حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم خنک کننده جدید شیائومی رسماً معرفی شد

کمپانی چینی شیائومی، یکی از نوآورترین برندهای تولید گوشی‌های هوشمند است. چینی‌ها این بار به سراغ سیستم خنک کننده جدیدی رفته‌اند. گوشی‌های شیائومی، پیش از این نیز با سیستم‌های خنک کننده مختلفی ارائه شده‌اند. حال، سیستم خنک کننده جدید شیائومی رسماً معرفی شده است.

سیستم خنک کننده جدید شیائومی رونمایی شد

همان طور که گفتیم، شیائومی نوآوری‌های زیادی انجام داده است و اکنون به سراغ بهبود سیستم خنک کننده گوشی‌های خود رفته است. به گزارش سایت رسمی شیائومی، امروز این کمپانی از جدیدترین پیشرفت خود در زمینه سیستم‌های خنک کننده پرده برداشته است. نام این فناوری جدید، Loop LiquidCool Technology می‌باشد. این فناوری خنک سازی دستگاه، با الهام گیری از خنک کننده‌های مورد استفاده در صنعت هوا فضا، از یک سری خطوط مویرگی استفاده می‌کند که ماده خنک کننده مایع را به محل گرما می‌کشاند. پس از آن، گرما به محل خنک‌تری انتقال می‌یابد و از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می‌شود.

بر اساس اظهارات شیائومی، این فناوری می‌تواند نسبت به نسل قبلی خنک کننده‌های مورد استفاده از جمله محفظه بخار، تا دو برابر مؤثرتر ظاهر شود. بنابراین، این فناوری می‌تواند کارآمدتر از همیشه باشد. در همین راستا، ما شاهد استفاده از سیستم خنک کننده جدید شیائومی در محصولات جدید این کمپانی در نیمه دوم سال ٢٠٢٢ میلادی خواهیم بود.

این فناوری خنک سازی جدید، مجهز به یک سیستم لوله حرارتی حلقوی با یک محفظه میزبان، محفظه بازیابی و همچنین لوله‌های انتقال گاز و مایع است. مکانیزم کارکرد این خنک کننده، به طوری است که یک محفظه در نزدیکی تراشه و محل تولید گرما قرار دارد. وقتی گوشی زیاد تحت فشار باشد، مایع خنک کننده تبخیر می‌شود و به محفظه گرما می‌رسد. سپس، جریان گاز و هوا به منبع گرما می‌رسد و دوباره به مایع تبدیل می‌شود و خنک سازی دستگاه صورت می‌گیرد. در نهایت پس از بی کار شدن گوشی، این مایع از طریق الیاف ریز جذب شده و مجدداً به محفظه بازیابی باز می‌گردد.

اگرچه که رویکرد این سیستم خنک کننده، مانند خنک کننده‌های مایع است. اما به دلیل مکانیزم جدید آن، تفاوت کارایی جدیدی ایجاد شده است. از آن جایی که خنک کننده‌های مایع قدیمی‌تر، دارای محفظه گاز و مایع جداگانه نیستند، این گازهای داغ و مایعات، مانع از انجام کار یکدیگر می‌شوند و خنک سازی دستگاه به خوبی انجام نمی‌گیرد. پمپ حلقه‌ای شکل جدید سیستم خنک کننده جدید شیائومی، دارای طراحی است که مقاومت جریان هوا را تا ٣٠ درصد کاهش می‌دهد. همچنین با ایجاد جریان عبور بخار روان‌تر، انتقال حرارت ١٠٠ درصد بهتر می‌شود.

برای اطمینان از گردش گرما با راندمان بالا، اجرای ساختار شیر تسلا در این سیستم بسیار مهم بوده است. کارکرد این خنک کننده، به نحوی است که مایع خنک کننده به خوبی عبور می‌کند. در حالی که اجازه ورود همزمان گازها نیز داده نمی‌شود. این راندمان بالاتری از گردش گاز و مایعات در سیستم را به ارمغان می‌آورد.

برای اثبات، در یک نسخه سفارشی سازی شده از شیائومی می میکس ۴، این سیستم خنک کننده به کار برده شد. در یک آزمایش ٣۰ دقیقه‌ای، بازی Genshin Impact بر روی این دستگاه اجرا شد. در نهایت، دمای تراشه با بهتربن تنظیمات در دسترس، ۴٧.٧ درجه بود. این حدوداً ٨.۶ درجه از نسخه اصلی شیائومی. می میکس ۴ است.

به لطف گردش یک طرفه گرما، جداسازی گاز و مایع، لوله‌های گاز با مقاومت کم در برابر حرارت و موارد جذاب دیگر، این سیستم بسیار کارآمد است. همچنین مکانیزم قرارگیری آن به طوری است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و دیگر اجزای گوشی نیز همچنان به خوبی تعبیه می‌شوند.

نظر شما در مورد سیستم خنک کننده Loop LiquidCool Technology چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اگه معرفی شده یعنی یه چیز بدرد بخوره چون قبلا ندیدم خنک کننده رو جدا معرفی کنن فقط تو معرفی گوشی ها بهش اشاره میشد

نیما عرفانی

ممکنه تو بلک شارک سری ۵ استفاده بشه البته اگه نخواد بره سمت خنک کننده ی مبتنی بر فن فیزیکی…
این احتمال هم وجود داره که در نمونه های پیشرفته تر به منظور بهره وری حداکثری از SoC ، به نوعی شاهد ترکیب همین مکانیزم با سیستم های گرافنی یا گرافیتی باشیم.

ali karimi

سلام، والابقولی گفتنی ها روی کاغذ چیز باحالی به نطر میاد باید در عمل هم دید آیا واقعا اینطوری خوب عمل میکنه یا نه، شیائومی واقعا تو این 2تا 3ساله اخیر خیلی پیشرفت کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️