حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی امنیتی جدید شیائومی می میکس ۴ به دستور دولت چین حذف شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | امنیت، شیائومی

اخیرا گزارش جدیدی توسط South China Morning Post منتشر شده است که در آن ادعا می‌شود، دولت کنونی حاکم بر چین از شیائومی خواسته تا ویژگی امنیتی جدید خود را که پیش از این در کنفرانس رونمایی از دستگاه‌های خود در اوایل هفته گذشته و به‌همراه گوشی هوشمند می میکس ۴ معرفی کرده بود، حذف نماید.

حذف ویژگی امنیتی جدید شیائومی می میکس ۴

Mi Mix 4 در تاریخ ۱۹ مرداد به‌صورت رسمی معرفی شد که اصلی‌ترین ویژگی شاخص آن، دوربین زیر پنل (CUP) ۲۰ مگاپیکسلی این گوشی بوده که تجربه تمام صفحه را در استفاده از آن مهیا می‌کند. البته به‌ادعای خود شیائومی، هدف از ارائه این قابلیت، صرفا همان تجربه تمام صفحه و نه کیفیت مطلوب عکس‌های سلفی گرفته شده توسط آن می‌باشد.

در جریان رویداد معرفی، شیائومی به ویژگی امنیتی ضد سرقت آن اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد حتی در صورت برداشته شدن سیم کارت، تلفن گم شده خود را پیدا کنند. برای امنیت بیشتر، دستگاه اجازه نمی‌دهد سیم کارت‌های دیگر قبل از تأیید کاربر فعال شوند.

درحال‌حاضر و تنها یک هفته پس از معرفی رسمی اما، ویژگی ضد سرقت آن غیرفعال شده است؛ چراکه رگولاتوری چین اجازه دسترسی به آن را نداده و ظاهراً با قوانین مرتبط با این کشور مطابقت ندارد.

حذف ویژگی امنیتی جدید شیائومی می میکس ۴

حذف ویژگی امنیتی جدید شیائومی می میکس ۴

مشخصات، قیمت و زمان عرضه می میکس ۴

می میکس ۴ شیائومی از هر نظر یک گوشی پرچمدار تمام‌عیار است که دارای نمایشگر 6.67 اینچی 120Hz OLED، تراشه جدید اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کوالکام، حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، سنسور دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با پیشتیبانی از شارژ سریع 120 وات سیمی و 50 وات بی‌سیم و صدای استریو Harman/Kardon بوده و همچنین دارای فناوری UWB (باند فوق گسترده) و ویژگی مادون قرمز IR Blaster نیز می‌باشد.

فروش می میکس 4 از فردا، ۲۵ مرداد، در چین آغاز شده و شروع قیمت آن نیز از 4،999 یوان (772 دلار آمریکا) می‌باشد. هنوز صحبتی در مورد عرضه این دستگاه به‌صورت جهانی به‌میان نیامده است، اما با نگاهی به مسیر رشد چشمگیر شیائومی، بعید است بهترین گوشی بالقوه سال 2021 محدود به کشور مبدأ باشد.

پیش فروش می میکس ۴ شیائومی پیش از رونمایی رسمی به ۱۵۰۰۰۰ دستگاه رسیده است

درنهایت دیدگاه شما درباره تصمیم جنجالی دولت چین مبنی‌بر دستور به حذف ویژگی امنیتی جدید می میکس ۴ چیست؟ به‌نظر شما و باتوجه به اقدامات این‌چنینی، ریسک اتهام به نقض حریم‌خصوصی و امنیت دستگاه‌های شیائومی افزایش نیافته و ایالات‌متحده درصدد تحریم این شرکت و کمپانی‌های مشابه آن نخواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

خب اینم در آینده اگه باعث تحریم شیا نشه شانس آوردیم 😂😐

ali karimi

سلام، اول اینکه بنا نسبت آمریکا غلط میکنه که شیارو تحریم کنه همونطور که غلط کرد هواویو تحریم کرد، حالا برسیم به این خبر، نمیدونم چرا چین اینکارو کرده، واقعا ویژگیه خوبی بودخیلی عالی بود وقتی گوشی دزدی میشد هیچطوره نمیشد با یه سیم کارت دیگه ارتباط بر قرار کرد تا اینکه اون کاربر قبلی تأییدش کنه، واقعا حیف شد دولت چین دلیلش چیه که این مورد رو تأیید نکرده و مجوزشو نداده

ᴀ ᴛ ʟ ᴀ ɴ ᴛ ɪ ᴄ

آمریکا نمیتونه شیایومی رو تحریم کنه
اون خوب میدونه اگه شیایومی هم زمین بخوره ده ها شرکت چینی دیگه مثل اوپو یا وان پلاس هستن که در آینده جایگزینش بشن …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی