حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش تبلت در فصل اول ۲۰۲۱: آیپدهای اپل، مقتدرانه در صدر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تبلت

تقاضا برای تبلت‌ها در طی همه‌گیری ویروس کرونا، رو به افزایش می‌باشد؛ چراکه میلیون‌ها نفر به کار در خانه روی آورده‌اند و این روند، علاوه‌ بر سال گذشته، در سه ماهه اول سال 2021 نیز ادامه داشته است. آمار فروش تبلت در فصل اول ۲۰۲۱ طبق آخرین گزارش Counterpoint Research نشان می‌دهد که رشد فروش این دستگاه‌ها ادامه داشته و سهم آیپدهای اپل از این چارت، به بیشترین مقدار خود رسیده است.

آمار فروش تبلت در فصل اول ۲۰۲۱

عرضه جهانی تبلت در ماه‌های ژانویه تا مارس 2021، با رشد 53 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است که این افزایش تقاضا، بیش از همه مدیون برندهای معتبری مانند اپل، سامسونگ و لنوو می‌باشد.

اپل در طی مدت این سه ماه، سهم باورنکردنی 37 درصدی از عرضه تبلت‌ها را به خود اختصاص داده، در حالی که سهم بازار این شرکت در سال گذشته، 30 درصد بوده است. از این موضوع همچنین می‌توان این‌گونه برداشت کرد که فروش آیپد در اکثر نقاط، رشد مثبتی را تجربه می‌کند.

به‌عنوان مثال، در کشوری مانند ژاپن، فروش آیپد به بالاترین میزان خود رسیده است. این خبر به‌دنبال گزارشی منتشر شده در اوایل سال جاری می‌باشد مبنی بر اینکه اخیراً میزان فروش آیفون اپل در بازار ژاپن، به‌سبب موفقیت سری آیفون 12، به بالاترین حد خود رسیده است.

آمار فروش تبلت در فصل اول ۲۰۲۱

آمار فروش تبلت در فصل اول ۲۰۲۱

سهم فروش آیپد به تفکیک مدل

آیپد اصلی اپل، محبوب ترین مدل در سراسر جهان می‌باشد که با درنظرگرفتن قیمت رقابتی آن، این موضوع به‌هیچ عنوان دور از ذهن نیست. Counterpoint Research بیان می‌کند که نسل هشتم آیپد، 56 درصد از فروش کلی تبلت‌های اپل در سه ماهه اول را به خود اختصاص داده است.

آیپد ایر ۲۰۲۰ نیز، با سهم 19 درصدی، دومین مدل محبوب لیست می‌باشد. گزارش امروز حاکی از آنست که این تبلت “بسیار مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار دارد و علت اصلی آن نیز، مقرون‌به‌صرفه بودن و همچنین مشخصات بالای این دستگاه می‌باشد.”

در آخر نیز، سری آیپد پرو با اختصاص 18 درصد از فروش اپل، در جایگاه سوم قرار گرفته‌ است. انتظار می رود گران‌ترین سری از تبلت‌های اپل با افزایش تقاضا در فصل جدید، سهم خود را تا نیمه دوم سال 2021 به 25 درصد افزایش دهند. 7 درصد باقیمانده سهم آیپدها نیز، به مدل آیپد مینی اختصاص یافته که طبق شایعات، مدل جدیدی از آن به همراه طراحی به‌روز شده، تا انتهای سال جاری معرفی خواهد شد.

آمار فروش سایر تولیدکنندگان تبلت

پس از اپل و در مقام‌های دوم و سوم، به‌ ترتیب سامسونگ و لنوو قرار گرفته‌اند. شرکت کره‌ای 20 درصد از سهم فروش تبلت‌ها را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با ۱۶ درصد سال گذشته، پیشرفت اندکی را تجربه کرده است؛ و لنوو نیز موفق شده تا سهم خود را ۴ درصد افزایش داده و از ۵ به ۹ درصد برساند.

آمازون، شرکت دیگری می‌باشد که با بهبود سهم خود از 8 به 9 درصد، رشد فروش داشته؛ اگرچه در مورد هواوی این افزایش کلی تقاضا صدق نمی‌کند. سهم تبلت‌های هواوی با تقلید از عملکرد این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند، در ابتدای سال 2021 از 11 درصد به 5 درصد کاهش یافته است.

Counterpoint Research جزئیات عملکرد این برندها را شرح نداده است، اما بیان می‌کند که سقوط سهم هواوی، احتمالاً به عدم توانایی آنها در عرضه دستگاه‌هایی مبتنی بر خدمات گوگل و همچنین مشکلات زنجیره تامین، مربوط می‌شود.

جدول فروش موبایل در فصل اول ٢٠٢١: سامسونگ در صدر

در نهایت نظر شما راجع به آمار فروش تبلت در فصل اول ۲۰۲۱ که به رشد کلی برندهای مطرح به‌غیر از هواوی اشاره دارد، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی