدا نبود ، شارژر هم فعلا ترجیح میدم تو ۵۰ دقیقه شارژ بشه تا اینکه خیلی داغ بشه ، چون من که از صفر درصد نمیزنم به شارژ کم کم ۲۰ درصد ، در مورد دوربینش فقط این فوکوسش تو ذوق میزنه وگرنه کیفیت عکساش خوبه

✅بررسی اجمالی کارایی باتری لایف ۳ دستگاه دارای پلتفرم اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس…
به ترتیب حروف الفبا؛
آنر مجیک ۳ پرو : ظرفیت باتری 4600mAh
شیائومی میکس ۴ : ظرفیت باتری ۴۵۰۰mAh
ویوو آیکو ۸ پرو : ظرفیت باتری ۴۵۰۰mAh
*****
✓Resolution & Size Display ;
iQOO 8 pro > Magic 3 pro > Mix 4
☑️هر سه دستگاه روی نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز قرار دارن…
✓بعد از ۳ ساعت استفاده ی متوسط ؛
باتری میکس ۴ : ۵۸ درصد باقی مانده
باتری مجیک ۳ پرو : ۵۴ درصد باقی مانده
باتری آیکو ۸ پرو : ۵۳ درصد باقی مانده
✓بعد از ۵ ساعت استفاده ی سنگین ؛
باتری میکس ۴ ؛ ۱۲ درصد باقی مانده
باتری مجیک ۳ پرو ؛ ۸ درصد باقی مانده
باتری آیکو ۸ پرو ؛ ۶ درصد باقی مانده

comment image
comment image

✔️نظر مرجع: در مجموع باتری لایف هر سه دستگاه بد نیست اما در الگوی مصرف پر کاربرد(استفاده ی سنگین)، باتری لایف در سطح میانه رو به پایین این رنکینگ قرار داره که نشون میده هم‌چنان و مثل نمونه ی قبلی (اسنپدراگون ۸۸۸) نسخه ی ۸۸۸ پلاس هم از مصرف انرژی بالایی برخورداره و مهار کردنش کاره سختیه‌.

✔️نظر شخصی : طبق این نتایج به نظرم بهترین عملکرد رو متناسب با ابعاد و رزولوشن نمایشگر , آیکو ۸ پرو داره و میکس و مجیک رو در یه حد می‌دونم‌.
۱۰۰ میلی آمپر ظرفیت باتریِ بیشتره مجیک با نمایشگر میکس یر به یر میشه.

rad 007

وقتی دمای گوشی ها بالا میره سرعت شارژ این شارژر های سریع هم به صورت اتوماتیک پایین تر میاد
من خودم تست کردم شارژ60 واتی را گاهی اوقات روی سرعت شارژ 4 هزار میلی آمپر است گاهی اوقات با سرعت ۵ هزار میلی آمپر و گاهی اوقات که دمای گوشی بالا تر است میاد روی3 هزار

_V_

کسی اطلاعی از زمان معرفی می ۱۱تی داره؟

Mahdi

31 شهریور

ali karimi

سلام والا بر اساس این خبر شارژر 120 وات شیائومی خیلی خوب گرما و داغ شدن باطری رو کنترل میکنه،ولی مثلا بعد حدودا یک سال کار یا اصلا کلی به مدت کارکردش کار نداریم، خدایی نکرده یکبار یه مشکلی تو کنترل گرما پیش بیاد چی میشه باطری و گوشی مساوی با انفجاره دیگه، لوازم برقیه دیگه همیشه ممکنه مشکلی براش پیش بیاد، دیگه به ادم خبر نمیده که،به نظر من هنوز برای شارژهای بالای 120 وات زوده،البته مثل سامسونگو اپل هم نباشه که فقط با 15 و 25 وات کار کنن، فعلا شارژرها بین 40تا100 وات باشه بسه، که اینم باید بر اساس حجم باطری انتخاب کنن، والاشیائومی و شرکتهای دیگه اینطوری که داره سرعت میرن تو بحث فست شارژ تا کجا میخوان پیش برن خدا میدونه،مثلا تا دوسال دیگه میرسه به 400 وات خب یه گوشیه دیگه نهایت قوی بودن باطری به 6یا7هزار میرسه کهدسامسونگ روی گوشیهاش گزاشته، خخخ والا یروزی میشه که همینکه گوشیو زدی به برق و بری چای بریزی بیایی گوشی کامل شارژ شده، یعنی 2دقیقه،ختم این صحبتم ایه که فعلا برای فست شارژ بالای 100یا 120 وات زوده، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)