حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل بازگشت کارمندان خود به دفاتر کار را حداقل به‌مدت یک ماه و تا اکتبر به تاخیر می‌اندازد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، اپل به دلیل افزایش موارد ناشی از بیماری کرونای نوع دلتا، برنامه خود برای بازگشت به‌کار اجباری کارمندان به‌صورت حضوری را به‌تأخیر می‌اندازد. این شرکت برای اوایل ماه سپتامبر، نقشه راهی برای بازگشت کارکنان به دفاتر خود تعیین کرده بود که طبق آن انتظار می‌رفت آنها حداقل سه روز در هفته را در سرکار خود حاضر شوند، اما گزارش شده است که اکنون این مهلت “حداقل یک ماه و تا اوایل اکتبر” به تعویق افتاده است.

تعویق بازگشت کارمندان اپل به محل کار

پیش از این، بازگشت به دفاتر کار کارمندان اپل در میان برخی از آنان بسیار بحث‌برانگیز شده بود. گروهی از کارگران این شرکت شامل هزاران نفر از “طرفداران دورکاری”، با همکاری یکدیگر و در یک کانال داخلی در نامه‌ای به مدیرعامل، تیم کوک، و بقیه رهبران اپل این امر را القا کردند که اپل باید سیاست انعطاف پذیرتر دورکاری از خانه را بپذیرد. Deirdre O’Brien مسئول فروشگاه‌های خرده فروشی و مشتریان اپل، به این درخواست پاسخ داده و بیان می‌کند: “همکاری حضوری برای فرهنگ و آینده ما ضروری است.”

تعویق بازگشت کارمندان اپل به محل کار

تعویق بازگشت کارمندان اپل به محل کار

اپل پیش از این نیز با مفهوم دورکاری سر سازگاری نداشت و اگرچه اجازه کار از خانه برای کارکنان و به‌مدت دو روز در هفته، یک تغییر بزرگ برای این شرکت محسوب می‌شود، اما سایر غول‌های دره سیلیکون به کارمندان خود راه‌های بیشتری برای انتخاب محل کار خود می‌دهند. به‌عنوان مثال، مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، سال گذشته بیان کرد که در طی پنج تا ده سال آینده، نیمی از شرکت به‌طور دائمی به دورکاری روی خواهند آورد. گوگل نیز گفته است كه پس از باز شدن مجدد دفاتر خود، انتظار دارد كه 20 درصد از كارمندان خود به دورکاری ادامه دهند.

اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل یکی از اولین شرکت‌هایی می‌باشد که برنامه‌های خود را در پاسخ به افزایش موارد COVID تغییر داده است. به گفته بلومبرگ، به کارمندان اپل حداقل یک ماه پیش از اعلام شرکت به آنها برای بازگشت به کار حضوری، اخطار داده می‌شود.

کارمندان اپل تهدید کردند: در صورت اجبار به حضور در محل کار استعفا می دهند

نظر شما راجع‌به تمدید دورکاری کارمندان اپل برای بازگشت به دفاتر کار خود تا ماه اکتبر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی