حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارمندان اپل تهدید کردند: در صورت اجبار به حضور در محل کار استعفا می دهند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

تهدید کارمندان اپل مبنی بر عدم بازگشت به دفاتر این شرکت یکی از خبرهایی است که اخیرا دست به دست می‌شود. شیوع بیماری کرونا سبب شد تا شرکت‌های مختلف برای ادامه فعالیت کاری خود مجبور به اتخاذ سیاست دورکاری شوند. اکنون که اوضاع به نسبت گذشته بهتر شده است و شرکت‌ها نیز تصمیم به بازگرداندن کارمندان خود گرفته‌اند. اما با این وجود کارمندان اپل این شرکت را به ترک دفتر خود در صورت اجبار به حضور در محل کار، تهدید کردند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تهدید کارمندان اپل مبنی بر عدم بازگشت به دفاتر خود در این شرکت

به نقل از TechRadar، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در Slack صورت گرفته است، کارمندان شرکت آمریکایی اپل در صورت اجبار به حضور در دفاتر خود، این شرکت را تهدید به ترک و استعفا از سمت خود کرده‌اند. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که دورکاری و انجام وظایف مختلف در خانه، برای کارمندان شرکت اپل کاملا مهم و ضروری است.

تهدید کارمندان اپل

تقریبا ۹۰ درصد از ۱۷۴۹ شرکت کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که انجام کار به صورت دورکاری برایشان بسیار اهمیت دارد. برخلاف نظرسنجی‌های قبلی که توسط مدیران اپل انجام شده بود، این نظر سنجی در یکی از کانال‌های Slack صورت گرفته است. هدف از این کار نیز این بوده که کارمندان این شرکت بتوانند آزادانه و به تنهایی در مورد دورکاری نظر خودشان را اعلام کنند.

اپل برای جلوگیری از افشاگری، کارمندان خود را ملزم به استفاده از دوربین بدنی می‌کند

همانطور که گفته شد، بر اساس نظرسنجی کارمندان این شرکت می‌خواهند به صورت دورکاری در این شرکت کار کنند. اما با این وجود تنها مقدار کمی از حدود ۱۴۷۰۰۰ کارگر مشغول در خط تولید گوشی‌های آیفون در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. از سویی حدود ۵۸.۸ درصد شرکت کنندگان با این مسئله که نگران هستند برخی از همکاران آن‌ها به دلیل عدم وجود دورکاری مجبور به ترک موقعیت شغلی خود در اپل شوند، موافقت کردند. حدود ۳۶.۷ درصد نیز گفته‌اند که نگران هستند که به دلیل عدم وجود دورکاری مجبور به استعفا از موقعیت شغلی خود شوند.

 

کار در خانه و دورکاری

پس از اتمام نظرسنجی، کارمندان اپل نتایج را به همراه ویدئویی از ۲۴ کارمند این شرکت در مورد اینکه چرا دورکاری برای آن‌ها مهم است را به مدیرعامل این شرکت یعنی تیم کوک و چند نفر دیگر از عوامل این شرکت ارسال کردند. همانند مایکروسافت، شرکت اپل نیز آینده کار و فعالیت کارمندان خود را به صورت ترکیبی از کار حضوری و دورکاری می‌داند. این شرکت دو هفته پس از دریافت نتایج نظرسنجی، ویدیویی در مورد کار ترکیبی به صورت حضوری و دورکاری، برای کارمندان خود ارسال کرد.

این شرکت در این ویدئو اظهار داشت که معقتد است کار و همکاری حضوری، هم برای فرهنگ و هم برای آینده این شرکت ضروری است. این مسئله بسیار مهم و حیاتی است، چرا که این شرکت حدود ۵ میلیارد دلار برای خرید زمین و ساخت دفتر مرکزی خود در کالیفرنیا که از آن با نام پارک اپل یا Apple Park یاد می‌شود، هزینه کرده است.

تهدید کارمندان اپل

Apple Park

سال گذشته میلادی، اپل گفته بود که کارکنان و کارمندان این شرکت تا تابستان امسال به دفاتر خود برنخواهند گشت. اما حالا این شرکت برنامه‌های کاری خود را تغییر داده است. تا حدود دو ماه آینده، کارمندان و کارکنان این شرکت باید سه روز در هفته، یعنی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه، در دفاتر این شرکت حضور داشته باشند. برای روزهای چهارشنبه و جمعه نیز مجاز به کار از راه دور هستند.

اپل پارک ششمین سازه گران قیمت دنیا

گشت و گذاری کوتاه در اپل پارک؛ سفینه فضایی کوپرتینو‌یی‌ها

 

باید منتظر ماند و دید که آیا اپل خواسته برخی از کارمندان خود مبنی بر دورکاری را برآورده خواهد ساخت. یا اینکه قصد دارد برنامه کاری خود را با استفاده از یک مدل ترکیبی، شامل کار حضوری و دورکاری جایگزین کند. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان