حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon 8 Gen 1: نام احتمالی جایگزین Snapdragon 898!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

چیزی تا رونمایی تراشه پرچمدار جدید کوالکام نمانده است. این تراشه، قرار است انقلابی در جمع تراشه‌های Snapdragon کوالکام باشد. اما ظاهراً نام تراشه پرچمدار جدید کوالکام، اسنپدراگون ٨٩٨ نخواهد بود. بلکه ممکن است نام آن تراشه، Snapdragon 8 Gen 1 باشد که یک نام گذاری جدید است!

نام تراشه Snapdragon 898، به Snapdragon 8 Gen 1 تغییر می‌یابد؟

ما به دفعات از تراشه پرچمدار جدید کوالکام با نام Snapdragon 898 صحبت کرده بودیم. اما به گزارش Gizmochina، احتمالاً این نام برای تراشه مذکور نیست! نشست فناوری جدید کوالکام با نام Snapdragon Tech Summit 2021 از تاریخ ٩ تا ١١ آذر برگزار می‌گردد. انتظار می‌رود که در این مراسم، تراشه پرچمدار جدیدی معرفی شود. اما در این بین، شایعاتی مبنی بر تغییر نام تراشه Snapdragon 898 به Snapdragon 8 Gen 1 وجود دارند!

این اطلاعات، از طریق یک وبلاگ نویس مشهور از Mydrivers، منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات، نام گذاری عدد سه رقمی تراشه‌های کوالکام در این نسل به پایان می‌رسد. با این حال، وبلاگ نویس مورد اشاره می‌گوید که کوالکام همچنان نام قدیمی سری ٨ پرچمداران خود را حفظ می‌کند. اگر نمی‌دانستید، باید بگوییم که تراشه‌های پرچمدار کوالکام تاکنون در سری Snapdragon 8xx رونمایی شده‌اند.

بنابراین، ظاهراً باید تراشه جدید آمریکایی‌ها را اسنپدراگون ٨ Gen 1 صدا بزنیم! گفته می‌شود که عملکرد آن، تا ٢٠ درصد از قبل بهتر شده است. همچنین پردازنده‌های مرکزی آن از هسته‌های Cortex-X2 و Cortex-A710 و Cortex-A510 برخوردار خواهد شد. حداکثر فرکانس کاری پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای این تراشه که احتمالاً با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود، به ٣ گیگاهرتز خواهد رسید. مودم یکپارچه آن، Snapdragon X65 5G نام خواهد داشت. به صورت کلی، این مودم می‌تواند سرعت دانلود ١٠ گیگابیتی را ارائه دهد. پردازنده گرافیکی Adreno 730 هم پیشرفت زیادی دارد.

نظر شما در مورد نام Snapdragon 8 Gen 1 چیست؟ آیا تغییر اسم گذاری تراشه‌های کوالکام منطقی است؟ تصور می‌کنید که چه اتفاقی برای نام گذاری دیگر تراشه‌های کوالکام از جمله سری Snapdragon 7xx و موارد مشابه آن رخ دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

اسم مهم نیست عملکردش مهمه

mehpsa

شما رو نمیدونم ولی من هر وقت اسم Snapdragon X65 رو می‌شنوم یاد اون خبری میوفتم که چند ماه پیش از رونمایی آیفون ۱۳ میگفتن آیفون ۱۳ با استفاده از این مودم می‌تونه از اینترنت ماهواره ای پشتیبانی کنه ، یه عده دیگه هم قبل از آیفون ۵ میگفتن صفحه کلید هولوگرامی داره ، اما بعد از رونمایی دیدن فقط جای دوربین و قیمت محصول فرق کرده

ali karimi

سلام، اسنپ8 Gen 1 یعنی چی، چرا ایندفعه اینطوری نام گزاری کرده، همون 898 خیلی بهتر بود، البته درکل کاراییش مهمتره،موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️