حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد: Snapdragon 888 Plus برای بهبود AI

پس از مدتی شایعه درباره اسنپدراگون 888 پلاس حالا شاهد ارایه رسمی آن در MWC 2021 هستیم. اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس رسما توسط کوالکام معرفی شد. با مرور مشخصات کلی آن و مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ می توان گفت که Snapdragon 888 Plus برای بهبود AI و البته کمی اورکلاک هسته Cortex-X1 ارایه خواهد شد.

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

حدودا ۷ ماه پیش بود که کوالکام از جدیدترین تراشه پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون 888 رونمایی کرد. از زمان عرضه، تراشه جدید راه خود را به بسیاری از گوشی های هوشمند شاخص مانند سری Galaxy S21 ، Mi 11 ، ROG Phone 5 و Xperia 1 III باز کرده است. در حالی که کوالکام قبلاً هر سال یک چیپست پرچمدار را عرضه می کرد، در سال ۲۰۱۹ این شرکت با دادن جان تازه به چرخه به روزرسانی چیپست پرچمدار خود در قالب نسخه Plus سنت جدیدی را آغاز کرد. طبق این سنت، کوالکام اکنون اسنپدراگون 888 پلاس را معرفی کرده است.

Snapdragon 888 Plus

Snapdragon 888 Plus

تراشه Snapdragon 888 Plus اساسا یک مدل اورکلاک شده اسنپدراگون 888 است. به طور خاص، سرعت کلاک هسته Kryo 680 Prime (مبتنی بر ARM Cortext-X1) از 2.84 گیگاهرتز قبلی به 2.995GHz افزایش یافته است. هسته های باقیمانده یعنی ۳ هسته مبتنی بر ARM Cortex A78 که با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می کردند و 4 هسته کم مصرف مبتنی بر Cortex A55 که با فرکانس 1.8 گیگاهرتز ارائه شده بودند، بدون تغییر باقی می مانند. این بار هیچ تغییری در پردازنده گرافیکی مشاهده نمی شود. این باعث می شود مدل میان سالی امسال نسبت به سال گذشته کمی معمولی تر باشد. اگر به یاد داشته باشید Snapdragon 865 Plus علاوه بر عملکرد سریع پردازنده قول 15٪ افزایش عملکرد را نیز به GPU ارائه می داد.

حدود ۲۰ درصد افزایش عملکرد در پردازش هوش مصنوعی SD888+

به جای GPU امسال کوالکام تصمیم گرفته است تا روی عملکرد هوش مصنوعی تمرکز کند. ششمین نسل موتور هوش مصنوعی کوالکام در اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس قرار دارد. این پردازنده مهم اکنون می تواند توان 32TOPS را ارائه دهد که 20 درصد افزایش عملکرد نسبت به عملکرد 26TOPS ارائه شده توسط Snapdragon 888 دارد.

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

بقیه مشخصات اسنپدراگون 888 پلاس از جمله Spectra 580 ISP، مودم Snapdragon X60 5G ، ویژگی های اتصال و … همه با اسنپدراگون ۸۸۸ یکی است.

کوالکام می گوید انتظار می رود دستگاه های تجاری مجهز به تراشه جدید Snapdragon 888 Plus در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ (تابستان ۱۴۰۰) وارد بازار شوند. برندهای زیر تایید کرده اند که پرچمدار جدیدی با تراشه جدید ارایه خواهند کرد:

  1. ۱- ایسوس
  2. ۲- شیائومی
  3. ۳- آنر
  4. ۴- موتورولا
  5. ۵- ویوو

مودم کوالکام Snapdragon X65 5G با توان سرعت ۱۰ گیگابیت برثانیه

علاوه بر چیپست جدید، کوالکام جزئیات پیشرفت های مختلف خود را در فضای 5G نیز ارائه داده است. مودم Snapdragon X65 5G که کوالکام در ماه فوریه از آن رونمایی کرد، اواخر امسال راه خود را به بازار باز می کند. این تراشه تا سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را در هر دو شبکه مستقل و غیر مستقل همراه با تجمع همزمان حامل بین همه باند های 6 گیگاهرتز و mmWave ارائه می دهد.

کوالکام همچنین اعلام کرد که برای گسترش حضور mmWave در بازارهای مختلف با شرکت های مختلف مخابراتی و OEM همکاری خواهد کرد. به عنوان بخشی از این معرفی شیائومی و اوپو هر دو نشان دادند که در آینده نزدیک اولین دستگاه تجاری خود را با پشتیبانی mmWave عرضه می کنند.

نظر شما درباره تراشه جدید کوالکام چیست؟ این تراشه از معماری ۵ نانومتری سامسونگ 5LPE بهره می برد.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ممد بمولا

اسنپ دراگون ۸۸۸ پلاس با گرمای بیشتر رسما معرفی شد!

تموم شد؟
خیلی تاثیرگذار بود…😁🤦🏻‍♂️

ای کاش کوالکام پیشرفت نسبت به مدل قبل رو زیاد میکرد.
آخه ینی چی سرعت کلاک هسته هارو بردی بالا که چی بشه؟ درصورتی که نه پردازنده گرافیکی بهتر شده و نه کنترل دما بهینه تر شده. اینم شد مثل ۸۶۰ و ۸۷۰.
بهتره اسمشو اسنپ دراگون ++۸۷۰ بذاریم تا +۸۸۸.🤷🏻‍♂️

AŁɪ

خخخخ رسماً بخاری برقیه

ali karimi

سلام، واقعا همچین گفتن اسنپ 888پلاس فکر کردم کلی تغییر کرده، بقول دوستان فقط سرعت هسته x1 رو برده بالاترو یکمی هم هوش مصنوعی تمام، اینم شد پلاس، همون نسخه معمولیش فکر کنم بهتره

Mr_asterky

اینام انگار تنشون به تن خودرو سازای ما خورده.!
(مخصوصا ایران خودرو)

صدرا مخملی

اسنپدراگون 888 نسبتا گرم ـ اسنپدراگون 888 پرو واقعا گرم ـ اسنپدراگون 888 پلاس : آب جوش …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)