حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شد: هسته X2 با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

چندی پیش، کوالکام به طور تصادفی در کنفرانس مطبوعاتی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس برخی از اطلاعات مربوط به تراشه نسل بعدی خود را فاش کرد. همچنین، سخنگوی این شرکت گفته بود که اولین تلفن های هوشمند مجهز به تراشه پرچمدار نسل بعدی کوالکام در پایان سال عرضه می شود. اکنون گزارشاتی منتشر شده که مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ را به ما نشان می‌دهد. این تراشه در حقیقت همان جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ (یا ۸۸۸ پلاس) است که برخی آن را با نام اسنپدراگون ۸۹۵ می شناسند اما احتمال نامگذاری Snapdragon 898 هم وجود دارد.

مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ لو رفت؛ ساخت با معماری ۴ نانومتری سامسونگ

پیش از این، اخبار زیادی منتشر شده بود که ادعا می‌کردند جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ با روند قبلی نامگذاری خواهد شد و در حقیقت نام تراشه پرچمدار بعدی کوالکام اسنپدراگون ۸۹۵ خواهد بود. اما آنچه اخیراً مشاهده می کنیم این است که تراشه پرچمدار کوالکام ممکن است با همین روند فعلی نامگذاری شود و اسنپدراگون ۸۹۸ نام بگیرد.

در همین زمان، یک فاش کننده اطلاعات در ویبو برخی از مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ را فاش کرد. او مدعی شد این تراشه دارای یک هسته فوق العاده قدرتمند آرم X2 با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز خواهد بود. و قرار است در این بخش نسبت به نسل قبلی بهبود محسوسی را تجربه کند.

مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸

بر اساس گزارشات موجود، اسنپدراگون ۸۹۸ از کلاستر چهارتایی ۲+۲+۳+۱ استفاده می‌کند. در آن، هسته فوق العاده بزرگ و قدرتمند Kryo 780 مبتنی بر Cortex-X2، هسته بزرگ Kryo 780 مبتنی بر Cortex-710 و هسته کمی ضعیفتر Kryo 780 با مصرف انرژی مناسب براساس Cortex-510 (فرکانس بالا)، و در نهایت هسته کم مصرف Kryo 780 بر پایه Cortex-510 (فرکانس پایین تر نسبت به هسته قبلی) استفاده شده است.

هسته های Cortex-X2 / A710 / A510 جدیدترین فناوری نسل نهم ARM است که به ترتیب جایگزین هسته X1 / A78 / A55 شده اند. همچنین، همانطور که داده های قبلی GeekBench 5 نشان می‌دهد، امتیاز پردازش تک هسته ای Snapdragon 898 حدود ۱۲۵۰ و امتیاز چند هسته ای آن حدود ۴۰۰۰ است. این امتیازات در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ یک پیشرفت قابل توجه محسوب می‌شوند. بنابراین گمانه زنی هایی نیز وجود دارد که امتیاز این تراشه در بنچمارک AnTuTu از یک میلیون فراتر خواهد رفت.

مطابق انتظار خبری از معماری ۳ نانومتری در اسنپدراگون ۸۹۸ نخواهد بود و این تراشه با فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود. همین تغییر، مصرف کلی انرژی و تولید گرمای آن را تا حدودی نسبت به نسل قبلی کاهش می‌دهد. شنیده ها حاکی از آن است که اسنپدراگون ۸۹۸ در سال ۲۰۲۲ با فناوری ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود (احتمالا مدل پلاس) و قرار نیست سامسونگ تمام اسنپدراگون های ۸۹۸ را تولید کند. اما ممکن است تراشه های تولیدی TSMC تا نیمه اول سال آینده به بازار عرضه نشوند.

تراشه اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس با فناوری ۴ نانومتری TSMC و نه سامسونگ تولید خواهد شد

مشخصات فنی مورد انتظار Snapdragon 898

  • هسته های Kryo 780 مبتنی بر فناوری نسل نهم هسته های Cortex شرکت Arm
  • پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰
  • پردازشگر تصویر (ISP) Spectra 680
  • کدک صوتی WCD9380/WCD9385 کوالکام
  • واحد پردازش امن SPU 260
  • پشتیبانی از رم چهار کاناله LPDDR 5
  • پردازشگر ویدئو (VPU) آدرنو ۶۶۵
  • واحد پردازش نمایشگر (DPU) آدرنو ۱۱۹۵

با توجه به مشخصات ارائه شده، نظر شما درباره اسنپدراگون ۸۹۸ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

منتظر گرما باشید

Mahdi

همه نگرانی ها از تولید بوسیله سامسونگه وگرنه من مشخصات رو فوق‌العاده می بینم ، کاش tsmc و اگه نشد اینتل واسش تولید میکردن ، شایدم درست شد سامسونگ

Mahdi

امتیاز باتری ای۲۲ فایوجی اومد ۱۱۸

سینا عطایی

سلام روز بخیر

خبرش که توی ترنجی منتشره شده قبل این خبر 🙂

https://toranji.ir/?p=1110156

Mahdi

آره راست میگید 😂

امیدوارم اگه به سامسونگ سپرده باشه مثل نسل فعلی گرما نداشته باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی