حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل آیپد ایر ۵ با دوربین دوگانه و آیپد مینی با نمایشگر بزرگتر معرفی خواهند شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت، شایعات

وبلاگ ژاپنی MacOtakara اخیرا برخی شایعات منتشر شده از طرف تامین‌کنندگان چینی در مورد نسل بعدی آیپد ایر ۵، آیپد مینی ۶ و آیپد ۹ را تایید کرده است. ازجمله مشخصات این تبلت‌ها می‌توان به دوربین دوگانه و اسپیکر استریو آیپد ایر ۵ اپل و همچنین آیپد مینی ۶ با نمایشگر بزرگتر اشاره کرد.

آیپد ایر ۵ اپل با دوربین دوگانه و اسپیکر استریو

در ابتدا، اجازه دهید با iPad Air 5 شروع کنیم. به گفته یک تامین‌کننده چینی، آیپد ایر جدید به احتمال زیاد بر اساس آیپد پرو ۱۱ اینچی از سال 2018 (نسل سوم) ساخته می‌شود و بنابراین باید دارای سیستم دوربین دوگانه با یک لنز عریض و یک لنز فوق‌عریض برای تکمیل آن باشد.

علاوه‌بر این، شایعه احتمال وجود اسکنر LiDAR در آیپد ایر نیز وجود دارد. با این حال، این امر بعید به‌نظر می‌رسد باتوجه به این واقعیت که LiDAR تاکنون توسط اپل فقط در محصولات “Pro” استفاده شده است. شایعه می‌شود که نسل پنجم iPad Air دارای چهار بلندگو و پشتیبانی از 5G mmWave بوده و از تراشه A15 Bionic این شرکت قدرت می‌گیرد.

آیپد ایر ۵ اپل

آیپد ایر ۵ اپل

آیپد نسل ۹ و آیپد مینی ۶

در مورد آیپد مینی 6، گفته می‌شود که نمایشگر 8.4 اینچی داشته و از A14 Bionic که درحال حاضر در سری آیفون 12 یافت می‌شود، استفاده می‌کند. همچنین طراحی آن نیز به احتمال فراوان و برخلاف گزارشات پیشین، مشابه نسخه‌های اولیه خود خواهد بود و به‌غیر از افزایش سایز صفحه‌نمایش، تغییر محسوسی در این مورد صورت نمی‌گیرد.

این وبلاگ در مورد آیپد نسل نهم نیز صحبت کرده که گفته می‌شود همان فرم قبلی را دارد؛ به این معنی که از حاشیه‌ها و دکمه هوم یکپارچه با Touch ID بهره می‌برد. بر اساس شایعات، هر دو مدل آیپد مینی و آیپد، این فرم را حداقل تا سال 2022 حفظ خواهند کرد.

پیش از این، تحلیلگر معتبر Ming-Chi Kuo اظهار داشت که آیپد ایر جدید احتمالاً از نمایشگر OLED و تراشه A15 بهره می‌برد.

نکته مهم در مورد آیپد مینی ۶ اما اینجاست که بسیاری از گزارشات تازه منتشر شده، با شایعات پیشین درز کرده از چین مغایرت دارد. بر اساس گزارشات معتبرتر، این دستگاه دارای تراشه A15 بوده و از درگاه Lightning با پشتیبانی از USB-C استفاده می‌کند. مینی آیپد جدید همچنین باید با یک کانکتور هوشمند مغناطیسی مانند iPad Pro عرضه شود. این تقریباً به این معنیست که دارای طراحی جدیدی خواهد بود، گزارشی که پیش‌تر توسط مینگ چی کو و بلومبرگ تأیید شده است.

بلومبرگ اخیراً ادعا کرده بود که آیپد مینی ۶ می‌تواند در اواخر سال جاری عرضه شده و با کنار گذاشتن دکمه Home، حاشیه‌های باریک‌تری را به ارمغان آورد. پیش از این، کو اظهار داشت که اندازه صفحه نمایش iPad mini 6 احتمالاً بین 8.5 تا 9 اینچ خواهد بود.

آمار فروش تبلت در فصل اول ۲۰۲۱: آیپدهای اپل، مقتدرانه در صدر

نظر شما راجع‌به طراحی و مشخصات احتمالی آیپدهای جدید اپل چیست؟ به‌نظر شما، شرکت ساکن کوپرتینو درنهایت کدام فرم را برای آیپد نسل ۹ و آیپد مینی ۶ خود درنظر می‌گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی