حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ ممکن است نسخه اگزینوس گلکسی S22 را به‌نفع عرضه جهانی اسنپدراگون کنار بگذارد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ در اوایل سال آینده از سری گلکسی S22 خود رونمایی خواهد کرد. این مورد یک شایعه غافلگیرکننده نیست زیرا این شرکت معمولاً میزبان رویداد Unpacked در ماه‌های ژانویه یا فوریه است. انتظار می‌رود غول فناوری کره‌ای سه گوشی پرچمدار جدید را روانه بازار کند که شامل گلکسی اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و مدل اولترا می‌شود. رندرهای طراحی و حتی تصاویر زنده از این دستگاه‌ها را پیش از این پوشش داده‌ایم. با این وجود، با نزدیک‌تر شدن به رویداد شایعه‌شده معرفی این سری در تاریخ 8 فوریه، اکنون برخی از جزئیات کلیدی پیرامون مشخصات داخلی آنها لو رفته است. طبق یک گزارش جدید، سامسونگ نسخه اگزینوس گلکسی S22 خود را به نفع اسنپدراگون ۸۹۸ برای عرضه به‌صورت جهانی کنار می‌گذارد.

کنار گذاشتن نسخه اگزینوس گلکسی S22 و عرضه مدل اسنپدراگون به‌صورت جهانی

پیش از این، کمپانی سامسونگ دستگاه‌های پرچمدار گذشته خود را همگی با ترکیبی از تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس برای مناطق مختلف عرضه می‌کرد. بازار ایالات‌متحده، چین و کره جنوبی، سری گلکسی S21 را با تراشه اسنپدراگون 888 دریافت کرده، درحالی‌که سایر مناطق، مدل‌های مجهز به پردازنده Exynos 2100 را دارا بودند. درحالی‌که تراشه Exynos 2100 سامسونگ نسبت به نسخه‌های پشین خود پیشرفت‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌کرد، اما کماکان در مقایسه با نسخه هم‌رده اسنپدراگون، عقب‌تر بود. اکنون گزارشات جدید ادعا می‌کنند که این شرکت درحال برنامه‌ریزی برای عرضه سری گلکسی S22 مجهز به پردازنده اسنپدراگون در سراسر جهان است. LetsGoDigital و یوتیوبر Super Roader در تازه‌ترین ادعای خود بیان می‌کنند که همه مناطق، ازجمله اروپا و آسیا، سال آینده سری گلکسی S22 سامسونگ مجهز به اسنپدراگون را دریافت خواهند کرد.

عرضه مدل اسنپدراگون گلکسی S22 به‌صورت جهانی

عرضه مدل اسنپدراگون گلکسی S22 به‌صورت جهانی

با این حال، افشاگران و کاربران مشهور دیگری دیگری مانند Tron ،Max Weinbach و حتی IceUniverse معروف، از ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش حمایت نمی‌کنند. Weinbach ادعا می‌کند که شواهدی در نرم‌افزار سامسونگ یافته که به عرضه یک نسخه از سری S22 با پردازنده Exynos 2200 اشاره می‌کند. Tron نیز ادعا کرده که ورودی‌هایی در مورد یک نوع Exynos از سری Galaxy S22 دریافت کرده است. آیس یونیورس نیز، تایید می‌کند که مدارکی را مبنی‌بر عرضه نسخه اگزینوس ۲۲۰۰ برای شماری از بازارها و مناطق مختلف جهانی در اختیار دارد.

سامسونگ هیچ جزئیاتی را در این رابطه تأیید نکرده است. با این حال، اگر این شایعه درست باشد، تولید این تعداد از تراشه مذکور برای بازار جهانی، به‌ویژه با مشکلات کمبود جهانی تراشه، می‌تواند دشوار باشد. اگر بخواهیم سابقه افراد را در این مورد درنظر بگیریم، Weinbach ،Tron و مخصوصا آیس یونیورس دقت بهتر و خطای کمتری در ارايه اطلاعات دارند. بنابراین، به‌احتمال زیاد شایعه مطرح‌شده درست نبوده و سامسونگ کماکان پرچمداران خود را در دو نسخه مختلف برای بازارهای متفاوت عرضه خواهد کرد. مخصوصا که سال آینده، سال خاصی برای تراشه‌های اگزینوس سامسونگ خواهد بود و این شرکت قصد دارد با همکاری AMD، گرافیک پردازنده پرچمدار خود را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای بهبود بخشد. با این حال، تا زمانی که این شرکت به‌طور رسمی جزئیات را تأیید نکند، نمی‌توان هیچ چیزی را تایید کرد. بهترین کار اینست که منتظر بمانیم تا در هفته‌های آتی جزئیات بیشتری از سری گلکسی S22 سامسونگ منتشر شود.

دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما سامسونگ امسال از خر شیطون پیاده شده و بهترین گوشی‌های خود را با یک نوع تراشه از نوع اگزینوس به‌صورت جهانی عرضه خواهد کرد؟ خود شما دوست دارید شاهد این اتفاق باشید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ramin123

چه قدر اخبار ضد و نقیض ازش میاد. یه بار که بعد مدت ها پردازنده اگزینوس داشت بهتر کار می کرد، کلا برنامه عوض شد!!

ali karimi

سلام، خب خبر خوبیه چون همه کاربرها میدونن که چقدر پردازندهای اسنپ عالی هستن، البته اگزینوس هم بعد اگزینوس 990 خوب عمل کرده مثل اگزینوس2100، و الانم که اگزینوس2200 داره با قدرت خوب،بالاخره دنیای فناوری وعلم هستش دیگه یکدفعه دیدی همین چیپ2200 سامسونگ از898اسنپ بهتر عمل کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی