حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اسنپدراگون ٨٩٨ مشکلات داغی و مصرف زیاد نسل قبل را به ارث می‌برد

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام، مشکلات

کوالکام برندی بزرگ در بخش توسعه و طراحی تراشه‌ها است. تراشه‌های کوالکام، با نام Snapdragon شناخته می‌شوند. بر اساس گزارشات، به زودی از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ٨٩٨ رونمایی می‌شود. اما ظاهراً مانند قبل، این تراشه مشکلاتی را به همراه دارد.

مشکلات داغی و مصرف در اسنپدراگون ٨٩٨ ادامه دار هستند

کوالکام چندی پیش اعلام کرد که رویداد جدیدی را به زودی برگزار می‌کند که احتمال رونمایی Snapdragon 898 در آن کم نیست.

 

رویداد جدید کوالکام از ٩ تا ١١ آذر ١۴٠٠ برگزار می‌شود؛ معرفی Snapdragon 898؟

 

به گزارش GizChina، اسنپدراگون ٨٨٨ اولین تراشه ۵ نانومتری کوالکام بود. این تراشه، عملکرد بسیار خوبی را در کنار مصرف متوسط ارائه می‌دهد. اما این‌ها مشخصات روی کاغذ هستند و در عمل، Snapdragon 888 مستعد گرم شدن بیش از حد است. گوشی‌های مجهز به این تراشه، از مشکل مورد اشاره رنج می‌برند.

امید کاربران بر این بود که انتقادات وارد بر Snapdragon 888 و نسخه پلاس آن، کار ساز باشند و کوالکام رویکرد خود را در ارائه نسل جدید این تراشه‌ها، تغییر دهد. اما ظاهراً با این وجود، تراشه اسنپدراگون ٨٩٨ از مشکلاتی مشابه و حتی افت فریم در شرایط نامساعد رنج خواهد برد. بنابراین، نباید بر روی افزایش بهره وری از انرژی حساب باز کنید. بنابراین، منبع FrontTron گزارش داد که اسنپدراگون ٨٩٨ بر اساس فرآیند 4LPX ساخته شده است. این لیتوگرافی، مشابه لیتوگرافی 5LPP در Snapdragon 888 است. این لیتوگرافی، خود نوعی از لیتوگرافی 7LPP است.

در نتیجه گیری این اطلاعات، افراد زیادی احتمال دادند که Snapdragon 898 عمان مشکلات مصرف انرژی و داغی نسل قبل را داشته باشد. بر این اساس، آینده گوشی‌های زیادی مانند سری Galaxy S22، تیره و تار به نظر می‌رسد. با این وجود، تولید کنندگان گوشی از این اتفاق آگاه هستند. در نتیجه، آن‌ها در تلاش خواهند بود تا با تعبیه سیستم خنک کننده مناسب، این مشکل را حل کنند. فراموش نکنید که تراشه Exynos 2200 نیز با لیتوگرافی 4LPE سامسونگ رونمایی می‌شود. بنابراین استفاده از لیتوگرافی متفاوت و بهتر در Exynos 2200، به سامسونگ اجازه می‌دهد تا تراشه بهتری را نسبت به رقیب خود تولید کند.

گزارشات نشان می‌دهند که برندهای زیادی در حال برنامه ریزی برای رونمایی از گوشی‌های گیمینگ با تراشه اسنپدراگون ۸٩٨ هستند. گفتنی است که Snapdragon 898 مجهز به پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با یک هسته Cortex-X2 با فرکانس ٣ گیگاهرتزی، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس ٢.۵ گیگاهرتزی و ۴ هسته کم مصرف Cortex-A510 با حداکثر فرکانس کاری ١.٧٩ گیگاهرتزی خواهد بود. همچنین پردازنده گرافیکی آن، Adreno 730 نام خواهد داشت. کوالکام در این تراشه از مودم 5G یکپارچه استفاده می‌کند.

یکی از برندهای علاقه مند به استفاده از Snapdragon 898، زیر مجموعه گیمینگ شیائومی، یعنی بلک شارک است. ظاهراً چینی‌ها قصد به کارگیری Snapdragon 898 را در سری BlackShark 5 دارند. علاوه بر این، نوبیا هم به زودی پرچمدار گیمینگ جدید خود را با این تراشه و با نام RedMagic 7 پرده برداری می‌کند. در کل، باید بگوییم که هیچ چیز به طور قطعی مشخص نیست. اما با توجه به این توصیفات و اخبار منتشر شده، نباید انتظار داشت که Snapdragon 898 کاملاً بی نقص باشد.

نظر شما در مورد احتمال ادامه دار بودن مشکلات در تراشه اسنپدراگون ٨٩٨ چیست؟ شما از چه تراشه‌ای در نسل جدید انتظار بیشتری دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

تا آخر 2022 باید منتظر چیپست خوب باشیم… لعنتی مدیاتک هم مشکل کندتر شدن بعد آپدیت داره(البته نسبت به عملکرد اولیه)… خبرش اومد امروز… وضع قیمت تمام‌شده و چیپست بدترین در سالهای اخیره واقعاً… فقط هوآوی با چیپست اختصاصی و اپل در امان بودن که هوآوی هم اونطور شد…

m.b

اوه آره من سرسری آخبارو دیدم متوجه نشدم ببخشید… آره الان رفتم دیدم همونه… من تیتر رو دیدم فقط، اشتباه متوجه شدم…

m.b

مرسی گفتی… و ممنون بابت پوشش…🙏👍

Farcry

کلا به خاطر حجم بالای سفارش ها به TSMC و فشاری که بهش هست شرکت های تولید کننده پردازنده مجبور هستن که سفارش تولید پردازنده رو به سامسونگ بدن.
که خب سامسونگ با توجه به سرمایه گذاری کمتری که این سال ها در تولید پردازنده نسبت به TSMC کرده نمبتونه مثل TSMC پردازنده بهینه و بدون مشکل گرمایی تولید کنه.
الان مدیاتک و اسنپدراگون برای پردازنده های پرچمدار شون هردو به سامسونگ سفارش تولید پردازنده دادن و فقط اپل این وسط داره پردازنده هاش رو به وسیله TSMC تولید میکنه

m.b

من زیاد اخبارو دنبال نمیکنم 2000 دست کیه؟

Farcry

https://www.gsmarena.com/a_dimensity_2000powered_vivo_just_became_the_first_android_to_score_over_1_million_points_in_antutu-news-51813.php

مثل اینکه دیمنسیتی 2000 رو قراره tsmc با فناوری 4 نانومتری تولید کنه البته هنوز دقیق معلوم نیست.
توی اون پست امتیاز 1 میلیونی دیمنسیتی 2000 هم گفتم اگر اون امتیاز واقعی باشه و TSMC هم تولید کنه از پردازنده اسنپ و اگزینوس میزنه جلو

m.b

👍✌🏻

یادتونه تو یکی از پستا تو کامنتا واسه کوالکام و سامسونگ مثال گوگوریو و بویو رو زدم؟😂😂
الان میبینم همون اتفاق داره میفته😂😂
مدیاتک تک هم که براش مثال یونگ پو زده بودم داره درست درمیاد😂😂

Auroro

حاجی این به کنار، بدتر از اون خبر اومده سامسونگ میخواد تو اس ۲۲ اولترا همه نسخه ها اسنپدراگون بزنه، چیشد آرزومون اگزینوس شد؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️