حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس با فناوری ۴ نانومتری TSMC و نه سامسونگ تولید خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

این احتمال وجود دارد که کوالکام، اسنپدراگون 895 پلاس را در اواسط سال 2022 معرفی کند که به‌عنوان نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون 895 عمل خواهد کرد. درحالی‌که جزئیات مشخصات این پردازنده در این مرحله مشخص نیست، آیس یونیورس اما معتقد است که بزرگترین تفاوت در دو نسخه مختلف از اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس، استفاده کوالکام از معماری 4 نانومتری TSMC به‌جای سامسونگ برای تولید این تراشه خواهد بود.

استفاده از فناوری ۴ نانومتر TSMC به‌جای سامسونگ در تراشه اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس

طبق توییت منتشر شده توسط افشاگر معروف، Ice Universe، وی معتقد است که کوالکام، فناوری 4 نانومتری سامسونگ را برای تولید انبوه اسنپدراگون 895 پلاس رد خواهد کرد. این در حالیست که پیش از این گزارش شده بود که غول تولیدکننده تراشه مستقر در سان دیگو، از فناوری 4 نانومتری شرکت کره‌ای برای تولید انبوه اسنپدراگون 895 معمولی استفاده خواهد کرد. با این حال، اطلاعات جدید بیان می‌کنند که اسنپدراگون 895 پلاس می‌تواند توسط TSMC ساخته شود. یکی از دلایلی که تولیدکننده تراشه تایوانی سفارشات کوالکام را برعهده نمی‌گیرد، کمبود مداوم قطعات سیلیکونی در مقطع زمانی حال می‌باشد.

این عقب‌نشینی همچنین TSMC را مجبور به اولویت دادن به سفارشات تراشه‌های اپل کرده است. گزارش قبلی حاکی از آن بود که اپل پیش از این، محموله‌های اولیه تراشه 4 نانومتری را برای آیفون‌، آیپد و مک‌های آینده خود سفارش داده است. همانطور که احتمالا از مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس متوجه شده‌اید، تفاوت‌های ناچیزی بین این نسخه و نسخه عادی ۸۸۸ وجود دارد.

استفاده از فناوری ۴ نانومتر TSMC در تراشه اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس

استفاده از فناوری ۴ نانومتر TSMC در تراشه اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس

کوالکام به احتمال زیاد در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، سفارشات تراشه 4 نانومتری خود را از TSMC تأمین می‌کند؛ البته این امر به‌شرطی محقق می‌شود که بحران کمبود تراشه‌ی فعلی رو به بهبود باشد؛ در غیر این صورت، احتمالاً باز هم سامسونگ وظیفه تولید اسنپدراگون 895 پلاس را برعهده خواهد داشت، و این مورد باتوجه به معماری ناکارآمدتر، می‌تواند تفاوت کمتری را بین نسخه‌های پلاس و عادی اسنپدراگون 895 ایجاد کند. هنوز باید منتظر ماند و دید که پرچمدار آینده تراشه‌های کوالکام چگونه عمل خواهد کرد و باتوجه به اولین گوشی هوشمندی که قرار است در اواخر سال جاری و با چیپست جدید به بازار عرضه شود، مدت زمان طولانی منتظر نخواهیم ماند.

مانند سال‌های گذشته، کوالکام می‌تواند اسنپدراگون 895 را در ماه دسامبر و پس از آن اسنپدراگون 895 پلاس را شش یا هفت ماه بعد معرفی کند.

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری TSMC در ۳ سال آینده برای برآورده کردن نیاز بازار تراشه ها

نظر شما راجع به اعتماد کوالکام به TSMC برای تولید احتمالی تراشه رده بالای اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس در سال آینده چیست؟ به نظر شما، با این حرکت، این شرکت به‌طور غیر مستقیم بیان کرده است که تراشه‌های تولید شده توسط سامسونگ، از لحاظ کیفی به پای نمونه‌های تایوانی نرسیده و آنها مجبور به استفاده از چیپ‌های غول کره‌ای هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

حتی این تلاش های کوالکام و اولویت بندی‌هاش هم کاملاً واضح داره کمبود های کیفی خط تولید سامسونگ رو میرسونه… دیگه برای مخالفت با مشکلات 888 بخاطر مشکلات تولید سامسونگ، فقط تعصب میتونه دلیل باشه…

من خودم یه سامسونگیم ولی ولی بدون در نظر گرفتن تعصب میگم کار خوبی کرده که کوالکام سپرده دست Tsmc هم به نفع سامسونگه هم کوالکام چرا؟
اولاً چون معماری Tsmc از سامسونگ بهتره و اعتماد به اون و ادامه دادن نسل تراشه اسنپ دراگون به نفعشه. دوماً اونم اینکه سامسونگ راحت تر میتونه رو همکاریش با AMD برای ساخت چیپستاش تمرکز کنه و دیگه مشغول انجام دادن دو کار نباشه که به طور مثال برای اگزینوس سنگ تموم بذاره و برای اسنپ دراگون اهمیتی قائل نشه.

درسته… البته ماجرای تلاشای همکاری با amd با وقتی که برای تولیدات میذاره فرق داره و دو بخش جدا هستن که دارن کار میکنن… رو amd بخش تحقیق و توسعه و معماری کار میکنه و رو تولید این پردازنده و پردازنده کوالکام بخش تولید وقت میذارن… برای همین پروژه همکاری به amd تاثیری در تولیدات نداره… اما خب تولید چیپست های خودش بله، ممکنه رو تولیدات هرساله کوالکام تاثیر داشته باشه…

آره دیگه واقعاً واسه کوالکام منفعت نداره ولی سامسونگ بتونه با AMD کار کنه و تمرکزش فقط با نسل بعدی تراشه های اگزینوسه که با AMD همکاری میکنن.

xiaomi mi mix4

ایووووووووووول . عالی شد

پس منتظر Mi Mix 5 یا شاید 6 باش که بیاد.😁🤪
چون یه بار یادمه تو یکی از کامنتات گفته بودی اگه Mi Mix 4 از اسنپ دراگون استفاده کنه نمیخریش.

AŁɪ

دیگه همه باید بفهمند با tsmc جادو میکنم🔥

AŁɪ

نن*

ali karimi

سلام، خب معلومه که تراشه های تولید شده توسط tsmc بهتره، فناوری ساختش از سامسونگ بهتره یچیزی هستش که همه میدونن، تا جایی که مشخصه اپل بیشترین ظرفیت tsmc را گرفته و مشخص نیستش که 895 پلاسو بتونه تولید کنه بصورت انبوه، کلا این مشکل کمبود تراشه ها نبود همه چیزحل شدنی بود ولی تا این مشکل حل نشه وضعیت همینه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی